radeji pro zacatek upresnim svoje postoje, nez Vam odpovim na Vase pripominky a dotazy :
Prodejce je zodpovedny za sve zamestnance. Pokud Vam tento slibil druhy rok zaruky a nedodal, nebylo zarizeni dodano kopletni a vratte ho. Nebo zamestnavatel musi na vlastni naklady pocitac druhy rok opravit. Vztahy mezi prodejcem a jeho dodavatelem Vas nemuseji zajimat. Myslim si dale, ze seriozni firma si zqa svoji nabidkou stoji a dostoji ji, pokud ji zakaznikovi potvrdila. Bez ohledu na svuj omyl.
Davat nam za priklad HP servis do 24 hodin nepovazuji za spravne, tato sluzba nani standardni a musi se priplacet. To, ze pro Apple to tu nidko nenabizi, je vec druha. Nicmene napriklad my jsme schopni garantovat zakaznikovi zapujceni nahradniho pocitace v pripade poruchy. Je to vec dohody. Standardni to neni.
Pokud se pocitac pokazi a bude tyden v servisu, muzete si u nas za uplatu vypujcit pocitac standardni. Nase ceny na nove pocitace jsou tak nizke, ze standardne toto zdarma nenabizime, nevydelali bychom si na to.
Doprava: Ano, posleme k Vam kuryra, nic neplatite
Proc navrhuji, abyste si jeden rok doplatil sam? Protoze opravdu druhy rok koupit nemuzete. Muzete ale koupit 2 a soucasne 3. Rozsireni na 3 roky. Pokud by MacSource zaplatil polovinu a vy druhou, jste tam, kde jste chtel byt. Od dodavatele budete mit 2 roky a sam si kupujete de facto ten treti. JE to jen navrh, samozrejme muzete trvat na 2 letech nebo vraceni penez. Z toho co pisete myslim, ze jste v pravu.
Servisni stredisko dostava penize primo od Apple za kazdou uspesne vyrizenou reklamaci. V nasem pripade (vidensky servis mymac.at) nas plati z Nemecka.
Zminil jste i zakonnou delku zarucni doby 2 roky. To plati v pripade, ze nedostanete fakturu a nedate si ji do ucetnictvi jako firma, neodectete si dph. Pokud ano, je delka zarucni doby smluvni, stejne tak doba opravy.
Uvazoval jsem o tom, ale popravde receno by se mi to asi spatne prosazovalo a i tak mi to prijde prilis preci jen prilis drsny postup. Pro doplneni:
1) bylo to podle obchodniho zakoniku
2) stejne jsem nevyhral, nebot to, ze mi uznava MacSource/Kinetik dvouletou zaruku je sice hezke, ale znamena, ze mi nesmi v te dobe zkrachovat - coz je rozdil oproti zaruce od Apple
3) koupil jsem v zivote jiz nekolik pocitacu Apple od ruznych prodejcu a byl jsem proto na jejich chovani pomerne zvykly...
Ja mam zas Datart rad, protoze ten v Banskej Bystrici je jedinej obchod s vypocetni technikou, kde maji na Silvestra otevreno - uz se mi to dvakrat velice hodilo :-p
Ja v datartu koupil v listopadu 2004 pracku, druhy den jsem ji nasel v jinem obchode o 1600 levneji. uz nevim jestli jsem jim volal, nebo to resil nejak pres net, kazdopadne do tydne jsem mel na ucte 1600.
Té slečny bych se zastala. Pracovala jsem v servisu Apple. Ani já jsem neuměla podat zákazníkům přesné informace. Mohla jsem působit jako "neschopná buchta", ale chyba nebyla na mé straně. Ráda bych poradila, ale když Vás šéf přijme a pak se Vám ani na minutu nevěnuje, ani nikoho Vám nepřidělí, je to těžké. Musela jsem se vše učit sama. A že přijímají podle vzhledu? To není pravda. Přijímají podle Vaší finanční situace. Když vidí, že jste na tom zoufale a spokojíte se i s málem, tak Vás berou. Ovšem chování vedení k zaměstnancům je katastrofální. Oni jsou někdo a vy nic. A když odejdete a chcete pak po nich, aby Vám zaplatili za Vaši práci, máte smůlu....neměli jste odcházet....
Díky za Vaší odezvu i vaše dalšé postřehy.
Též díky za odpovědi na moje otázky ohledně dopravy k Vám, jak probíhá fakturování od Vás k Apple (ten proces mě vždycky zajímal).
Chápu že dokoupení 3 leté záruky od Vás byl jen dobře míněný návrh a správně jste podotkl, že zákazník může zboží vrátit, nebo trvat na původním plnění. S vaším prvním odstavcem doslova souhlasím.
Bohužel není pravda, co jste napsal: Davat nam za priklad HP servis do 24 hodin nepovazuji za spravne, tato sluzba nani standardni a musi se priplacet.
V oblasti o které jsem psal (worstation) ta služba je standardní, je v ceně a nemusí se doplácet.
Samozřejmě pro různé výrobky HP jsou různé délky záruky a odlišné nabídky servisu - u některých si to musíte dokoupit, jak jste psal. Ale opravdu to ani zdaleka není pravidlo.
