No a v praxi to bude vypadat takhle:
Povolení sledování bude povolovat soud na základě excelové tabulky s tisíci RZ vozidel zcela automaticky, stejně jako nyní povoluje odposlechy telefonů a to do skončení vyšetřování, takže třeba na roky dopředu.
Veškerá jednou zaznamenaná data budou uchovávána na věčné časy. Viz data o všech průjezdech RZ z úsekovek v Praze, dostupná i po 5 letech.
S daty budou úředníci vesele kšeftovat, stejně jako se to děje nyní a dělo se to i v minulosti viz případy policajtů lustrujících policejní databáze pro soukromé firmy za prachy nebo třeba kompletní databáze registru vozidel pravidelně co pár měsíců dostupná na méně veřejných částech internetu.
Pokud může stát něco zneužít zneužije to. Nesmíte si představovat stát jako nějakou osvícenou autoritu, představte si ty konkrétní úředníky co budou s daty pracovat, včetně jejich nadšení a pečlivosti, smyslu pro zájem občana a jejich morálních zásad.
právě pro teplákové opice tohle bude vytvořeno budou zcela závislí na službách korporací prakticky nebudou nic vlastnit jen ten mobil a i ten bude v pronájmu od operátora za každou hloupost budou platit protože jim nedojde, že ve výsledku zaplatí mnohem mnohem víc a v době kdy již nebude žádná možnost vlastnit bude cena za služby jejich přistavení 10ti násobná bude to jen win win pro mega korporace :D
Spis vy netusite o cem je rec. Znam cloveka, kteremu podobna vymoznost vyrazila z ruky horkou kavu. Ve stojicim aute. Jeho uzasne vozidlo (Citroen) bylo totiz vybaveno uzasnou funcionalitou napnuti pasu a posunuti operky hlavy, kdyz si mysli, ze hrozi naraz. K zadnemu narazu ovsem nedoslo.
Lidi, kteri nabourali proto, ze jejich auto "samo" duplo na plyn neni taktez vubec malo. Ano, "zatim" maji jeste auta brzdy, ktere funguji nezavisle, ale to nic nemeni na tom, ze na neco takoveho zadny clovek nedokaze reagovat v radu ms, a za s uz muze byt pozde.
Stejne tak je cim dal vice aut schopno samo brzdit, coz muze byt problem jeste daleko vetsi. Z mnoha hledisek - at uz proto, ze se na to ridic zacne spolehat a az system selze, jako ze selze, nebude reagovat, nebo proto, ze vuz zacne brzdit zcela bezduvodne a neocekavane - treba na namrzlem povrchu.
Laskave si uvedomte, ze v letadla, ktera taktez selhavaji, prochazi servisem prakticky neustale. Doslova kazdych par hodin se kontroluje, zda je vse vporadku.
I kdyby to mělo zachránit jeden jediný život, je třeba to zavést a to i když by jsme pro to museli tisíce lidí zabít. Viz ty inteligentní systémy zasahující do řízení v letadlech, které zatím při řešení snížení hluku, zlepšení ekonomiky provozu a zvýšení pohodlí zabily při nestandardních situacích minimálně stovky lidí.
Liší se to docela dost.
1. Mobil s sebou nosím dobrovolně. eCall mi cpe EU do auta povinně a nejspíš i pod sankcema, když ho deaktivuju. Jasně, dobrovolně jsem si vybral i to, že budu jezdit autem. Jenže ještě za doby, kdy tohle neplatilo. Možná bych uvažoval jinak, kdybych už tenkrát neměl na výběr. Salámová metoda, říká vám to něco?
2. Mobilní telefon z principu potřebuje být online. Auto ke své funkci toto nepotřebuje. Auto potřebuje hlavně motor, palivo a řadu různých mechanismů a potenciálně elektroniky k tomu, aby plnilo svou funkci - přeprava osob a předmětů. Volání někam při nehodě a shromažďování různých dat o rychlosti, poloze, směru jízdy a kdoví čeho ještě není nezbytná funkce. Jestli to tam někdo chce, ať si to nainstaluje, ale ať k tomu pod sankcemi nenutí nikoho, kdo to tam nechce.
