No, nemyslím si ale, že je toto naprosto přesné, protože fazoláři se mohli vracet účelově a automaticky, protože čekali další fazole. Ještě průkaznější by bylo např. změřit to 3. nebo 4. týden, domnívám se, že by číslo bylo nižší....
I tak je ale výzkum dostatečně průkazný, mám velmi podobné závěry. Od spuštění fazolové kampaně (asi 1,5 měsíce - a to fazolemi velmi šetřím! dávám 1xza 14 dní) stoupla návštěvnost o cca 15%, při podílu nových návštěvníků 80:20 ve prospěch fazolí před výměn. bannery ovšem při několikanásobně větší ceně bannerové reklamy.
Nechce mi taky můj bývalý kolega ze zařízení VŠE Sodomka (čau Pavle!! jak žiješ?)věnovat nějaké bannery na výzkum???
:-))
"No, nemyslím si ale, že je toto naprosto přesné, protože fazoláři se mohli vracet účelově a automaticky, protože čekali další fazole."
Ve třetím týdnu zatím počet fazolářů neklesá, navíc jsem dával fazole na homepagi a u navrátilců připadá na jednoho několik stránek, tj. určitě to není tak, že se mrknou na homepage, ale protože nejsou fazole, jdou pryč...
Pres zajimave hodnoty mam pochybnosti o skutecne hodnote uzivatelu fazoli. K cemu jsou mi uzivatele, kteri si vezmou svych par svestek, totiz fazoli a jdou pryc? Pravda, muzu se chlubit pred inzerenty vyssi navstevnosti i poctem unikatnich IP adres, ale pak mi to zase pripada jako podvod na inzerentech, protoze tim vyrazne menim prumerny profil navstevnika.
Mozna u tech fazoli by stalo za to sledovat pohyb navstevika na serveru. Zda ma o nej skutecne zajem a nebo jen hleda fazole a mizi pryc. Slo by zjistit prumernou dobu stravenou na webu u jednotlivych kampani a pak to porovnat? Treba na kolik me vyjde minuta navstevika druhy tyden?
Tabulky uváděné v tomto díle jsou za druhý týden po kampani, tj. v době kdy už dva týdny neběžela žádná propagace. Tj. údaje u fazolí jsou o návštěvnících, kteří se vrátili poté, co se o webu dozvěděli přes tu kterou kampaň, v době, kdy už kampaně neběžely, tj. nepřišli kvůli fazolím - už se nedávaly.
U analýz v obou dílech je uveden i počet zhlédnutých stránek - v poměru počtu zhlédnutých stránek k počtu návštěvníků (což je aproximací strávené doby a vůbec měřítkem aktivnosti návštěvníka) dopadly fazole stejně či lépe než bannery, což podle mě boří mýtus o tom, že většina uživatelů přišlých z fazolí prostě jen přijde, sezobne fazole, na web se jinak ani nepodívá, a hned odejde.
Také nemusíte dávat Fazoli hned na první stránku, ale třeba ji zobrazovat náhodně, po shlédnutí x stran. Pak už je to opravdu jen věrnostní bonus pro pilné čtenáře, a ne vyhozené peníze pro pouhé sběrače.
Každý průměrný webhosting poskytuje statistiky, kde přesně vidíte počet navštívených stran k poměru čtenářů, jejich dobu strávenou na serveru, příchozí i odchozí stranu a podobně. Není tedy žádný problém si tyto záležitosti hlídat a sledovat tak efektivnost prostředků vložených do reklamy.
Jestliže máte v profilu serveru mezi návštěvníky i ty co sbírají Fazole, tak jak tím měníte profil průměrného návštěvníka? Výše uvedené hodnoty jsou průměrné a včetně sběračů, takže je pouze na mém vyhodnocení, jestli mi pouzí sběrači moc nesnižují průměrné počty PV či dobu strávenou na serveru.