Někde např. u běžných notebooků je jen jeden rok s nějakou garantovanou lhůtou opravy (týden)a vy se musíte postarat o dopravu.
Třeba zde či zde
Ale můžu si klidně dokoupit rozšíření na 3 roky jako u Apple, tak jak jste psal.
U některých výrobků je ovšem 3 letá záruka už v ceně s opravou třeba do týdne a navíc si můžu si dokoupit lepší - třeba opravu do 24 hodin. Třeba zde
Někde záruka sice není obvykle 3 roky s opravou do 24 hodin, ale šoupnou mi ji jakou bonus k výrobku, aby mě nalákali. Všimněte si že mi nabízí 3 roky a opravu do 24 hodin doma u výrobku v ceně MacMini - za 14 000,- zde
No a někde jak jsem psal já mám záruku 3 roky a opravu na místě do 24 hodin u mě v ceně běžně a standardně bez nějakých promo a akcí a můžu si k ní pak dokoupit ještě lepší - třeba reakci do 4 hodin. To se týká i mého srovnání workstationů. Třeba zde či zde
To není filipika proti Apple a nanebevzetí HP. Já jsem si jen jako zákazník nadefinoval co potřebuji jaké to má mít parametry, udělal průzkum trhu vybral výrobky s obbdobným až stejným HW a z toho průzkumu vybral dva tři kandidáty do finále u kterých jsem se ujistil, že mi výkonostně, technologicky a sw, dostačují a pak jsem spočítal ceny.
A co mi vyšlo?
U v zásadě hw tožných sestav Apple je jednoznačně nejdražší a to velmi o 20 tisíc, Budiž. Ale ptám se: Co za těch 20kKč navíc dostanu?
Za to že se příp. rozhodnu do něj investovat, sice získám kvalitní workflow, ale s ním i supr kopanec do zadku od výrobce, s pozdravem, že ho nezajímám. Jsem pak nucen pročesávat nabídku místních s.r.o. co mi tedy jako nabídnou ony. A pokud se vůbec něco dozvím, tak že když bude problém tak sice to není standardní, ale možná mi zapůjčí za úplatek náhradní stroj a možná to bude hotové do týdne. Jistě chápete že to není proti vám, já vím, že vy nemůžete dotovat nandárodní světovou firmu a dělat za ní její support a musíte počítat kde vyděláte
Ale není to kruci za 20 tisíc navíc výsměch? A ten rozdíl Vám nafackuje ještě v porovnání s tím že ten o 20kKč levnější (HP) mi nabízí opravu do 24 Hodin u mě v ceně. A ten třetí adept - sestavím si to sám a zůstanu bez podpory - ušetřím 60 tisíc a jsem na tom stejně jako u Apple stojí taky za zvážení.
Ono už za těch 20kKč si můžu koupit technika na celý týden hrabání v počítači a za 60 kKč na celý měsíc.
Já mám Apple tak nějak stále rád, ale každý fandovství má své meze. A bohužel za takovéto situace mnoho důvodů proč ho pořizovat není.
Každopádně díky za reakci a nabídku. Je dobré vědět, že je tu alespoň nějaká firma, když už v CZ neexistuje přímá a kvalitní podpora a servis od Applu.
Moje malé srovnání, když to to shrnu:
Když se nerozhodne zákázník pro Apple může:
Ušetřit
Získat hromadu stránek nápovědy v češtině k OSu v ceně
Získat telefonickou podporu v češtině k OSu v ceně
Získat telefonickou mailovou a chatouou podporu v češtině v ceně
Získat rychlejší a lepší servis (víc sběren a středisek a opravu do 24 hodin)
Bude klientem výrobce a ne dealera.
Když pro Apple:
Kvailtní workflow
Pěkný design
Nejvyšší cenu
Pekelnou cena při upgradu - některých problematických komponent (Grafika)
A nějaký pocity: buď pocit vyjímečnosti, pocitu příslušnosti k nějaký skupině, radost ze své značky, nebo pocit pěknýho zklamání pokud se s ním bude zacházet jako s autorem článku a pokud bude muset ještě doplácet za další servis, který bych jinde neplatil a nestandardní komponenty a tak
Kamarády na Můjmac až tam budu shánět podporu co není schopen dodat výrobce
Samozřejmě tu můžou další psát o tom jak nebyli spokojení se servisem HP a že to taky nebude fungovat, nebo stát za starou belu. Ale můžu se zkusit jak jsem psal výše se o ten servis soudit a vím s kým. I kdyby to ovšem tak bylo, tak to ale stejně stále nebude argument pro Apple. Ale pro Home made a After post servis z ušetřených peněz.
Fanda jablka, který má oči otevřené a není demagog, zapláče a zeptá se: "Stojí dnes v ČR to logo ovocnářské firmy za to?" Vážně nevím...
oni se nikdy nejmenovali Autocont, Autocont stale jeste existuje. AT Computers jsou velkoobchodnim dodavatelem a s maloobchodni siti Autocontu maji spolecneho vlastnika a to, ze Autocont prodava temer vyhradne jejich zbozi.
Rozhodne kdo s nimi obchoduje, tak vi, ze to jsou dve uplne jine firmy. Pristupem a vubec.
