UVNITŘ GRAF A TABULKA Nečekaným vítězem podzimního souboje komerčních televizí se stává TV Barrandov. Minulý týden se tato stanice opět přiblížila svému vysněnému cíli pro letošní rok: šestiprocentnímu podílu na publiku. Popáté v tomto roce přesáhla týdenním podílem pětiprocentní hranici. Naopak nejhoršího výsledku za letošní podzim dosáhla minulý týden televize Prima, jejíž hlavní program oslovoval v průměru méně než 19 procent dospělého publika.
Televizi Barrandov minulý týden sledovalo po celý den v průměru 5,19 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,19 procentního bodu více než předminulý týden, a jde o třetí nejlepší týdenní výsledek od doby, co sledovanost Barrandova měří peoplemetry. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si ale televize mírně pohoršila a neudržela průměrný podíl na dospělém publiku nad pětiprocentní hranicí. Barrandov konkrétně dosáhl hodnoty 4,94 procenta, která mu však stačila na porážku Novy Cinema, ČT 2 i Primy Cool a udržení pozice čtvrté nejsledovanější televize v zemi.
Prima si oproti předminulému týdnu pohoršila v denních číslech o 0,69 procentního bodu na hodnotu 18,55 procenta, což je nejméně od začátku letošního září. Během prime time si ale polepšila na průměrných 18,88 procenta, což je pro Primu výjimka – obvykle mívá v hlavním vysílacím čase horší denní podíl než v prime time. Ve večerních časech se jí ale začíná nebezpečně blížit program ČT 1. Viditelný nárůst minulý týden zaznamenala Prima Cool, již si po celý den zapínalo 2,97 procenta dospělého publika, tedy o 0,22 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si ale mírně pohoršila na 2,84 procenta.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Pokles, i když výrazně menší, se minulý týden nevyhnul ani oběma programům televize Nova. Hlavní kanál Novy sledovalo po celý den v průměru 31,33 procenta, což je o 0,35 procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase Nova dosáhla na průměrný podíl 35,71 procenta, což je hodnota, které ještě letos na jaře dosahovala v celodenních číslech. Pokles se nevyhnul ani Nově Cinema. Filmový kanál Novy klesl v celodenních číslech o 0,12 procentního bodu na hodnotu 3,78 procenta, během prime time ale stoupnul na průměrných 3,95 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010
O něco lépe se vedlo České televizi. Její první program minulý týden oslovil po celý den v průměru 16,35 procenta dospělého publika, což je o 0,25 procentního bodu více než v předminulém týdnu. ČT 1 si výrazně polepšila hlavně ve večerních časech, kdy její průměrný podíl stoupnul až k hodnotě 18,08 procenta a přiblížil se Primě. Oproti tomu program ČT 2 nadále živoří na nejhorších číslech v historii. Minulý týden si jej po celý den naladilo v průměru 3,67 procenta dospělého publika, o jednu setinu procentního bodu méně než minule. Během prime time podíl Dvojky klesl dokonce až na 2,97 procenta.
Mírným poklesům se nevyhnuly ani tematické programy veřejnoprávní televize. Sportovnímu kanálu ČT 4 klesl celodenní podíl o 0,12 procentního bodu na 2,05 procenta. V hlavním vysílacím čase dosáhla Čtyřka průměrného podílu 1,55 procenta. Zpravodajskému kanálu ČT 24 sice klesl celodenní průměrný podíl na dospělém publiku o čtyři setiny procentního bodu na hodnotu 3,92 procenta, i to ale stačilo na porážku programu ČT 2. V hlavním vysílacím čase ale zájem o ČT 24 tradičně klesl, tentokrát na hodnotu 2,35 procenta, a to nestačilo ani na klesající Dvojku.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,32 procenta, což je o tři setiny procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,53 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,87 procenta, což je o 0,70 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 7,23 procenta.