Ano, je to paskvil. Jako spam (resp. obtezovani obchodnimi nabidkami nebo tak neco) by melo byt hodnoceno vse zminene. Na druhou stranu priznejme si, ze nic z uvedeneho neni skutecny problem - skutecny problem je zahranicni nevyzadany email. Vychcanci obvykle nezvoni kazdy den, stosy letaku nebyvaji tak tluste aby dalo prilis prace je vyhodit, reklamni telefony mi taky nezvoni trikrat tydne a ceskeho emailoveho spamu je minimum. Navic s vyjimkou tech ceskych emailu nese naklady reklamy (alespon vetsinu) inzerent, ne ja.
Co se tyce kontaktovani firem, myslim ze by problem mohla vyresit specialni adresa s "povolenym spamovanim", ktera by byla urcena pouze na obchodni nabidky a byla napr. povinnost uvadet cenu reseni v subjectu nebo tak neco, cimz by se dala snadno tridit, prohledavat a v pripade ze se nestiha cist v klidu zahodit.
V pořádku je to v tom smyslu, že u toho, co jmenujete, si náklady nesou sami "smapeři" - tisk letáků, donešení letáků do schránek atd. Kdežto u emailového spamu za minimální náklady může spamer obtěžovat miliony lidí.
Já pořád nechápu smysl celého toho zákona, jak tu již někdo psal, podle mně je to paskvil. Takže pokud vám 3x týdně telefonuje někdo ze Seznamu s nabídkou placené inzerce, to je v pořádku. Pokud denně vybíráte ze schránky štos letáků o které nestojíte, to je taky v pořádku (pokud si na schránku nalepíte, že letáky nechcete, budete jich tam mít dvojnásobně). Pokud Vám za dveřmi bude každý den zvonit nějakej vychcánek s nerozbitnou klikou na dveře za 3k, tak s ním vyrazíte dveře, on půjde k osmdesátileté sousedce, tak se nechá oblbnout a koupí to, vše je podle zákona v pořádku.
Pokud vidim na nějakém firemním autě mailovou adresu, napíšu té firmě mail s nabídkou bezplatné registrace v mém katalogu, z čehož mu plyne výhoda dobrého umístění ve vyhledávačích a samozřejmě prezentace firmy samotná, to je SPAM, to není v pořádku. Ach jo.