Ono zas podle chovani jednoho prodejce tezko muzete posuzovat celou firmu. Za predpokladu, ze dotycnej obchod je oficialni prodejce Apple by bylo dobry napsat primo do Applu a pak se teprve zacit rozhodovat, jestli Apple nestoji za nic.
Tohle pisu jako priznivce PC, Apple nemam rad (jen na vysvetlenou).
ja to puvodne myslel v nadsazce, at si kazdy pouziva co chce, me je to sdrecne jedno. Ovádi jako "anonymni uzivatel" se toho hned chytnou a zacnou to "resit"
:)) no nevim, chtel jsem to nejak vtipne okomentovat, ale nic me nenapadlo. nakonec, system gnu taky muze pouzivat kernel z freebsd, ze.. takze ten obrazek je mozna zamerenej proti nekomu jinymu, nez mne:)
Zkusenosti se spatnou distribuci ma podle meho nazoru uz prilis mnoho uzivatelu. Situace je tak spatna, ze si zacinaji zakaznici spojovat spatnou distribuci se zanckou Apple a to je velmi spatne. Myslim, ze kdyby v Apple vedeli o nasichb problemech, davno by firma, ktera je zde zastupuje, skoncila.
Dnes neni problem koupit si v zahranici. Kdo ma s tim problem, nase firma je nejenze doveze rychleji za nizsi cenu, ale take vystavi ceskou fakturu.
K druhemu roku zaruky, vymyslu to ceskeho distributora Apple, doporucuji precist si info na www.macservis.cz.
Panovi radim, aby si dodatecne dokoupil Apple Care Pack. Neni to rozsireni zaruky na 2 roky, ale rovnou na 3. Je tudiz o neco drazsi. Pokud chybu udelal Macsource, neni prece problem se pa panem Tesarem (znam se s nim osobne, je to slusny clovek, pokud bude moci, tak vyhovi), domluvit, aby oni zaplatili polovinu Carepacku a zakaznik druhou.
Tohle jsem si myslel taky, tak jsem pred Vanocemi koupil dedovi holici strojek v Globusu. Za 3000 Kc. Pak jsem se stavil v Datartu a tam ho meli za 2100 Kc. Nechapu.
Vsechno ostatni v Datartu bylo ovsem drazsi nez kdekoliv jinde (namatkou treba hra GT Legends, kterou jsem kupoval pro sebe).
Bavime se oba o AT Computers, www.atcomp.cz? Ze nemaji pobocku v Hradci vim, dival jsem se ted i do seznamu dealeru a tam maji v hradci jen jednoho zverejneneho, nicmene ten stejne podnika pod svym jmenem a nesidli na Brnenske.
Dobry den. Chapu Vas nazor. Nehazte ale vsechny do jednoho pytle. S nasi firmou prodavame Apple uz 10 let, dokonce jsme patrili mezi TOP 10 dealery z pohledu CDS. Nyni jiz delame obraty nekde jinde. Proc? Prave kvuli servisu.
Apple nemusite mit strach koupit. Reklamaci Vam vyresi kdekoliv v EU, ale ne v terminech tydnu, ale dnu! Staci nam poslat pocitac do Brna. Nase partnerska firma ma ve Vidni velkou cast nahradnich dilu skladem, navic co objedna z Apple, tak dostane behem 2-3 dnu, nikoliv tydnu! Jednoduzsi veci se delaji primo v Brne. Vyrizujeme reklamace vsech pocitacu, tedy i tech koupenych v CR prez CDS. Nemusite mit strach. Navstivte www.macservis.cz. Ano, delam si tu reklamu, ale jiste tim i pomaham mnoha dalsim nestastnym uzivatelum. Nekupovat Apple jen proto, ze je v CR otresny servis, jiz dnes neni pravda. V CR pusobi rakouske servisni stredisko.
No ale to spise vyplyva z toho, ze podnikatel da to zbozi do nakladu vcetne DPH na vstupu a tim padem to zbozi de-facto zaplatil bez DPH, protoze si svoje odvedene vystupni DPH zapocita vuci DPH na vsech stupech...
to jsou problémy, že si to těžko dokážu představit. kecám; vůbec si to nedokážu představit. ještě že jsem toho - jakožto léta spokojený uživatel gnu/linuxu na strojích amd - ušetřen.:)
Souhlasím s tím, co tu padlo, že v českých podmínkách je to většinou slušný zákazník ten, kdo je "vyfakován" a šanci domoci se aspoň něčeho má člověk při zvyšování hlasu a dalším ne úplně milým způsobům. Hrozně mi vadí, když někde se slušným přístupem dopadnu jak sedlák u Chlumce, ve chvíli, kdy zavolám nadřízeného a ještě zvýším hlas, najednou to jde. Dělávám to hrozně nerad, přijde mi pitomé prát se za to, na co má člověk nárok.
