Vlákno názorů k článku Bannery nebo fazole? II. od jiří mašek - No, nemyslím si ale, že je toto naprosto...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 8. 2002 9:46

    jiří mašek (neregistrovaný)
    No, nemyslím si ale, že je toto naprosto přesné, protože fazoláři se mohli vracet účelově a automaticky, protože čekali další fazole. Ještě průkaznější by bylo např. změřit to 3. nebo 4. týden, domnívám se, že by číslo bylo nižší....

    I tak je ale výzkum dostatečně průkazný, mám velmi podobné závěry. Od spuštění fazolové kampaně (asi 1,5 měsíce - a to fazolemi velmi šetřím! dávám 1xza 14 dní) stoupla návštěvnost o cca 15%, při podílu nových návštěvníků 80:20 ve prospěch fazolí před výměn. bannery ovšem při několikanásobně větší ceně bannerové reklamy.

    Nechce mi taky můj bývalý kolega ze zařízení VŠE Sodomka (čau Pavle!! jak žiješ?)věnovat nějaké bannery na výzkum???
    :-))
  • 8. 8. 2002 10:42

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "No, nemyslím si ale, že je toto naprosto přesné, protože fazoláři se mohli vracet účelově a automaticky, protože čekali další fazole."

    Ve třetím týdnu zatím počet fazolářů neklesá, navíc jsem dával fazole na homepagi a u navrátilců připadá na jednoho několik stránek, tj. určitě to není tak, že se mrknou na homepage, ale protože nejsou fazole, jdou pryč...
  • 8. 8. 2002 11:20

    Leos Literak (neregistrovaný)
    Velice zajimavy clanek, diky!

    Pres zajimave hodnoty mam pochybnosti o skutecne hodnote uzivatelu fazoli. K cemu jsou mi uzivatele, kteri si vezmou svych par svestek, totiz fazoli a jdou pryc? Pravda, muzu se chlubit pred inzerenty vyssi navstevnosti i poctem unikatnich IP adres, ale pak mi to zase pripada jako podvod na inzerentech, protoze tim vyrazne menim prumerny profil navstevnika.

    Mozna u tech fazoli by stalo za to sledovat pohyb navstevika na serveru. Zda ma o nej skutecne zajem a nebo jen hleda fazole a mizi pryc. Slo by zjistit prumernou dobu stravenou na webu u jednotlivych kampani a pak to porovnat? Treba na kolik me vyjde minuta navstevika druhy tyden?
  • 8. 8. 2002 11:26

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Tabulky uváděné v tomto díle jsou za druhý týden po kampani, tj. v době kdy už dva týdny neběžela žádná propagace. Tj. údaje u fazolí jsou o návštěvnících, kteří se vrátili poté, co se o webu dozvěděli přes tu kterou kampaň, v době, kdy už kampaně neběžely, tj. nepřišli kvůli fazolím - už se nedávaly.

    U analýz v obou dílech je uveden i počet zhlédnutých stránek - v poměru počtu zhlédnutých stránek k počtu návštěvníků (což je aproximací strávené doby a vůbec měřítkem aktivnosti návštěvníka) dopadly fazole stejně či lépe než bannery, což podle mě boří mýtus o tom, že většina uživatelů přišlých z fazolí prostě jen přijde, sezobne fazole, na web se jinak ani nepodívá, a hned odejde.
  • 16. 8. 2002 6:45

    Jarek Jesenský (neregistrovaný)
    Také nemusíte dávat Fazoli hned na první stránku, ale třeba ji zobrazovat náhodně, po shlédnutí x stran. Pak už je to opravdu jen věrnostní bonus pro pilné čtenáře, a ne vyhozené peníze pro pouhé sběrače.
    Každý průměrný webhosting poskytuje statistiky, kde přesně vidíte počet navštívených stran k poměru čtenářů, jejich dobu strávenou na serveru, příchozí i odchozí stranu a podobně. Není tedy žádný problém si tyto záležitosti hlídat a sledovat tak efektivnost prostředků vložených do reklamy.
    Jestliže máte v profilu serveru mezi návštěvníky i ty co sbírají Fazole, tak jak tím měníte profil průměrného návštěvníka? Výše uvedené hodnoty jsou průměrné a včetně sběračů, takže je pouze na mém vyhodnocení, jestli mi pouzí sběrači moc nesnižují průměrné počty PV či dobu strávenou na serveru.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).