Google si navigaci i v off-line mapách nechává zatím pro sebe, Apple ale už pouští svou hudební streamovací službu pro uživatele Androidů s vizí potenciálu v podobě miliardy nových lidí.
Aplikace Apple Music pro Android je už připravena zatopit svému největšímu konkurentovi – švédskému Spotify.
Aplikace zatím neumí přehrávat hudební klipy, ale dokáže propojit uživatele i s jeho účtem na iTunes. To tu zatím nebylo. Apple tak začíná pomalu prorůstat do ekosystému úhlavního soka.
Existuje hned několik teorií, proč to firma pod vedením Tima Cooka dělá. Jedna z těch nejpropíranějších je ta, že Apple Music je trojským koněm, který má Applu pomoci přetáhnout majitele telefonů s Androidem k tomu, aby jejich další zařízení už mělo na sobě logo s nakousnutým jablkem.
„Už jsme to udělali dřív s iTunes, které jsme pustili do světa Windows. Je to důležité i pro muzikanty, kteří tím získají mnohem širší publikum,“ tvrdí šéf služby Eddy Cue v rozhovoru pro Techcrunch.
Další teorií, proč se Apple tlačí do světa Androidu, systému, který chtěl Steve Jobs zničit, může být podle deníku Guardian i podpora rodinného předplatného. Ne všichni členové rodiny totiž musí mít vždycky iPhony nebo iPad.
A konečně, možná nejjednodušší vysvětlení: Apple prostě zaspal. Trh s digitální hudbou, který si kdysi nadefinoval v podstatě podle sebe, se změnil směrem ke streamování. A bez víc než miliardy majitelů zařízení s Androidem bude Apple Music dohánět Spotify nebo Pandoru jen těžko. A to pomíjíme Google Play, které už překročilo jednu miliardu uživatelů.
Apple v říjnu ohlásil 6,5 milionu platících uživatelů, kteří byli osloveni tříměsíčním testovacím provozem zadarmo. Není ale jasné, kolik z nich službu opravdu využívá a kolik si jen nevšimlo toho, že už není zadarmo.
I přesto se ale Apple rychle vyšvihl na pozici velkého hráče. Konkurenční Rhapsody/Napster má tři miliony platících zákazníků, podobně jako Deezer. Vládne ale Spotify, které hlásí 55 milionů posluchačů, kterým nevadí reklama, a dvacet milionů těch, kteří si radši zaplatí.