A není teda pro ně lepší vystoupit a přidat se na stranu bojovníků proti poplatkům?
Pokud by byli v záporných číslech, nebo plus-mínus kolem nuly, pak by pro ně tenhle způsob "reklamy" mohl být zajímavější, než členství v nějakých vyděračských organizacích.
Nicméně se musí nechat, že ten, kdo vymyslel tenhle business plán to fakt vymyslel hodně dobře - necháme si zaplatit od každého, od někoho i dvakrát a ještě z toho uděláme povinnost....
Pokud me skleroza neklame, tak kazdy clen disponuje hlasovacim pravem ... osa ma neco kolem 500 clenu. Kdyz do ni vstoupi 1000 lidi, muzou ji tedy vlastnim hlasovanim defakto rozpustit ... Idealne to samo udelaji tak, ze odhlasuji nulovy vyber poplatku, osa bude existovat dal, a nikdo nemuze zalozit zadnou nahradu.
Je v necem chyba?
Coz je vyhradne jeho blbost - pokud to zaplati. Nebot opet zcela v souladu se zakonem, on ma uzavrenou smlouvu s autorem primo, tudiz je opravnen provozovat produkci. Navic pokud jde ciste o najemce prostor, tak na toho se povinost platit nevztahuje v zadnem pripade, vztahovala by se na poradatele.
OSA to právně pokryté má. Kapela zaplatí za to, že hraje něco jiného, než vlastní produkci, pokud to hraje, a pořadatel, nebo jiný subjekt, který má smlouvu na koncert, platí poplatek z kapacity sálu. A pokud se v hospodě sejde parta trempíků a začnou hrát, je majitel provozovny povinen zaplatit poplatek za veřejnou produkci, a to i tehdy, když ti trempíci hrají jen tak pro radost sobě a hostům. V praxi to vypadá tak, že v hospodě někdo brnkne na vozembouch a personál začne okamžitě hystericky ječet, ať toho nechá, že nechtějí platit pokutu za neohlášenou produkci! Toť skutečná realita dnešních dnů.
Musí. Od poplatku za veřejnou produkci není osvobozen nikdo, tedy ani ten, kdo hraje jen svou vlastní tvorbu. Došlo to dokonce tak daleko, že jeden Hujer výběrčí vlezl do trampského kempu a začal chtít poplatek za to, že si tam trempíci uspořádali potlach sami pro sebe. Měl smůlu, poblíž bylo dost hluboké jezírko s bahnitým dnem.
I kdyby tomu tak bylo, jakože nepochybuji o tom, že má OSA tyhle situace právně pokryté, protože poplatky za presentaci vlastní tvorby vybírá již desítky let, tak by to znamenalo soud. Ten by se táhl léta (a už jen cena ztraceného času by překročila výši těch poplatků mnohonásobně) a výsledek by vůbec nebyl takto jistý, protože mezi českou justicí a dámami od E55 není žádný rozdíl: obojí dá tomu, kdo jim zaplatí víc (a je otázka, jestli tu OSA budete s to přeplatit).
Na kontext bych moc nesazel, ten se casem vytrati.
Kdo si dnes pamatuje ze poplatky z medii byly zavedeny v kontextu nastupu masoveho a zcela nekontrolovatelneho vypalovani CD kolem roku 2000?? Kdy na vsech skolach kolovaly sahodlouhe vytistene seznamy s "nabidkou" titulu? A kdy kamenne prodejny CDR medii vznikaly jak houby po desti? Kdo z tech kdo ten system dnes odsuzuje vi, ze to byl sveho druhu legislativni hot-fix prezivajici z ruznych duvodu dodnes? Kdepak kontext.....
Ehm ... kapela, ktera hraje pouze sve veci, samozrejme zadny poplatek odvadet nemusi a to vubec nikomu. Ovsem vyzaduje to, nenechat si nadelat do dlani, a prisluneho vyberciho poslat kam nalezi.
Nasledne je na ose, aby pripadle dolozila a dokazala, ze to tak neni. Ale oni se spolejhaj na to, ze vetsina lidi to radsi zaplati, nez by se snima dohadovali. A samo, muze se stat, ze dojde i na zalobu ... kterou ovsem dotycny vpohode ustoji. Priklady existuji.
Na to zapomen ;)
Kazda kapela , i kdyz hraje pouze sve autorske veci, musi odvadet do OSA autorsky poplatek pocitany z kapacity salu (nikoli skutecne navstevnosti.).
Nas kapelnik se obratil na OSU, ze by teda chtel vstoupit aby z toho neco mel ,navic nekolik desitek jeho pisnicek hraji dalsi kapely, jedna jeho pisnicka vyhrala hitparadu a byla velmi casto poustena v radiu.
Odpoved z OSA: Neprijimame Vas a to proto ze nejste dostatecne medialne znamy .
Cili v OSA muze byt jen ten koho uznaj vhodnym, naproti tomu musis odvadet autorske poplatky za sve vlastni pisnicky z kazde verejne produkce.
Dost absurdistan :/