Nechápu, že někdo nemůže pochopit tak jednoduchou věc, že o tom, jakým způsobem si zajistím pomoc v případě nehody, chci rozhodovat výhradně já sám. Vyloženě nesnáším dobrosery, kteří mají pocit, že ví nejlépe, co je pro ostatní nejlepší, a snaží se to prosadit i proti jejich vůli.
Sice nepředpokládám, že by se jednalo až o tisíce lidí, ale pokud stojíte o příklad nehody, na které se podílela přechytralá automatika, pak vás odkážu na Turkish Airlines Flight 1951. Tato "výhoda" se neprojevila poprvé, ale tentokrát si pilot dost rychle neuvědomil, co se děje.
Bylo rovněž poměrně snadné zařídit, aby složitá automatika náhodně spouštěla absurdní vzájemně se popírající výstrahy, místo jednoduchého varování typu: "dostávám ze senzorů nesmysly, řiďte letadlo laskavě sami." (Aeroperu. Flight 603)
Obvykle platí "čím dokonalejší a bezpečnější je automatický systém, tím větší malér nastává v případě jeho selhání." Mimo jiné proto, že lidé mívají tendenci na dokonalé automatické systémy slepě spoléhat.. a kontrolovat je nestíhají.
Ale ví! součástí systému eCall je i mikrofon a čidla v sedadlech tedy operátor přesně ví kolik lidí v autě sedí a přiřadit vaše jméno k jednotlivým vzorkům hlasu je čistě sw záležitost. Navíc nepochybuji že některé auta budou mít i vnitřní kameru, přeci bude fajn když "záchranka" bude vědět jak moc jste v případě nehody zraněný....
Data zůstanou v paměti. Synchronizace proběhne v momentě další manipulace s alobalem. Nehledě na sankce které si Bratr nechá vylobovat v rámci nějakého přílepku k zákonu o pěstování mrkve. Bude to chtít mnohem sofistikovanější přístup. Zrodí se další odvětví za které si budeme muset připlatit nad cenu pořízení.
Prosím, prosím, můžete nám napsat co je to za věci, které mají smysl? Zabývat se autem je přece pro mimina…
Nakonec vlastnit dům je pro "pitomce", budeme všichni ve stanech v uprchlických táborech. Nač mít vlastní názory, když nám je PR agentury nalejí do hlav. Ještě prosím něco z vašich neoglobálních pouček :-)
Již dříve bylo řečeno, že eCall, tedy to, co bude zajišťovat emergentní stavy, by mělo v případě nouze odeslat na linku 112 kromě jiných i takový údaj, jako je směr jízdy. Ten se jinak, než že GPSka bude aktivní pořád a bude si údaje ukládat, zjistit nedá (tedy dá, ale s velmi mizernou spolehlivostí). Prostě to musí být aktivní pořád a pořád to bude hlídat vaši polohu.
Tohle bych viděl ještě jako relativně v pohodě.
Buch - eCall aktivován…
•OP• Dobrý den, můžete mluvit? Je někdo vážně zraněn? Nějací mrtví? Už k vám vysíláme záchranku…
•DRV• Dobrý den, záchranku odvolejte, nic se nestalo, všechno je v pořádku. To jen eCall se mi zase zbláznil a zničehonic vám volá.
•OP• Ale já tu mám údaj, že jste jel rychlostí 60 km/h tím a tím směrem a že došlo k nehodě, vystřelily vám airbagy a že máte v autě tři spolujezdce!
•DRV• Přesně to samé mi tvrdil operátor před třemi měsíci, když se to taky porouchalo. Nikoho sem neposílejte, nic se nestalo, opravdu, můžete mi věřit. Kdyby mi něco bylo nebo byl někdo v ohrožení života, určitě bych vám to řekl, nejsem přeci blbej.
•OP• Jste si jistý že je všechno v pořádku?
