Běžte si povídat do Messengeru. Facebook maže chat z mobilního webu

7. 6. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Facebook
Už opravdu a bez výjimek. Největší sociální síť se snaží nahnat co nejvíce uživatelů do své chatovací aplikace. I proti jejich vůli.

S chatovací aplikací Messenger má Facebook letos velké plány. Už se v ní pomalu zabydlují boti různých firem a osm stovek milionů uživatelů se hodí i pro prodej reklamy. I o tom americký kolos letos uvažuje

Uživatelů ale není nikdy dost. Facebook proto začíná nutit ty, kteří dosud používají chat na mobilním webu (m.facebook.com), aby si místo toho stáhli a instalovali aplikaci Messengeru. S informací přišel server TechCrunch, podle kterého se některým uživatelům začalo zobrazovat toto upozornění:

Podle dostupných informací se výzva zobrazuje zatím jen na telefonech se systémem Android a po krátké chvíli uživatele přesměruje na stránku aplikace Messengeru v Google Play. Instalace není povinná – ale dá se očekávat, že chatování na mobilní webové verzi Facebooku brzy přestane fungovat.

Celé to připomíná krok z roku 2014, kdy Facebook začal nutit uživatele, aby místo chatování v hlavní mobilní aplikaci Facebooku přešli do Messengeru. A přesto, že se to řadě lidí nelíbilo, od svého úmyslu neustoupil. 

A teď se začne vydělávat

Mark Zuckerberg chce ale zpeněžit i svou další komunikační aplikaci WhatsApp. Tam na to ale musí jít trochu chytřeji, protože v této síti reklama být nemá. A tak to zkouší přes byznys. 

V polovině ledna už WhatsApp zrušil svůj symbolický poplatek za používání služby a zkouší se nové cesty. "Začneme testovat nástroje, které umožní uživatelům WhatsApp komunikovat s firmami a organizacemi – pokud ovšem budou mít o komunikaci zájem. Může to znamenat komunikaci s bankou o tom, zda nedávná transakce nebyla podvodná, nebo s leteckou společností o zpoždění letu. Dnes tyto zprávy dostáváme jinými kanály – přes textové zprávy nebo telefonáty. Chceme otestovat nové nástroje, které by usnadnily jejich předávání přes WhatsApp, aniž by uživatele otravovaly reklamy a spam,“ popsala své záměry služba pod vedením zakladatele Jana Kouma.

Kolem Facebooku a jeho služeb se teď děje plno věcí. Obecně jde o to, že doba experimentů končí a začíná se vydělávat. Za první tři měsíce letošního roku přiteklo do firemní pokladny 5,38 miliardy dolarů s tím, že čistý zisk z toho byl 1,51 miliardy. Pro srovnání, loňský začátek roku vypadal v číslech třikrát menší – 509 milionů. 

Novinky tak nesou výsledky. I proto se teď „facebookizuje“ obrázková sociální síť Instagram, která přechází od klasického průběžného řazení příspěvků k algoritmu, který funguje podobně jako ten facebookový. Zároveň začal Instagram omezovat přístup ke svému API. Jinými slovy – postupně osekává služby třetích stran a směřuje k větší kontrole a uzavřenosti. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).