Vlákno názorů k článku Balada o placeném e-mailu od petrph - Praktickou úvahou o placení jste nakousl další problém...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 8. 2009 10:00

    petrph
    Praktickou úvahou o placení jste nakousl další problém . na to aby jste mohl mohl poplatky svým uživatelům přeúčtovat , je musíte znát, plná identifikace na zasílání faktur. Čili napřed se vypnou freemaily, kde je většina uživatelů anonymních, a málokdo bude ochoten se tam registrovat s plnou adresou, popřípadě číslem kreditní karty. Pak seznamky a chaty, kde je většina uživatelů závislá na oněch anonymních mailech. Pak zájmové servery, které nabízejí uživatelům vlastní mail server.Pak zmíněné mailové konference a mailové notifikace.Připodobnil bych to k nárazu meteoritu - internet už nebude jaký byl. Muselo by se to zařídit tak, aby email poskytoval svým uživatelům provider a poplatky připočítat do faktury za spojení. Uživatel by se musel spokojit s tím, že by pro začátek provider "viditelně" jen počítal jeho maily. Fakticky by existovala kontrola mailové komunikace - přiřazení mailu ke konkrétní osobě.. Dobrými úmysly je dlážděna cesta do pekel...
  • 29. 8. 2009 17:36

    Smíťa (neregistrovaný)
    Osobně by mi problém platit halířové položky problém nedělalo. Ale při pohledu z druhé strany je to celé složitější. Pokud se na to podívám jako vlastník serveru, tak budu muset platit poplatky za emaily svých uživatelů, které sice vyberu, ale bude s tím spojená další administrativa, která mě bude stát spoustu času a zřejmě i peněz (možná více než samotné spamy). Zřejmě to budu muset dát do nákladů, evidovat a uživatelům vystavovat faktury...
    Pokud se na to podívám z pohledu serveru se službamy typu mailová konference (zde i hashe budou stejné) nebo dalších, které generují velké množství mailů, tak náklady již zanedbatelné nebudou a povedou jistě k zániku některých takovýchto služeb, případně přidávání reklamy do zasílaných zpráv, což se spoustě uživatelů také líbit nebude.
    Pokud se na to podívám z pohledu obyčejného uživatele, jehož počítač byl napaden a generuje kvanta spamu (hlavní zdroj), tak mě rozhodně překvapí až mi od ISP přijde několikatisícová faktura za maily a budu se snažit dát vinu jemu, že to nemá pošéfované a neinformoval mě včas (viz. dialery z "dávné" minulosti).

    Toto řešení by jistě množství spamu zredukovalo, ale za cenu, která - jak se domnívám - přesahuje náklady spojené s filtrací. Tím samozřejmě padnou eko argumenty, jelikož budu muset provozovat fakturační systémy, zasílat výpisy, atd.

    Ke omezení spamu by myslím přispěla možnost jednoznačně identifikovat odesílatele a aktivnější boj proti virovým nákazám...
  • 31. 8. 2009 10:23

    melkor (neregistrovaný)
    Bohuzel, za momentalniho stavu je BFU totalne pumpicka, ze rozesila spam. Maximalne nadava na ISP, ze mu to spojeni nejak blbne ...

    IMHO by mel mit kazdy zodpovednost za to, co provozuje.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).