Pan Tesař má pravděpodobně jako druhé zaměstnání roli klauna. Místo aby se pouze omluvil za to, že on a ostatní zaměstnanci klienta obelhávali, začne to házet na něj, že za to může klient, když už mu po mnoha lžích ze strany firmy ruply nervy." Dále pan Tesař píše: "Obecně bych každému našemu zákazníkovi doporučil, aby se v případě nespokojenosti s chováním některého z našich zaměstnanců obrátil co nejdříve na vedení společnosti KINETIK s.r.o. a tam se dožadoval nápravy.". Z článku vyplývá, že přesně to klient udělal, obrátil se na vedení firmy, kde si z něho opět dělali dobrý den ("Pavel Tesař mi dal aspoň CD s anglickým systémem s tím, že zbytek mi právě teď poslal do pobočky Apple Centrum na Andělu", i když to stejně nebyla pravda). Od takové firmy bych ani rohlík nekoupil.
Nene, je to docela nová zkušenost (lednička koupená vloni v létě, reklamováno na podzim v datartu, Whirlpool to vyřešil po telefonátu v prosinci někdy v lednu) - ale nebyl to elektronický nákup, kupovali jsme to osobně na Smíchově.
No já nevim, jestli budete sprostý nebo slušný na toho lempla co ty problémy přímo způsobil IMHO nehraje roli, ale pokud budete sprostý na někoho kdo nemůže určité věci ovlivnit jako prodavač na prodejně nebo naopak na šéfa, který může toho lempla dát do latě/vyhodit, tak si tím IMHO akorát uškodíte, teda aspoň pokud bych já byl v situaci, že by na mě někdo hulákal za něco co nemohu přímo ovlivnit nebo co jsem přímo nezavinil, tak bych ho nechal pěkně vycukat, ať se naučí mravům. IMHO je nutné být důrazný, asertivní a perzistentní, ale rozhodně zdvořilý.
Mam podobnou zkusenost s DATARTem.
Dostal jsem k vanocum od manzelky 6M fotak Casio, ktery, jak jsme na Stedry vecer zjistitli, mel jedn pixel na displeji vadny.
Nekdo si rekne, ze to nevadi, ja se ale vydal rekamovat. Prodavac mi vsak suverene rekl ze jeto VLASTNOST displeje ne vada, ze vadnych pixelu musi byt vice.
V manualu nikde o teto vlastnosti ani zminka, ale mistr prodavac dal trva na svem. Nechal jsem si proto zavolat jeho nadrizeneho ktery uz byl normalni o fotak mi vymenil.
Jeste neco, na moji poznamku ze v zahranici (jsem par mesicu mimo CR) by me bez reci dali jiny fotak, jeste by se mozna omluvili nebo pridali baterky, mi opet mistr prodavac odpovedel "ja v zahranici neziju, tak tohle nemusim resit"
Tohle je presne duvod proc to u nas nevypada tak dobre jak by mohlo ....
Bohužel souhlas. Zákazník, který se nerozčílí a nezvýší hlas v případě problémů, se dočká velmi pozvolného jednání, ne-li pokusu se jej elegantně zbavit a nechat to vyhnít, jako je popisováno zde. Je hnusné hodit to na zákazníka, kterému nedodali, co slíbili...
Závěr bohužel je ten, že se slušností se málokdy něčeho domůžete, musíte být nasertivní a prudit, jinak se na vás prodejce začasté vykašle, protože většina takových reklamací a pochybení je pro něj jen zátěž. Je to jen odezva toho, jak se prodejce chová k nám.
PS: Mám taky Maca a snad s ním do servisu nebudu muset :)
No, záleží na tom, co je za problém. K operátorům se nevyjadřuju, tam je to u mne specifické, ale třeba Datart - koupil jsem si tam ledničku, netěsnily dveře, zavolala tam žena aby to reklamovala a na rovinu jí řekli, že to ani nemáme reklamovat a že to máme nějak přežít, protože jinak by si ji Whirlpool odvezl na měsíc a něco s tím kutil. Ok, bylo nám to divné a nechali jsme to být, ale pak nás to naštvalo, zavolali jsme přímo Whirlpoolu, tam nám řekli, že někdo v Datartu je asi blbej, přijeli k nám a na druhý pokus to všechno opravili. Naštěstí tady pomohlo zavolat přímo výrobci a neřešit to přes posouvače krabic :(
No priznam se, ze nezkoumam slozitost problemu z druhe strany. Lednice zaplatpanbuh tesni :-) Na druhou stranu jsem resil s jednim prodejcem problemy s dodavkou pameti (dodali jine), ktera byla komplikovana jeste tim, ze ty pameti dodavali navickrat a byl tam chaos v placeni (zalohova faktura + faktury pri dodani).
V datartu jsem planoval koupit dratovej stojanek na CD, no ale cernej furt nemeli :-) Tak nic ...
Tomu nerozumim. Proc bych mel psat po vsech certech s nejakou US firmou ve veci, ktera se tyka distribuce? Distributora prece ten vyrobce vybral ... Nebo ne?
Se zahranicnim partnerem/vyrobcem ma smysl bavit se v pripade, ze resim nejaky hodne zapeklity technicky problem. Urcite ne to, ze mi prodejce neni schopen dodat lokalizovanou verzi software nebo to, ze nemam na papire oznacenou dvouletou zaruku ...
Tomu nerozumim. DELL neprodava v Irsku primo?
Ja jsem videl dodavat DELL prodejce jen dvakrat a v obou pripadech slo o specialni sestavu, kde dodavatel rucil za cele reseni vcetne non-DELL komponent. Jednou informacni system a jednou nejakou celkem drahou MPEG-2 kartici.