•DRV• Ano, všechno je v pořádku, já s tím zajedu do servisu, ať mi to opraví, protože už se mi to stalo tento rok potřetí a vždycky jsou s tím takovéhle nepříjemnosti, když vás to samo zavolá. Když se to stalo poprvé, byl jsem zrovna na nákupu a divil se, proč u mého zaparkovaného auta na parkovišti stojí saniťák. Asi jsem při odchodu silněji bouchl dveřmi a něco v té hyperkvalitní RoHS europájce přeskočilo.
•OP• Tak tedy dobrá a určitě s tím zajeďte co nejdříve do servisu, protože jestli máte vadný eCall, tak vaše auto nesplňuje technické podmínky k provozu na pozemních komunikacích a za to je sankce … (doplňte dle aktuálního znění).
•DRV• Jasně, díky a nashle.
•OP• Nashledanou a šťastnou cestu.
Tady je odkaz na příslušné nařízení z 29. dubna 2015 v Úředním věstníku EU: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=uriserv:OJ.L_.2015.123.01.0077.01.CES
Lepší by to bylo pokazit tak, aby se nahlásila nehoda každých pět minut na více autech. Kdyby se to stávalo často, tak by si to europoslanci ještě rádi zakázali.
Náklady na pět výjezdů záchranné služby denně započítané za jedno vozidlo nejsou zanedbatelné. Jen je škoda, že by nebylo snadné získat pro takovou akci cca 100 000 lidí...
Na zapad od nas, a nemyslim tim komunistickou evropu, ma auto kazdej. Auto ridi kazdej od 16 let. Auto si tam koupi i beznej bezdomovec co si sem tam seznonne zamaka. Takze nekecejte.
Jen evropa je zumpa komunistickejch socialnich inzenyru. Flakaci z komunisticke evropy auta nemaji, protoze jsou lini, lini aby si udelali ridicak, tak moc lini aby makali, pak nepotrebuji auta, protoze jen zevluji a nebo litaji po erazmech kde za vase dane chlastaji a sukaji.
jen to musí mít v celé EU tyto pravidla:
v celé EU budou jednotné pravidla o přenášení, sledování a uchovávání dat.
pravidla pro sledovací jednotku:
nesmí to přenášet data jen v případě nehody odesílat souřadníce
nesmí to ukládat data, jen max po dobu 1h jízdy, ty by se používaly pouze pro vyhodnocení v případě nehody
pravidla pro přenos a uchovávání:
musí být zakázáno předávat a uchovávat data komukoli (i policii) o průběhu mé jízdy (netýká se řešení dopravní nehody jíž jsem účastníkem)
Data o pohybu vozidla by se musela po 48 hodinách automaticky vymazávat
spravovat by je musela jen jedna celoevropská organizace,
ta by také sledovala pohyb aut jen na soudní příkaz a jen max 1 měsíc pak by musel být příkaz obnoven
to je vše, žádné další vyjímky by nebyly přijímány, max vždy po 10 letech a musely by být odsouhlaseny ve všech státech EU, žádná země si nesmí určovat své místní pravidla
Prestante se divat na americke filmy a serialy, krivi vam to pohled na realitu.
Na ofenzivni strategie ma nanejvys jedina z nasich tajnych sluzeb a ta zas nejaky eCall skutecne nepotrebuje. PCR zamrzla technicky nekde u filtrovani IP provozu a jsou to uz ze zakona vicemene jen sberaci.
Jelikož zrovna připravujeme pilot na podobné téma, verifikace a přenos signálů z CAN runu do privátní cloud platformy, tak jsem velmi potěšen, že i v ČR jsou společnosti, které jsou v tomto oboru zatraceně dobré a na výši.
Nicméně, teď koncem roku bude konečně dokončena CERTIFIKACE pro VINLI a doufejme, že ta zahýbá kartami na místním trhu. Jak ale prohlásil „manager fleetu“ jedné místní společnosti, dokud většina aut bude jako bonus k pracovní pozici, zájem o podobná technická řešení nebude moc esenciální.
