Solve Media v pátek zveřejnili výsledky své studie týkající se „botů“ v inzerci na Internetu – z celkového trhu ve výši 15.3 miliardy dolarů je vyplýtvána v této podobě prakticky desetina, 1.5 miliardy dolarů. To všechno hlavně prostřednictvím „robotického“ návštěvníka, který kliká na inzeráty.
Podle Solve Media se navíc situace v roce 2012 výrazně zhoršila – poukazují na až 400% růst škodlivého/podvodného provozu na registračních, hlasovacích, komentovacích a kontaktních službách na webu. Problém s „boty“ samozřejmě není jenom v oblasti inzerce, ale také v zaplavování komentářů, vkládaní poškozujícího a nevhodného obsahu. Specifická řešení mají autoři těchto programů i pro hlasovací systémy, soutěže, sběr e-mailových adres či vykrádání obsahu.
Solve Media také upozorňuje, že většina botů je provozována z USA, ale co se objemu přenášený dat týče, Singapur a Taiwan jsou na špičce.
Podle comScore jde od 4 % do 11 % zobrazení inzerce na vrub „botům“, jiný odhad hovoří až o 31 % (od společnosti Incapsula). Závěry Solve Media můžete vidět v The Bot Stops Here i v podobě infografiky.