Zajímalo by mě, kdo z Vás, kteří tady bilancujete si dokážete v reálu představit řešení třeba 1000 nefunkčních přípojek, kde může ta chyba být KDEKOLIV (at již na vedení, modemu, ale i prosté stupiditě zákazníka). Ten rpoces začíná někde u operátora, dále se přesunuje na dohledové centru, WAT, lanaře a samozřejmě se k tomu používá nějaký interní systém (emaily to fakt nejsou). Vůbec není problém v tom, že se neví kde je problém, jen je problém v tom, že je holt proste čekací fronta na přečtení nějakého komentáře v nějakém systému. Řešení velkých klientů jde totožnou cestou, s rozdílem priority. Naivita, s jako si myslíte, že vše by se mělo vyřešit do třech hodin, je překvapivá. Pokud takovou službu chcete, zaplatte si ji. Při kvalitě linek v CR je jeste prace, kterou dela O2 ještě přijatelná.
Pokud z 500 tisic pripojek je permanetne asi 1000 v poruse, tak je to asi dost spatné a pokud vsech tisic poruch musi prejit pres jednoho technika, který čte hodně pomalu, tak je to jeste horsi.
Ale myslím, že si každý ten systém, kerý obsouží přes 500 uživatelů ADSL od O2 umíme představit, stačí jen malý detai - aby nebyl dost poddimenzovaný
Ale prd, proc to v Nemecku a vsude jinde, kde jsou naklady o rad vejs protoze technik tam sice ma stejny plat jako tady, ale v eurech ?
Kdyz mi nekde neco chcipne na ustredne, dozvim se to jako admin v radu vterin, do minuty by to meli vedet operatori. A ne delet ze zakaznika debila. Kdyz nekomu chcipne modem, tak vidim ze je neaktivni. To ze mu chciply draty vidim na dnes pouzivany ustredne taky, zkratka v 99,99% se dohledovy centrum o poruse dozvi driv, nez si staci zakaznik vsimnout ze neco nefunguje. Tudiz neni od veci kdyz zavola mu ric neco ve smyslu "o poruse vime, bude vyreseno do xx:yy".
Ted uz jen zbejva mit dostatek techniku, kteri budou zavady resit. Pocitam ze za miliardu odebranou ze zisku bych moh pridelit zakaznikum dvorni techniky. A jako clovek bez ekonomickyho vzdelani so dovolim tvrdit, ze bych si pak moh klido dovolit reklamu uplne zrusti, protoze lidi by si rekli mezi sebou "hele, vcera mi to vypadlo, do hodiny se mi ozvali zpet ze uz to funguje" => do roka a do dne bych mel zakazniku 3x vic.
Ovsem diky stadovymu efektu, ktery je v CR obzvlaste silny, je u nas porad vyhodnejsi lidi ojebavat, protoze staci firmu premenovat a pridou koupit znova. Zkratka tupy stado.
Jé, tenhle pošlete do Liberce IT veterinární správy ČR, to se posmějou.
To, že drát vyhrazeného digitálního okruhu TO2 použil i na HTS s ADSL pro jiného zákazníka, objevoval TO2 přes měsíc. A že ten okruh nebyl za tisícovku, na to vemte jed...
A záznamy z toho interního systému (kde je třeba zalogováno asi 5 žádostí o kontaktní telefon na člověka, přestože ten telefon je vyplněn ve správné kolonce hned při nahlášení závady), ty jsou také veselé.
Ne, TO2 si neváží žádného zákazníka, u kterého si je jistá, že nemůže odejít jinam. Smlouvy, objem peněz, to vše nehraje roli.
Moment, ale to TO2 taky ne. Telecom měl dost dlouho monopol právě kvůli tomu, aby kompletně modernizoval svoji síť. Modernizace skončila v roce 2000 - prolistujte si tiskové zprávy Telecomu (a také ČTÚ).
Že byl tak blbě krátkozraký a všude tahal jenom měď a nepřipravil si "půdu" pro optiku, to bylo jeho (špatné) manažerské rozhodnutí.
Možná by PR TO2 mělo své ovečky na fórech lépe informovat, aby nepoužívaly zcela blbé argumenty.
TO2 je schopen nekvalitní služby nabízet i za neúměrně vysoké ceny. Dílem od zákazníků, kteří nemají jinou volbu, dílem od zákazníků, na jejichž vedení (které neutrácí své peníze, ale peníze erár) je možné "vhodně" působit. Viz Indoš, např.