PS: Zajímavá série článků. Svět není pouze o SEO nebo PPC. :-)
http://techcrunch.com/2014/09/08/vinli-promises-to-bring-autos-into-the-smartphone-age/
Tady je to zase výbornej koncert demagogie. Nikdo sice neví jak ten praštěnej eCall bude fungovat, ale každej už ví, jak moc ho bude omezovat. Ono totiž řízení auta je nejspíš základní svoboda napsaná už v Ústavě.
Jo a ty blbečky, co odkazujou na citát B. Franklina, bych si dovolil upozornit, že to je správně takhle: "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety." Ono to pak znamená trochu něco jinýho, že?
A určitě se najde způsob, jak to zneškodnit. Zajímavé bude, až vás zastaví policajti:
Pane řidiči, jak to, že vám nefunguje hlášení polohy?
Já nevím, cože to vlastně je?
Takový systém, který nám říká, kde se vaše auto pohybuje.
A on je rozbitý? A jak to mám poznat? Nikde mi žádná poruchová kontrolka nesvítí a auto jezdí normálně.
...???...
Přihlašování bude biometrické, takže nepřihlášení prakticky nebude připadat v úvahu. Při neúspěšné identifikaci řidiče systém nepovolí jízdu.
O příjmy z pokut ale až tolik nejde. Sice jsou dnes významné pro obce, ale celkově to až tolik peněz není. Bude se to kompenzovat nárůstem daní. Například daň z vozidel bude moci být počítána výkonově, podle toho, kolik toho auto najezdí a kudy. Plus se zavede poplatek za parkování na veřejných prostranstvích (parkování zdarma bude možné jen tam, kde to soukromý vlastník povolí; jen tak na ulici už ne).
Nac takove slozitosti, videl jste nekdy v posledni dobe jak vypada pokuta? Auto vam rovnou strhne prislusnou castku, a to i opakovane, z uctu, pokud tam nebude, bude vam strzena automaticky pri vyplate, a pokud nemate, po zastaveni vam bude vozidlo rovnou odtazeno exekutorem.
O bezpecnost jde az v posledni rade, jako vzdy, vsak se v tom duchu vyjadril i sam nejvyssi. Kazen, to je to hlavni ...
Dosti to přecenujete.. podle mě narážíte na tzv. "triangulaci" v případě mobilních operátorů - tedy.. jak se uvádí, pokud váš mobil se přihlásí na různé vysílače v okolí, tak jste průnikem jejich signálu odhadnout přesnou polohu daného účastníka.. ve velkoměstě to není na jednotky metrů. spíše stovky.. a mimo velkoměsto bych si tipl spíše na skoro kilometry.. další argument typu "milenky".. no.. jste asi neskutečně paranoidní, ale operátor rozhodně si nespojuje žádná konkrétní čísla s vaší osobou.. max. tak prefixy jednotlivých operátorů, tj. kolik procent volání věnujete měsíčně do třeba Vodafone nebo T-mobile sítě.. a z toho pak vychází jejich obchodní oddělení,aby vám mohlo nabídnout výhodnější tarif..
to, co vy popisujete, se může dít snd jen v rámci trestnho vyšetřování policie.
Ono to není tak, že se mobil přihlásí na víc BTSek, on komunikuje vždy jen s jednou, jenže současně hledá další BTSky a do sítě posílá data o pěti BTSkách s nejsilnějším signálem (včetně síly signálu). Toto se pak používá k přepnutí mobilu na další BTSku při pohybu. (Přepnutí řídí síť, není to na požadavek mobilu.) A lze to použít pro triangulaci.
Obvzláště se mi líbí, že v letadle jsou všechny systémy zdvojené, aby bylo možné detekovat chybu. Jeden výstup jde ke kapitánovi, druhý ke druhému pilotovi. A když je ve výstupech rozdíl, tak se autopilot automaticky řídí kapitánovým systémem a nedá nijak najevo, že mu chodí divná data. Toto způsobilo většinu nehod v režii autopilota (porouchal se kapitánův systém a autopilot řídil podle nesmyslných dat). Člověk by si řekl proč to mají zdvojené, když automatická přednost jednoho systému výhodu zdvojení systému efektivně eliminuje.
