A mohl by autor navrhnout co by měl Apple tedy udělat? Změnit způsob zobrazení sms? A jak? Přestat to zobrazovat jako konverzaci? Ale to je nejlepší způsob co existuje, který mimochodem používají i jiné platformy. Nebo nezobrazovat jméno "autora" sms a namísto toho jen číslo? Nebo hlášku na několik řádek " tato zpráva přišla pravděpodobně z čisla xxx a je možné, že je podvržená, takže raději kontaktujete jejího autora telefonicky a ověřte její autentičnost" ? A jak lépe mají tento problém řešeny na WM7 nebo Androidu, když je to podle článku problém Applu?
A to je ten problém. Nikdo by neměl mít možnost podvádět. Pokud máte přístup do SMS centra přímo (např. SNPP protokolem) a ve velkém odesíláte nějaké SMSky, tak podvádět můžete, ale rozmyslíte sit to, protože by jste z toho měl potíže (přišel o přístup). Sem tam se najde nějaká pochybná či zabugovaná aplikace, která to umožní. To použili např. ztohoven při akci morální obroda a příslušné zahraniční SMS centrum pak bylo pokud vím zdejšími operátory v zápětí po "aféře" zabanováno.
Podle popisu chyby Apple umožní podvádět na úrovni nějaké vypečené aplikace v userspace, místo aby přislušná políčka vyplňovala někde v kernelu nebo ještě níže. To je bug (a netýká se to jeno Apple).
Asi tak , dokonce to nutí mít datové připojení i druhou stranu. Není problém poslat SMS někomu kdo nemá kredit a u IM...
IM komunikace není konkurencí pro SMS , ale píš MMS a to není bráno jako základní komunikace. Už v tom že systémy varování před katastrofou počítají se základním komunikační\informačním mediem. Tedy pozemní rozhlas a TV , SMS .
Aha, takže se vyjadřujete k něčemu, čemu vůbec nerozumíte, vůbec nic si o tom ani nehodláte zjistit, ale stoprocentně a skálopevně víte, že máte pravdu a že je to na nic, že?! :-D
PS: Samozřejmě, že jsou multiplatformí, fungují všude po světě, takže můžu posílat zprávy, videa, audio, polohu a přes Viber i volat zdarma po celém světě s každým uživatelem.
Dovolil bych si uvést překlad hned první otázky FAQ z webu Viber:
http://viber.com/faq
Proč potřebuji Viber?
Když používáte Viber, Vaše telefonní hovory a textové zprávy všem ostatním uživatelům Viberu jsou zdarma! Zvuková kvalita je také mnohem lepší než běžného hovoru.
Takže když volám někomu do zahraničí, pokecáme přes viber klidně desítky minut. S normálního hovorem z mobilu to behrozí - zaplatil bych několik stovek až tisíc jenom za ten jeden hovor :-).
Nemám potřebu nijak sloužit "společnosti", respektive rozhodně ne té České. Za problémy v ČR si můžou sami lidé a nemá cenu je řešit za ně proti jejich vůli... Zdejší operátoři pálí takové částky jenom kvůli tomu, že idioti je zde platí. V jiných státech by lidé prostě mobil nepoužívali a naprosto tu službu bojkotovali, dokud by se cena rapidně nesnížila.
Já si volám a posílám zprávy přes Viber zdarma. Jestli Vy si chcete telefonní hovory platit, Vaše volba, dělejte to.
Osobně se VUBEC NEDIVIM operátorům, že takové ceny pálí. Já bych je taky smažil, když bych viděl, že to lidé ochotně platí a alternativní služby přes Internet, které v jiných státech kanibalizují třeba 90% trhu s SMS a velkou část hovorů, u nás vůbec nevyužívají... A možná bych to pálil ještě víc než oni :-D.
Možná to chtělo také napsat, že k používání kteréhokoliv z těch programů jsou potřeba datové přenosy. Takže místo koruny za občasnou SMS to bude nějakých 150 měsíčně paušálně za občasnou zprávu. Pokud má někdo data už objednaná, tak je to pak jiné, ovšem pořád je lepší použít třeba FB chat či jiný standardní messenger místo těchto atypických řešení.
Proč dotyčného urážíte, zvlášť když má pravdu? SMS komunikace je v podstatě stejná jako u e-mailu, dá se podvrhnout velmi triviálně prakticky cokoliv. A jediný, kdo to dokáže odhalit a případně tomu zabránit je mobilní operátor, který má informaci zda telefonní číslo odpovídá zařízení, ze kterého to je odesíláno (záznam, zda IMSI zařízení, ze kterého to je odesláno je spárované s telefonním číslem odesilatele v hlavičce SMS)
ok, tak jinak. Na rovinu říkám, že ani jednu z vámi uváděných aplikací neznám a ani jsem teď neztrácel čas jejich hledáním, takže se vás zeptám:
1) jsou ty aplikace multiplatformní?
2) pokud nejsou multiplatformní, umí komunikovat vzájemně mezi sebou?
pokud nesplňují ani jednu z podmínek, tak jsou k ničemu, protože je to právě o tom, o čem jsem psal - mít X aplikací po každého člověka v seznamu a vždycky si pamatovat kdo používá kterou, tohle ve výsledku ušetří možná peníze, ale ne čas.
