za jízdu autem po silnici už dávno platíte ( spotřební daň z paliv)za sezení v tramvaji slušný člověk platí tím, že si koupí jízdenku, poplatek OSE za hudbu v hospodě je započítán v ceně toho piva... A ten obecní chodník platíte z toho, co zbyde z vám ukradených peněz ( daně)po přefiltorování přes socialistovu kapsu na radnici
„Nizozemsko“ se na rozdíl od toho patvaru „Česko“ používá docela dlouho. Je to zrhuba takhle nějak:
Koninkrijk der Nederlanden = Království nizozemské, ovšem včetně ostrovů v Karibiku
Nederland = Nizozemsko, evropská část výše uvedeného království
Nederlanden = Nizozemí, v podstatě celý Benelux (někdy s výjimkou francouzskojazyčných částí Belgie)
A co teprve nesnesitelnost srovnání cesty na kole do sousední vesnice a letu na měsíc ..., to by byla panečku analogie, že? :)
Co třeba krásná blondýnka/škaredá bába, bavorák/trabant, bežec-světový rekordman na sto metrů/účastník okresního kola partyzánského samopalu...
Takže krásná blondýnka, co jede v bavoráku s běžcem-světovým rekordmanem po D1 a čte si na svém jablečném přistroji odborné články, schované za paywallem, aby si kvalitním čtením o dosud nepublikovaných informacích o cestě na měsíc ukrátila dlouhou chvíli. :))
Opačný případ se zlovolnou bábou, který reprezentuje svět (nejen) bulvárních článků zadarmo ať zkusí doplnit někdo jiný.
A nepřipadá vám nespravedlivé, že vám stát vezme tolik na spotřební dani? Nebylo by lepší si platit za dálnici podle ujetých km? Pak by možná nebyla na D1 taková zácpa, protože by si každý rozmyslel, zda raději nezůstane doma, či zda nepojede vlakem, či zda se vůbec vyplatí se stěhovat někam 50 km za Prahu a cca 5/7 dnů dojíždět za prací. Ta D1 je vzácná a její kapacita omezená - proč tedy nezpoplatnit více exponované časy a třeba ať je mezi 1.00 a 4.00 ráno dálnice za nula. Chodníky moc vzácné nejsou. Že může každý (kdo si koupí dálniční kupon/známku) na D1 je tak trochu socialismus. Už i v Německu to chtěli zrušit. Mimochodem, já chodníky moc nepoužívám a silnice také ne. Určitě obojí používám podprůměrně. A platím dost na daních z nemovitých věcí a na DPH, které se z části přerozdělí obci, abych si myslel, že v tom platím opotřebení chodníků. A platím dost i za rezervace příkonu a pravidelné měsíční platby, takže až PRE bude dělat (částečně na tom, co jsem jim zaplatil) nové sítě, tak tam dají i nový asfalt ;-) A ještě roky jsme zdarma obci ten chodník uklízeli od sněhu (a i když ta povinnost teď už není a leží na majiteli komunikace, tak když sníh napadne, uklidím ho, protože obec to nedělá). Chodník a silnice/dálnice D1 nesnese srovnání. Stejně jako jej nesnese článek z Blesku a nějaký dobře dobře připravený a napsaný odborný rozhovor, za který vydavatel chce peníze.
Tak kamion z Ostravy do Prahy platí na mýtném za 1km 1,67 Kč - 11,76 Kč, podle času, počtu náprav a emisní třídy. Takže předpokládám, že tu cenu mýtného pak platím v ceně zboží. Za chodník platím v dani z nemovitosti a asi by bylo divné, platit podle ušlých kroků. Ovšem ať si silnice platí ti, kteří je opotřebovávají nejvíce - pokud je možné to rozúčtovat. Také chodník vydrží násobky toho, co přetěžovaný asfalt na silnici z Ostravy.
To s tím sezením v tramvaji je dobrý nápad. Díky očipování/Opencard bude jasné, kteří lidé mají právo sedět zdarma (starší, invalidé, těhotné), o zbylá volná místa se může bojovat aukčním způsobem. Mě by se líbilo, kdybych si mohl při delší cestě tramvají to sezení zaplatit, případně si ještě vybrat sedadlo (jako v letadle). Pro dopravce by to byla další možnost příjmu. Co bych dal za sezení v tramvaji, bych bych možná ušetřil za dálnici, ať platí víc za dálnici ti, kdo jezdí každý týden Praha-Ostrava-Praha za tchýní, než já, když jedu jen na chalupu kus za Prahou. Ono by pak taky šlo třeba tu dálnici zpoplatnit jinak v méně vytížené časy atd. Co je na tom nebezpečného? BTW za hudbu, kterou slyšíte v hospodě, platíte už v ceně služeb, pokud tedy nejdete do té hospody, jako kolemjdoucí, jen použít jejich WC - což je další nápad - prostě použití WC něco stojí, v hospodách by mohla být placená síť "veřejných" WC.
Sochorkův výklad znám, a přece jsem vše pojmenoval právě tak.
1. Holandsko jako synonymum pro Nizozemsko užijí občas sami Nizozemci, nebo možná aspoň Holanďané.
2. To, o čem je článek, beztak pochází především z vlastního Holandska.
3. Díky Vlámům se beztak týká Nizozemí za hranicemi Nizozemska.
4. Významy českých slov „Nizozemí“ a „Nizozemsko“ jsou otázkou domluvy a užití. Odkazovaná stránka popisuje to, jak si Mgr. Sochorek přeje jejich paritu s „Nederland“ a „Nederlanden“.
na druhou stranu nebudeš muset Ty "doplácet" na pražské metro, na chodíky v Brně...
Líbí se mi to. Současné české zpravodajství není zdravé; lživé, zavádějící zprávy s přemírou reklamy a nulovou reflexí, jenom aby měli co nejvyšší zobrazení stránek, tohle pomůže jasně odlišit hodnotnější informace od těch nesmyslných.
To je nebezpečný trend, protože za pár let, díky internetu věcí budete platit takto za použití výtahu ve veřejné budově, cestu po obecním chodníku, za jízdu autem po silnici, za vyfocení architektonického díla, za hudbu, kterou uslyšíte v hospodě, za sezení v tramvaji atp. Kasírovat vás budou rovnou věci a samy si odečítat kredity.