Nanejvys osobne k nahlednuti, super. Dejte si schuzku a pan si to nenapadne nafoti a vy budete delat, ze nevidite, obalku necha pod stolem .... vetsina tech transparentnich dokument stejne bude vypadat nejak takhle - http://t.co/2Tjcm9KziS
Hlavne, ze nam by nejradsi napichali GPS s prvnim ockovanim primo do hlavy. Diry jsou vse vsem, hlavne ve statni/EU kase, nekdo ma i diry v hlave :D
Uz nemaji i low cost auta. Krom toho i rucka u novych toyot je elektronicka. O to vic mne privadi k smichu kdyz mi nekdo tvrdi ze mu manualni prevodovka dava vetsi vladu nad autem:) A pritom misto brzdoveho pedalu ma jenom potak a meziplyn uz u techto aut nefunguje.
Kdo chce sve auto skutecne ovladat a jezde trochu jezdit, poridi si novejsiho veterana jako je treba Felda.
1 - ale tyhle data se online nepřenáší.
2 - i kdyby se přenášela, a to pořád, stále operátor o vás ví pouze, když jste v autě. Což je obvykle jen malá část dne.
3 - nepoužíváte mobil? Jen málokdo kvůli soukromí nepoužívá mobil - a to je teprv panečku zdroj informací o pohybu, vazbách, případně milenkách apod. Takže data už operátor stejně má, a mnohem citlivější.
"Lidská práva" se v poslední době týkají pouze homosexuálů a dalších více či méně úchylných lidí. Ta opravdu základní lidská práva, jako je třeba právo na soukromí, jsou brutálně potlačována a mnoho lidí u toho nadšeně hýká blahem.
Náš soused má například v okně kameru, kterou snímá a nahrává vchod na náš pozemek. Vidí a má nahrány všechny, kteří přicházejí k nám domů. Já mu nikdy nedokážu, že záběry nahrává (přizná to pouze mezi čtyřma očima) a kameru bez nahrávání může mít zcela legálně. Je to zásah do soukromí, ale nehrozí mu za to vůbec nic.
Mně spíš omezuje, když musím na ulici dýchat smrad z výfuků a překřikovat kravál z aut. Omezuje mě, když při přecházení náměstí musím kličkovat mezi auty. Omezuje mě, že přes spoustu zaparkovaných aut není vidět krásná architektura toho náměstí.
A nejen omezujou, ale vyloženě serou mě osoby lpící na svých autech natolik, že nemůžou zaparkovat za rohem a těch pár kroků dojít, a místo toho mi parkují před vraty nebo si někde zaberou chodník.
Kupodivu to jsou většinou právě ti, jejichž práva jsou tak strašně omezována radary a policisty pokutujícími špatné parkování, a jejichž soukromí je tak hrozivě omezováno možností, že by se díky GPS zabudované v autě mohlo přijít na to, že nehodu zavinili příliš rychlou jízdou...
Neni to úlně přesné ale třeba bude to stát 100 € jedno. 200 tis aut v ČR ročně tedy 20 mil € tedy zhruba 540 mil. Tedy máte na léky/léčbu pro 10 hemofiliků, kteří bez nich umřeli. Kolik umře lidí protože to napasovali někde kde si jich nikdo nevšiml a následkem toho umřeli? 4-5 ročně? Nějak si nevzpomínám že by se to dělo nějak často. Pamatuji si jen příklady z USA které jsou řídce zalidněné.
A samozřejmě + náklady na provoz.
Našli jste technický popis a fotodokumentaci (mikrofon, umístění modulu) takového zařízení? Zatím jsem tenhle systém viděl jen v MB a Opelech, kde byl docela přiznaný.
Jinak za tím vidím lobby firmy Bosch, která tenhle systém vyvíjela a udržuje dispečinky pro již funknčí obdoby. Ale také výrobců, kteří nabízí leccos, jen ne kvalitní jednoduché nízkoúdržbové auto. Samozřejmě i dnešní fízlokracii, která má tendence registrovat a sledovat vše a všude, až na to, že nedokáže uhlídat ani pár set km hranic.