Diky. Me prectava, ze SPT taha ADSL na "komunistickejch dratech" tak rozesmala, ze jsem nemel silu tem zoufalcum odpovidat.
Jediny rozdil mezi UPC a SPT je v tom, ze UPC je levnejsi a lepsi a neni a nebylo statem nikdy zvyhodnovano.
Telekom byl, je a bude firma plna arogantnich hlupaku, kteri to proste NEUMEJI.
Ne, oni to právě umějí. Je platí TO2 za to, aby maximalizovali její zisk. Protože ČTÚ funguje jako divize TO2, je zbytečně nákladné poskytovat moderní služby zákazníkům.
Takže kvalitních služeb za rozumnou cenu se nedočkáme do té doby, dokud ČTÚ bude "fungovat" tak, jak dnes...
Až pojedeš hochu na výlet, tak se podívej po vesnicích. Kolem cest jsou takový šedý plastový patníky, zatracený telekomácký. A ty nejsou od komančů.
A kdybys někde viděl ještě na sloupech kabely, tak se mrkni jestli končej ve škatuli kovový, nebo plastový. Ta plastová určitě není komoušská.
Komančskejm drátům přej lehkou zem.
Telecum samo vsude optiku ma, minimalne nezi ustrednama zadna metalika uz davno neni, tudiz pripadne kecy o zastarale siti jsou naprosty nesmysl, ta sit je jeste dnes tezce naddimenzovana a s odchodem klientu cim dal vic ;). Metalicke jsou jen lokalni rozvody.
Ale kdeze, draty se min z 80% natahovaly novy. Videl sem par domovnich krabek a predevsim na sidlistich byva casto optika az do baraku. U nas (Teplice) telecum rozkopal 1/2 mesta kdyz to tahal, a pokud si pamatuju, pokladali chranicky a svarovali vlakna. Optika vede minimalne do kazdyho bloku, mozna do kazdyho baraku, zase tak do detailu sem to nesledoval. Tudiz realizovat optiku az do bytu by zase takovy problem nebyl, na tech par poslednich m staci plast.
Ano, a to rika, ze ze skatule uz nejde metalika? Situaci u O2 uplne dobre neznam, ale podle me ke skatuli trebas optiku privedli, ale od ni uz ne.
Vychazim z toho, co jsem videl v Praze v Bohnicich na jednom velkym UR pro duchodak.
vy jste ale lama :) tak za prve, UPC je kabelovka O2 ADSL, to ze se tahala med je nutnost (ADSL na optice nebezi, navic tahat optiku znamena vykopove prace) Modernizace site znamena, ze se modernizuji ustredny a DSLAMy s kabelame to nema nic spolecneho, divili by jste se kolik kabelu tu pokladal jeste Hitler.
akorat davas najevo svou hloupost, kdyz srovnavas dve diametralne odlisne technologie, ktere spolu maji spolecneho asi jen to ze po nich jede internet..
Chytrost se projevuje tim, ze zakaznik radeji zaplati vic za horsi sluzbu a jeste nefunkcni servis, protoze prece chape, ze je to jina technologie :-))
Ty radsi nikdy samostatne nerozhoduj o penezich. Mama ti poradi.
a ty nez si neco objednas mel bys o tom neco vedet..to je jak kdyby sis chtel koupit fax a pak pres nej kopirovat..jinak urco UPC..lepsi hierarchie site= lepsi diagnostika= lepsi sprava = rychlejsi reseni , adsl je tak rozsireny jen kuli tomu ze to beha po pevnejch telefonech a od tech ma zasufku kazdej domu uz buhvijak dlouho..:)
Ta plastovka už je sice kapitalistická, ale ty dráty, co do ní vedou, umějí pořád jen DC smyčku 300 - 3 400 Hz. Aby ADSL fungovalo alespoň trochu slušně na trochu větší vzdálenost, musely by se používat stíněné VF čtyřky, ale takové kabely se u nás nikdy nevyráběly (a dodnes nevyrábějí), ani se nedovážely a nedovážejí a v síti vodoprdu je nenajdete. Takže: dosah do tří km, pokud je ADSL smyček v kabelu víc, stoupá vzájemné rušení natolik, že se musí snižovat rachlost a zcela běžné je to, že přidáním další ADSL linky do trasy se rozsypou všechny.