V packu Atlasu take nejsou uplne vsechny servery Atlasu, takze pri trose kreativity se Atlas muze dostat pred Seznam vzdy (a pri dalsi trose kreativity Seznamu se muze vse opet obratit).
Tohle porovnavani shlednutych stranek packu ovsem tak jako tak nema sebemensi smysl, hazeji se do jednoho pytle jak inzertne atraktivni stranky, tak stranky, kde se reklama temer prodat neda (freemail, freehosting).
Pripomina mi to srovnavani konkurencnich zelezaren/strojiren na zaklade celkoveho poctu kusu vyprodukovanych vyrobku bez toho, aby se uvedlo, kolik z toho je jerabu a kolik hrebiku.
Jedine kriterium, podle ktereho ma smysl porovnavat, je financni objem prodane reklamy v tom kterem mesici - problem ovsem je, ze takove udaje se vetsinou nezverejnuji. Duvod? Na rozdil od celkoveho poctu shlednutych stran maji totiz nenulovou vypovidaci hodnotu...
Co se týká smysluplnosti packů, začlenění všech stránek na mujwebu do packu Atlasu je podle mě nesmysl. Pack by se měl definovat jako soubor serverů patřících jednomu subjektu na kterých tento subjekt předkládá určitý obsah. Nějaké Pepovy pornostránky, které jsou na mujwebu, by rozhodně do packu Atlasu patřit neměly.
tzv. "pack" je podle mě typicky marketingový trik na srovnávání jablek a hrušek. Protože neexistuje žádná objektivní metoda porovnávání návštěvnosti jednotlivých serverů, portálů atd., můžem si vymyslet prakticky cokoliv na co skočí cílové skupiny uživatelů těchto krásně barevných, koláčovými grafy oplývajích reportů.
Ano, souhlasim. Seznam je rychlejsi nez Atlas - ma mensi uvodni stranku, navic statickou (zadna personalizace). Nekomu vyhovuje rychlost a prehlednost, nekomu zase vetsi nabidka komplexnejsich sluzeb - kazdy pristup ziska sve navstevniky, budoucnost ukaze, co je lepsi.
Ovsem cele srovnavani navstevnosti o nicem nevypovida - opravdu je horsi portal, ktery ma treba jen polovicni navstevnost, ale o 30% vetsi vyprodanost reklamnich ploch a hlavne tretinove naklady na provoz? (Cisla jsou naprosto fiktivni.) ZISK je to hlavni kriterium, podle ktereho by se melo hodnotit (nikoli ucetni, ale ekonomicky).
Jenze ten zisk musite s necim pomerit. Treba s vysi kapitalu, ktery je pro vyprodukovani takoveho zisku potreba. Jestlize Atlas.cz, a.s. nezverejnila (kde ale - tam kde vy se divate) zadne udaje, minimalne musela projit auditem a neco zverejnit v Obchodnim vestniku (ktery asi nepatri k vasemu pravidelnemu ctivu), jelikoz ji to uklada jako a.s. zakon. Jenze zisk vybrany ted muze ohrozit rozvoj spolecnosti, takze jiste vyplati investovat, investovat /to zni skoro jako ucit se, ucit se ;-) kdyz mame to zari/. A pak to nejak merte! Kdyz ta firma neni na trhu, je to soukroma vec jejich vlastniku, jak jsou ci nejsou vykonni.