No myslím, že dobře udržované vozy z let 2000 - 2007 budou žádané, protože patří asi k tomu nejlepšímu. Osobně jsem udržoval donedávna 30 let staré auto a fungovalo nadmíru dobře.
Finálně:
Dopis domu:
Pane majiteli vozidla xxxxx, počítač nám hlásí, že vám nefunguje v autě systém eCall.
Strhli jsme si z vašeho účtu u České spořitelny pokutu 2000Kč. A bylo vám automaticky strženo 5 bodů z karty řidiče.
Doufáme, že systém necháte opravit. Vaše vozidlo bylo elektronicky zablokováno proti pohybu, odtažení do servisu je povoleno.
Mějte krásný den.
Vaše Policie Čr
1) Jen dalsi navazeni se do soukromi lidi.
2) Zabezpeceni, zranitelnost... Viz tato reportaz: http://www.wired.com/2015/07/hackers-remotely-kill-jeep-highway/ [anglicky]
Bezpeci je skvela vec, ale nesmi jit pres svobodu. Kdo proda svobodu za zajisteni bezpeci, nezaslouzi si ani jedno ani druhe. To rikal tusim Franklin. A zvirata v zoo jsou take v bezpeci. Na rozdil od zvirat v divocine, jsou dokonale chraneni od predatoru, maji k ruce osetrovatele, kteri sleduji, kdy se jim udela nevolno, pripraveni okamzite a rychle pomoct. Maji kazdej den plny koryta a "vsechno, co potrebuji". Chceme zit take tak???
Naivita, to samozrejme bohate zaplati danovi poplatnici. Nebo si snad myslite, ze 112 a dalsi linky provozuji gratis? Ze gratis shromazduji udaje o vasem pohybu po internetu? To vse stoji stovky milionu rocne. Operatori se naopak uz nemohou dockat, protoze to prihodi dalsi paklik penez do jejich kapes a zcela bez prace.
Komu totiz chcete prodat dalsi telefony, kdyz tech aktivnich v CR je cca 2x vice, nez obyvatel?
Vzhledem k informacím, které vynesl Edvard Snowden je zřejmé, že jakákoliv taková krabička v autě je automatickým zajištěním sledováním minimálně jeho polohy. Osobně si myslím, že povolení sledování pro PČR na základě e-callu je jen otázkou času.
Mimochodem e-call by bylo zajímavé "pokazit" jiným způsobem - co takhle zajistit, aby v náhodných intervalech od pěti do patnácti minut volal kvůli nehodě? E-call by tím byl nevyužitelný a byla by to skvělá forma protestu.
To je další problém kvůli, kterému byl již eCall x krát odložen možná bude i znovu.
-nebylo/není jasné kdo to bude platit
-nebylo/není jasné kdo ponese za sbíraná data odpovědnost
-zjistilo se že trasy kde by potencionálně eCall byl potřeba nejsou zrovna pro příjem GPS a GSM signálu nejlepší . Tedy to 100ní pokrytí je snem i na západ od nás.
Je třeba se dívat dále. Mé děti již auto nebudou vlastnit. Budeme si je jen pronajímat na dobu, kdy je potřebujeme. Sami nás zavezou tam kam je třeba. Jak dnes si lidé nedokáží představit jak se žilo bez mobilu, toto bude stejné. Ano, budeme více závislí na technologiích, ale zároveň svobodnější, nemusíme se zabývat pitomým autem, ale řešit něco co má smysl.
Tohle samozřejmě část starší generace nebo některé teplákové opice nechtějí slyšet. Protože jsou zaháčkování v businessu opravování a dovozu starých škopků, připadaně auto je u nich protézou na jejich malé ego.
Generace Y na západ od nás auta kupuje čím dál tím méně. Nikoliv že by na ně neměla, ale nemá důvod si je koupit. Nepotřebuje je a rozhodně nemají nižší komfort života .