Bohuzel SDI nepouzivam. Takze Vam nepomuzu.
Co se tyce podpory, tak treba LanShare dela podporu primo Visual. Mimochodem, zkuste jim zavolat, predpokladam, ze kdyz dodavaji strizny do televize, asi nehoni uzivatele za supportem DELLu :-)
Co Vam brani koupit celou sestavu jako funkcni celek treba od Visual Connection? Servis resi dodavatel - tj. Visual Connection.
Mimochodem, kolik lidi myslite, ze se v CR zabyva u ceskeho zastoupeni Apple zpracovani HDV?
Podotykam, ze jsem spokojenym uzivatelem Avid Xpress PRO HD na platforme DELL 450 (dodano separatne ruznymi dodavateli). Take rovnou rikam, ze striham spise rekreacne :-)
Ahoj Patriku,
nevim, co je zvykem u prodejcu v Apple kramech, nicmene za poslednich par let jsem se setkal s podobnym jednanim pouze v T-Mobile. Zda je to obvykle, netusim - jiz nejsem zakaznikem.
Mozna mam kliku, nebo malo nakupuju, namatkou vzpominam na korektni pristup v Alzasoftu, AT Computers, Ceske Sporitelne, eBance, Eurotelu, Extrapointu, Mallu, WiFishopu, Zivnobance ... Na Dell stacilo byt asertivni a trvat na svem (dodavka prisla nekompletni).
Mozna zadna z vyse uvedenych firem netrpi dojmem, ze dela unikatni vyrobky :-)
podobne vyroky me utvrzuji v tom, ze zoufale chci byt rozumbrada a provokovat.. ale pravda, kdyby si me znal, vedel by jsi, ze obtloustly daaaaaaaavno nejsem
No ja tedy nevim, ale nepamatuji si, ze bych kdy vyuzil reklamaci po roce. Bud jsem pocitac nebo nejakou komponentu reklamoval hned v prvnich dnech/tydnech nebo pak uz nikdy. Pocitac vzdy driv moralne zastaral nez aby mel nejakou zavadu.
Stejne tak nechapu, proc nekdo v dnesni dobe voli nakup pocitace Apple ??
Dodnes si vzpominam na nekolikatydenni martyrium s objednavanim notebooku od Dellu primo v Irsku. Problem byl podobny, stalo to na konkretnim prodejci, ktery byl velmi laxni a zmena udajne nebyla mozna. Kolegove za mnou chodili v zastupech a ptali se, proc se na ne nevykaslu. Ale holt, ten Dell se mi velmi libil, cena/vykon atd.
Nakonec to vse dopadlo dobre, servis jsem nastesti nemusel resit ale kdykoli slysim PR Dellu o primem prodeji apod tak se jen usmivam.
Ten článek je dost bezcenný. Vypadá to, že spotřebitel je vždy chudák, že prodejce je vždy sviňák z podstaty atd. Záleží také na tom, jak se chovám a jaké mám vztahy s prodejcem nebo dealerem. Kupuji toho docela dost pro firmu i pro sebe. Za slušnost slušnost. Jinak, jak vidíme, tečou nervy, paragrafy a předpisy tlučou člověka člověkem :-)
to muzu jen potvrdit velmi spatnou zkusenost s DELLem na ostrove - napr. co tam dodava za sunky do knihoven - to jsou LCD s kterych se dela cloveku normalne fyzicky nevolno, nemyslim obrazne, ale skutecne fyzicky.
Nevím jak v Irsku, tam se to možná ještě řešit dá, ale český DELL je opravdu otřes. Taky jsem si s nimi zažil hezký martirium, lhali, mlžili a vymlouvali se bez toho, aby něco ze slíbeného udělali (přitom od infolinky až po ředitele, takže to není chyba 1 pracovníka, ale celýho systému).
Bohužel proti takovým firmám existuje jediná obrana: podobný informace publikovat, aby byli varováni ostatní, a pak se těmto firmám zdaleka vyhnout.
Ano s www.tauer.cz není problém, ale stánku na floře se asi dlouho vyhnu. Buchtu, která ani nevěděla rozdíl mezi RAM a HDD bych vyhodil na minutu. Ještě měla kecy, že si můžu jít jinam. Na druhou stranu v apple cesntru na andělu jsem se setkal s výborným přístupem, vše vysvětlili, předvedli. Tzn. zase bych jim nekřivdil.
Já bych to bezcenné moc nepovažoval. Třeba to někomu ušetří spoustu problémů, když se takové firmě vyhne.
Jinak samozřejmě většina obchodů probíhá u solidních firem v pořádku, nakonec normální spotřebitel a normální prodejce mají zájem za normální situace na případných budoucích obchodech. Proto já se třeba poslední dobou snažím využívat spíš ověřených kontaktů a nehledět jen slepě na cenu. Problém nastává, když je na jedné straně pultu opravdu programově svině, jejíž chování nemá se slušností co společného. Takové situace se řeší dost těžko, možnosti domluvy jsou dost omezené, možnosti domoci se práva přes soud prakticky nefungují. Nejdůležitější je prevence: takovým prodejcům se vyhnout.