Jinak můj měsíční účet za telefon je kolem 100Kč, i přesto, že protelefonuji kolem tří set. Ono to je i o tom, najít si ten správný tarif :)
Já tu chybu pochopil tak, že Apple řadí přijaté SMS prioritně podle toho, komu se má odpovídat, než podle toho z jakého čísla ta SMS dorazila. Prakticky tedy tak, že pokud mi někdo na iPhone pošle SMS ze SMS brány Vodafonu a vyplní tam číslo odesilatele, tak mi to přiřadí ke konverzaci s danou osobou, nikoliv k číslu dané SMS brány. Což mi umožňuje jednak mít komunikaci s danou osobou na jednom místě a druhak přímo odpovědět. Podobné chování má povícero telefonů, ale u Apple si toho někdo všiml.
Ano, tohle říkám už dlouho! Samozřejmě to nemusí být výhradně iMessage, existují další messangery na podobné bázi například Whatsapp, Viber, ChatON.
Všechny podporují push-notifikace, tímpádem nemusí být trvale zapnuté a můžete mít nainstalované třeba všechny a telefon to nijak nezatěžuje.
Myslím, že je jenom otázka času než někdo udělá nějaký "multiple-messanger", kde jedna aplikace pojme protokoly a účty všech ostatních (něco jako je třeba pro PC Pidgin, Miranda, Trillian atd.)
Také myslím, že je jen otázka času než začnou tyto messangery využívat třeba i banky, e-shopy, logistické firmy atd. místo SMS, kde budou mít software, který bude jednoduše dělat to, že zkontroluje jestli číslo např. +420 602 111 222 má účet na některém z messangerů a pokud ano, pošle message. Klasickou SMS pošle jenom pokud dostane odpověď ode všech messangerů ne, ne, ne...
Minimálně e-shopům a logistickým firmám by to ušetřilo strašné prachy. Protože i kdyby nějaký messanger mělo jenom 10% zákazníků, tak když taková DPD doručí ročně okolo cca 4 milionů zásilek a ke každé pošle SMS. Když za jednu zaplatí 1 Kč a místo 10% z nich by mohla poslat message, tak je to 400 000 Kč ušetřených. S tím, že toto číslo razantně poroste spolu s nahrazováním běžných telefonů smartphony.
V mém telefonním seznamu používá nějaký messanger asi tak 80% lidí, s nimiž jsem v kontaktu. Těch 20% jsou v podstatě jenom lidé z rodiny v důchodu jako rodiče, prarodiče, různé tetičky... Ale z lidí mého věku jsou to prakticky všichni :-). A když náhodou někdo nový nepoužívá, tak mu hned řeknu, aby si nainstaloval a už používá... Protože každý chce komunikovat zdarma a né platit X Kč za každou zprávu :-).
No celá tahle "aféra" ukazuje spíš fakt, že když se někde ve světě zjistí nějaký problém s mobilní komunikací, tak se hned obviňuje iPhone. S tímhle nemá Apple a iPhone naprosto nic společného a Apple nemá jak to řešit a nemůže to tedy řešit. Prostě když dostanete zprávu, která má jako identifikátor odesílatele xyz, tak on nemůže nijak ověřit, jestli tomu tak je a nemá na to ani právo (často je to naprosto regulérní). Jediný, kdo to může ovlivnit je operátor
To myslíte vážně nebo to jen děláte? Tak samozřejmě pokud na druhé straně ta aplikace není, tak druhému řeknu, aby si ji nainstaloval a už tam je :-).
Samozřejmě pokud druhý člověk nemá smartphone, nebude si ho pořizovat ani výhledově nebo odmítá instalovat jakékoliv messangery, tak s tím nic nenadělám... Ale takových lidí, zvlášť z mladší generace je opravdu velmi velmi málo.
A upřímně celkem nevím co ještě dalšího bych řešil s člověkem, který by měl smartphone a řekl mi, že si žádnou takovou aplikaci instalovat nebude a všechny hovory a zprávy mezi sebou budem platit v plné palbě :-D.
Vzhledem k tomu, že ty aplikace jsou zdarma (za Whatsapp pro Android se platí akorát 20 Kč ročně, první rok zdarma), tak i kdyby to používal jenom jeden člověk s kterým si budete psát, tak se to vyplatí :-).
No jo, a nejen to! My nenormální prostě měníme práci, banku, obor podnikání, bydliště, operátora, investice a mnohé další věci pokaždé, když nám někdo řekne o mnohem výhodnějších.
Jsme prostě asi moc blbí na to, abychom seděli od 20 do 60 na zadku, v jedné práci, zbytek času proseděli na gauči u TV, v hospodě a když jsme něco potřebovali, tak to neřešili, sáhli hned po prvním řešení a jenom prostě platili faktury, které nám pak chodí.
Asi mám nějakou psychickou poruchu, ale když by mi přišla faktura a byly tam služby, které jsem mohl mít zdarma a platím je jenom proto, že jsem byl línej udělat dvě kliknutí, tak mi v mozku můj hlas říká: "Bože, Ty jsi ale KO*OT!"
Samozřejmě je mi jasné, že toto je naprosto nenormální... Normální člověk se zaraduje nad výší částky, je rád, že může podporovat ekonomiku a zahraniční akcionáře matek českých operátorů a nadšen utíká platit :-D