Odhadem polovina v soucasnosti pouzivanych modemu nebude vyzadovat nahradu. Modem muzete koupit leckde, kvalitni stoji cca 1kKc, coz je o cca 300Kc vic nez stoji mesicne ADSL + nechteny hlas.
U toho grafu je otazkou, zda vychazi ciste z teoretickych predpokladu nebo z mereni. Realita metalickych paru je skutecne casto zalostna, to mate naprostou pravdu.
Kdo bude chtít používat VoIP od někoho jiného, než od Vodoprdem schváleného providera, bude mít nejspíš smůlu Můžete tuto informaci více rozvést? "Cizí" VoIP komunikace bude blokována?
No ja teda nevim, ale vynucovat si u poloviny zakazniku zmenu HW na jejich naklady ? Jasne ze ve finale to stejne zaplati, ale IMO marketingove vypada daleko lip "prijdeme vam vymenit modem, protoze menime technologii" nez "kupte si modem, jinak vam sluzba za kterou platite nebude fungovat".
On to mini predevsim tak, ze kdyz si u nekoho objednam VoIP, asi nemam ani teoreticky duvod proc platit hlas telecumu. A na druhou stranu, proc bych si tedy mel u nekoho VoIP objednavat, kdyz foun musim tak jako tak platit. To bych musel byt magor.
no vidíš a kdybys napsal, že chceš po ČT peníze za set-top-box, protože mění technologii, tak bys byl označen za vola, tohle je to same :)
imho pokud ti prepnou na dslamu operating mode na adsl2+, tak po zavolani na podporu, ze mas starej modem to vrati...
S CT nemam smlouvu o poskytovani nejakych sluzeb a nastesti jim ani nic neplatim, takze mi sou ukradeny. Ale ano, je to v principu totez. Proto si o nich nikdy nic neobjednam, i kdybych to mel jinde kopupit za dvojnasobek.
Slusnej ISP mi proste privede "kusdrat" kterej ma XMbit a nemusim resit jak a kudy. Kdyz chce zmenit technologii, tak si ji zmeni, ale ja mam porad svuj "kusdrat".
Ten graf je teoretická konstrukce. Pokud by měl odpovídat realitě, musely by se změřit všechny páry ve všech kabelech, co Vodoprd má. Jenže kde by na to vzali lidi, když většinu servisáků vyházeli?
Je to možné. Na Živě už se stížnosti tohoto druhu objevily. Zatím ale není jisté, zda jde o blokování, nebo poruchu. Ale všechny mají společného jmenovatele a to navýšení rychlosti ADSL od O2.
A na druhou stranu, proc bych si tedy mel u nekoho VoIP objednavat, kdyz foun musim tak jako tak platit. To bych musel byt magor.
Třeba proto, že chce taky volat. To vás nenapadlo, než začnete mluvit o magorech?
Já bych řekl, že je to celkem častá situace. Když někdo platí paušál za HTS Telefonice, protože ADSL je nejvhodnější typ broadbandu v jeho lokalitě a současně má VoIP, protože chce volat levněji (a v některých případech i výrazně levněji), než za kolik by volal z té pevné od Telefoniky.
Nic jiného to není. Ten graf na obrázku je o všem možném, jen ne o realitě. Možná na optice by se mu dalo věřit, ale realita metaliky je jiná a mnohem horší. Jenže zbožné přání managementu a obchodníků je svaté, i kdyby to byl sebevětší nesmysl. Realita bude taková, že na ,,plnou" rychlost dosáhnout max 3 -4% uživatelů, ale budou ji platit všichni a samozřejmě si všichni budou muset, v souvislosti se změnou, zaplatit nové modemy. Kdo bude chtít používat VoIP od někoho jiného, než od Vodoprdem schváleného providera, bude mít nejspíš smůlu a na to, že nebudete platit paušál za hlasové služby, můžete rovnou zapomenout. Takže historie se opakuje. Na starou, zaplivanou putyku se pověsí nový štít a jelimánkové jásají, neboť se naivně domnívají, že s novou cedulí se změní k lepšímu i nabídka. Pro někoho možná ano, ale většina na to, jako obvykle, doplatí.