Monitorovací služba Navrcholu.cz zveřejnila přehled vývoje podílů vyhledávačů v roce 2009 na českém trhu dle přístupu na sledované stránky. Pokud se podíváme na data z prosince, tak jedničkou na českém trhu nadále zůstává Seznam.cz, jehož podíl činil 53,09 procenta. Navíc ještě ve statistikách figurují specializované vyhledávače Zboží.cz a Firmy.cz, které rovněž provozuje portál Seznam.cz. Ve statistikách Navrcholu.cz se ale objevují nyní samostatně, protože běží na vlastních doménách druhého řádu. Prosincový podíl v případě Zboží.cz činil 4,95 procenta a Firmy.cz pak 3,52 procenta.
Druhé místo nadále s přehledem drží Google, který si v prosinci z tržního koláče ukousl 32,85 procenta. Z konkurenčních vyhledávačů mu je nejblíže Centrum.cz s prosincovým podílem 2,50 procenta. Bing od Microsoftu si z tržního koláče ukrojil 0,48 procenta. Ve výše umístěném grafu si můžete povšimnout slibného jarního nástupu vyhledávače Bing, který přišel ruku v ruce s poklesem podílu vyhledávače Seznam.cz. S přicházejícím podzimem se ale vše vrátilo zhruba do starých kolejí. Hlavní příčinou takového výkyvu byla pravděpodobně skutečnost, že Bing je výchozím vyhledávačem v prohlížeči Internet Explorer 8 a uživatelé jej v té době chtěli vyzkoušet,
komentuje situaci Tomáš Krause, technický ředitel společnosti Internet Info, která službu Navrcholu.cz provozuje a jaké také vydavatelem Lupy.
Podrobnosti a další statistiky naleznete v tiskové zprávě.