Jojo, chápu vaše pocity. Vůbec je smutné jak se na počítače a software, kdysi můj pěkný koníček a potěšení, osmibity, programování, jeje, nalepilo spousta takovýchto podřadných lidí. Zjistili že se tím dají vydělat peníze a pohodlná obživa. Přesně takový je princip microsoftu.
Hmm, rekl bych specialne Dell je svou neschopnosti povestny. Zrovna nedavno jsem se telefonicky dotazoval na mistnim zastoupeni na LCD, krom nesmyslne ceny mi taky rekli ze dodani tak 4-6tydnu! Kdyz si totez objednam z USA, bude cena o 40% nizsi a budu to mit doma za 14 dnu maximalne.
Treba proto, ze kdyz materskou firmu upozornite, ze se jeho zdejsi vyhradni dodavatel chova neseriozne a poskozuje tak jeho jmeno, tak je v jejim zajmu sjednat napravu? ;-)
"kdyby se vyvaroval hlasitého a dokonce vulgárního projevu v naší provozovně" - aha, takže když zákazníkovi po mnoha a mnoha urgencích dojde trpělovost s hovadami z Apple Centrum, tak je vlastně na vině on, že nic nedostal, protože je označí za hovada? Zajímavé vidění. Osočovat nespokojeného zákazníka je košer?
Já bych tedy ale jako prvotní problém viděl to, že Apple Centrum se chovalo jako hovada, nikoliv v tom, že takto bylo zcela správně (prý) označeno ;-) Pokud by Apple Centrum nebylo hovadem, nebylo by vulgárně "napadeno". Hovadu je přece běžné říkat hovado..
Někdy mi to připomíná, že v naší republice se může klidně zabíjet, jen když se u toho mluví tzv. "slušně".
předpokládám, že toto je nějaká Vaše starší zkušenost. Mám od ledna na starosti elektronický business na www.datart.cz (puštěno v prosinci) a vidím, že se všichni okolo internetu docela snaží. Ne všechno je samozřejmě na 100%, ale tato historka je trochu moc. Pokud by jste mi poslal mailem číslo objednávky, zajistím u konkrétního člověka, aby se podobné informování zákazníků neopakovalo.
Pokud je to ovšem 3 roky stará věc, prosím vězte, že kazíte dlouhodobější snažení pár desítek lidí.
S díky a pozdravem
- jika -
Jiří Navrátil
jiri.navratil@datart.cz
DATART International
předpokládám, že toto je nějaká starší zkušenost. Mám od ledna na starosti elektronický obchod www.datart.cz (puštěn v prosinci 2005) a musím napsat, že se tady kolem NETu všichni docela snaží (včetně operátorů). Ne všechno se daří úplně na 100%, ale tato forma komunikace z naší strany se mi opravdu nezdá.
Pokud mi napíšete na mail číslo objednávky zařídím u konkrétního člověka, aby k podobnému "informování" nedocházelo.
Pokud je to ale nějaká 3 roky stará věc, prosím vězte, že tímto vyjádřením poškozujete snažení pár desítek lidí v současnosti. K "posouvači krabic" bych se nerad vyjadřoval
S pozdravem
- jika -
Jiří Navrátil
jiri(tecka)navratil(z)datart.cz
DATART International
I kdyby to byla pravda (nevim a nechce se mi hledat), tak je to asi jedno, protoze kazda firma si z pocitacu odecita DPH, takze neni koncovy spotrebitel.
to je v poradku, dodava primo ale ale nejak jsem to puvodne chapal jinak, netusil jsem, ze iniciativa zakaznika pri motivaci sales zastupcu je podstatnou soucasti procesu
a ja myslel ze princip MS je pocitac na kazdy stul a tim vytvareni trhu pro ISV? Ale mozna jsem se mylil a komercne zajimavy trh se sklada z profesionalu pisici pro 8-bitove platformy...
s vasim prispevkem problem nemam, rozhodne uvidim radeji, kdyz se hovadu bude rikat hovadu a ne treba pane ministre, pane premiere apod. ale musim vas poprosit o nasledujici
- nepouzivejte prosim slovo koser - radite se tak ke skupine, ktera nema uctu k lidskemu zivotu, vyvazi terorismus a pacha valecne a jine zlociny a to bych vas musel zacit nazyvat hajzlem na odstrel..
To by mě fakt zajímalo co má společného odpočet DPH s koncovým spotřebitelem? Plátce PH si může odečíst DPH na věci, které používá k výkonu podnikatelské činnosti. To, zda je jejich koncovým spotřebitelem je úplně putna
No mel jsem pocit, ze zakladnim principem DPH je to, ze ji plati konecny spotrebitel.
Viz http://www.finexpert.cz/Magazin/AR.asp?ARI=2007
Takze kdyz ji nekdo nezaplati, tak konecnym spotrebitelem neni. Ale mozna "konecny spotrebilel" je termin, ktery je v ruznych zakonech a vykladech ruzne definovan. Potom mozna opravdu konecny spotrebitel z hlediska DPH nema nic spolecneho s konecnym spotrebitelem podle reklamaci.
