Od roku 2018 tak bude peoplemetrové měření televizní sledovanosti rozšířeno o měření videoobsahu šířeného na internetu. Počítá se i s možností propojení dat lineárního a odloženého sledování televize s daty o sledovanosti videí na internetu. Zadavatel pro poptávaný projekt měření požadoval čtyři části – televizní měření, měření videoobsahu, kombinace dat z obou těchto zdrojů a rozšiřující varianty v rámci volitelných opcí.
V ceně základního televizního měření je zahrnut rozsáhlejší zaváděcí a kontinuální výzkum, měření až stovky stanic, měření sledovanosti v reálném čase a na celém panelu a rozšíření Adwind Kite Lite k práci s dalšími datovými zdroji. V rámci online části projektu pak Nielsen Admosphere zajistí tzv. census měření videoobsahu. Pro tento účel budou využívány vybrané technologie Nielsen, které jsou rozšířené nejen v USA, ale i v mnoha zemích Evropy a světa.
Nielsen nabízí srovnání i s celosvětovým měřením
Další měřící technologie Nielsen jsou připraveny pro případ, že se ATO rozhodne využít svého práva na některé služby uvedené v opci. Uživatelé dat by tak získali celosvětově srovnatelné výpočty crossplatformních ukazatelů přes televizi a videoobsah. Zkombinovali jsme českou technologii připravenou na míru lokálním podmínkám s produkty digitálního měření, které používá Nielsen ve světě. Díky tomu jsme byli schopni nabídnout českému trhu řešení, které přesahuje požadavky zadavatele a je zároveň i efektivní a ekonomické. Celá nabídka se u nás připravovala skoro tři měsíce,
uvedla předsedkyně představenstva Nielsen Admosphere Tereza Šimečková.
Podle místopředsedy představenstva Nielsen Admosphere Michala Jordana se jedná o zatím historicky nejrozsáhlejší projekt v Česku. Mimo tzv. peoplemetrů umístěných v domácnostech televizního panelu bude v projektu využita site-centric technologie měření videoobsahu na internetu Nielsen SDK nainstalovaná na serverech jednotlivých vysílatelů.
Rozšíření projektu o měření digitálního obsahu reaguje na současnou technologickou rozmanitost v možnostech šíření videoobsahu. Nejzásadnější novinkou od roku 2018 bude měření sledovanosti televizního obsahu mimo televizní obrazovky, tedy na koncových zařízeních typu PC, mobil a tablet, a to v prohlížečích i aplikacích. V případě televizorů dojde k rozšíření o měření hybridních aplikací v prostředí Smart televizorů,
doplnil ředitel elektronických měření David Satranský.