To že nechápete PROČ někdo volí apple a to že VÁŠ počítač zastará dřív než se rozbije, je čistě vaše soukromá věc. Pokud je vám více jak pět let, pak by jste snad mohl chápat, že když si někdo něco koupí, vy, já, nebo někdo úplně jinej, tak za svý peníze chce to co si koupil, tedy zboží, službu a nebo případně obojí bylo-li to předmětem obchodu. Takže váš komentář je naprosto mimo mísu, ale právě proto se asi nepodepisujete že :-)
Jakmile jsem se to dozvěděl, tak holčina dostala hodinovou výpověď, prdelka neprdelka. Bohužel lidí, kteří Mackům rozumí není mnoho a najít schopného asertivního člověka není snadné. Když by měl někdo zájem a myslí si, že jeho znalosti jsou dostatečné, stačí mi jen napsat mail na pavel závin tauer dot cz.
A nebude to prave tim ze mate od nich tech 30NB? Moje praxe jasne ukazuje, ze chovani takovychto firem je odlisna pokud se jedna o zakaznika-firmu nebo zakaznika-cloveka.
Tak to jsi na omylu, zrovna u displeju opravdu plati, ze par pixelu muze byt vadnych. Je presne definovano jak. U eiza si treba musis priplatit, jestli chces mit zaruku, ze nebude mit vadny ani jeden pixel.
Jojo, Datart a jeho garance :) Kdyz jsem tam videl knipl Sidewinder za 3500 a ptal jsem se, jak je mozne, ze CZC ho ted ma ve sleve za 1700, tak mi obsluha sdelila, ze to je garance nejnizsi ceny ve stejnem typu obchodu (CZC se lisi v tom, ze ma internetovou prodejnu a obchod na jizaku, ne jen 'samosku' plnou brigadniku, kteri nerozeznaji scart od holiciho strojku, prifarenou k hypermarketu). Uz to sice je nejaky patek, ale tahle 'akce' tam afaik frci porad. Uz je mi to fuk, u podvodniku proste nenakupuju...
tak mam pro vas dva body, ktere vas samozrejme nenapadly
- spocitejte si celkovy objem penez, ktere israel event. konkretni zidovsti obcane (coz neni tak jednoduche, nektere otazky jako napriklad valka v iraku bojovana za israel americany je problematicke do toho zahrnout, cena je dana 100000USD/min)
- nevycislitelny politicky vliv a get out of jail karta ze vseho
ten "plan" ale podle vseho vznikl jeste pred svetovou valkou (viz memoary sionistu)
dobre uzavreme to, jako antisionista se sionistou take nemam prilis chuti diskutovat
ne ma alespon neexistuje rezoluce UN, ktera me radi mezi hnuti potlacujici lidska prava, a me namitky vuci statu izrael jsou krome politicky-moralnich ostatne zalozene i na judaismu jako takovem - tora vytvoreni takoveho statu explicitne zakazuje
Irwing ani Zundel holokaust defacto nepopiraji take, rikaji, ze byl -li mel zrejme velmi maly rozsah, tim nejsou od Chomskeho nijak daleko
Akorat ze antisionista je proti statu Izrael, jeho existenci, jeho politice atd. Vy jste cisty antisemita - jste proti zidum jako takovym (nikoliv pouze izraelskym), jak jsem si v mnohych diskuzich na ruznych serverech vsiml.
presne tak, prototze pokud se o tom "matinka" nedozvi, bude si dal myslet ze tu odvadeji dobrou praci. takhle dostal konkretni obchodik prez usta a misto rozcilovani se v obchode a debatami s ceskymi dodavateli - coz je mezi nami dost hruza v 99% pripadu - ktere k nicemu nevedou jsem usetril skoro polovinu penez a spoustu casu a nervu.
Zkuste prosim tento prispevek po sobe jeste jednou precist a pak tomu dejte hlavu a patu, dekuji.
A prosim piste cesky, get out jail karta ze vseho je pro mne take trochu nepochopitelne, nevim co mate presne na mysli.
k tomu planu, to jestli dobre chapu druhou svetovou valku vyvolali podle Vaseho nazoru zidé??? Také prosim upresnit.
Celkove vypadate trochu zmatene, zkuste se na chvilku uklidnit a zapojit alespon symbolickou cast ,mozku do premysleni.
Těch důvodů je mraky, např.:
1. Pokud jsou "ti nahoře" serióznější, tak mi pomůžou s řešením.
2. Budu-li příště něco potřebovat, nejspíš bude i česká strana vstřícnější.
Jo, tak to nevim, kde žiješ, člověče :-)) Každá firma ví, že spokojený zákazník je důležitý a těm méně spokojeným by bylo dobré vyhovět přednostně a pokud možno nadstandardně.
Už je jiná věc, jak se k této filozofii jednotlivé firmy staví. Bohužel moje osobní zkušenost je taková, že rozhodně není na škodu zvednout hlas. Navíc... pokud není v kompetenci někoho, aby něco udělal, tak proč to se mnou řeší? Proč nepředá věc člověku, který s tím něco udělat může? Já přece vždycky chci mluvit s člověkem, který mi v konkrétním případě je schopen pomoci. Co to je za firmu, která mi podstrčí nějakého neschopu a myslí si, že se s tím spokojím?
Víte, já mám taky dobré zkušenosti v obchodech, kde se zmíním o tom, že mám firmu, nebo kde pracuju... Oni si vás potom víc váží a tak nějak si lépe uvědomují význam slov "vážit si zákazníka".
Jenže to dělám nerad, protože se nerad dívám na vystresovaný prodavače, který se pro vás můžou přetrhnout... (trochu přeháním ;-)
Při takových tahanicích je určitě nutné se nenechat uklidit někam do zákulisí, ale hlasitě (ne nutně vulgárně, někdo se neudrží, je to ale jeho vizitka) v prodejně vyjádřit svoji nespokojenost a žádat řešení. Postraší se tím ostatní zákazníci a firma se někdy aspoň trochu lekne a rozhoupe k nějakému závěru.
Že si takové jednání dovolí zástupce u nás velmi minoritní platformy, v jejíž prodejně se můžou nacházet váhající zájemci, to je na pováženou.
Ale v českém prostředí je to vcelku normální. Zákazníkům se daří firmy trénovat jen velmi obtížně a obávám se, že srovnání se standardem "zákazník má vždycky pravdu" (jako třeba v USA) se dočkáme tak za jednu, dvě generace. Koneckonců je to v lidech.
... dvouleta zaruka plati, pokud clovek kupuje zbozi jako fyzicka nepodnikajici osoba. Fyzicka podnikajici a pravnicka osoba nakupuje podle obchodniho zakoniku, ktery nestanovuje presnou dobu zaruky (tj. je to na vyrobci).
Po soukromem mailu s antisemitou diskutovat nebudu. A i tak to bohate staci, kdyz uz musite na za popirace holocaustu oznacovat i Chomskyho. Chomsky totiz holocaust nepopira, pouze obhajuje svobodu slova pro jeho popirace, coz je postoj, proti kteremu treba ja vubec nic nemam.
To jsi opravdu myslíte, že v poválečné evropě nebylo nic jiného na práci než vytvářed důkazy které "pošpinily" dobré mého německa?
Pane, asi jste trochu nemocný, zkuste zapojit logické obvody a při tom se polejvejte studenou vodou :-)
Udivuje mne zvyšený počet nazi a pododných individuí v diskuzích za posledníměsíc, narážím na ně snad všude. Asi nejaké epidemie. Nebo možná jak se blíží jaro začíná zase kvést blbost...
Jestli se jednalo o koupi nového zboží v obchodě, vztahuje se podle zákona na takové zboží AUTOMATICKY bez dalšího 2 letá záruční lhůta podle občanského zákoníku. Pokud prodávají zboží za nižší cenu s "jednoletou" zárukou, je tato zkrácená záruka neplatná a i v tomto případě se může zákazník domáhat u prodejce odpovědnosti za vady, které se vyskytnou v zakonné 2 leté lhůtě. Podle mého názoru spoléhají u takových lidí na to, že se nebudou po uplynutí jednoho roku již svých práv domáhat, nebo na jejich neznalost práva.
V nasich koncinach. Ono staci kdyz si clovek projde trebas par e-shopu a procte jejich "reklamacni rad", co veta to perla. Snad jsem jeste nenasel e-shop, ktery by nemel uvedeny protizakone (a tudiz neplatne) odstavce.
Je to predevsim o pristupu zakazniku, pro ktere je dulezitejsi ze budou mit nekde o petikorunu levnejsi vec, misto aby se orientovaly na obchody, kde je i pripadne reseni problemu pohodove a rychle.
nikoliv, napsal ceskemu zastupci, firme cds, ta nema s apple vubec nic spolecneho krome vyhradni distribuce a zastupovani pro vychodni evropu. pokud se chcete k necemu dostat, obracejte se na nemecke nebo britske zastoupeni apple, obcas je to jedina moznost jak se k necemu dobrat, mel jsem podobnou zkusenost s powerbookem g4 a cele se to zaclo hybat az kdyz jsem kontaktoval primo apple us, do tydne bylo vse vyreseno k moji spokojenosti, dokonce i se slevou za zpozdenou dodavku.
proste proc jit za kovarickem, kdyz muzu jit za kovarem.
České "zastoupení" Apple je prostě katastrofa. Dělám na macích už skoro 15 let, maximálně mi vyhovují a jsem s nimi spokojený. Ale seč můžu, nakupuju jinde než u nás (a když nakoupím u nás, jsou z toho problémy a problémy) a zásadně nepoužívám lokalizovaný SW (sice se situace s lokalizací zlepšila v poslední době v řádu stovek procent, ale ani tak to není nijak růžové). Pro Apple je celá Evropa minoritní trh, střední/východní Evropa pak trh zcela zanedbatelný a nějaké Česko už nikoho vůbec nezajímá... A pro ty firmy, které si hrají na "polo-oficiální" zastoupení Applu, nemám slušného slova.
Jen tohle je důvod, proč si nedovolím rodičům a příbuzným pořídit maca a raději trpím coby rodinný správce Windows (i když jsou na mě příliš složitá a jejich neustálé opravování je nad moje síly) - ale pořídit jim maca v situaci, kdy neumí slovo anglicky a jsou odkázáni na český SW a českou podporu, je snad ještě horší nápad... I když - za poslední dva roky se to vážně výrazně zlepšilo a jak lokalizace, tak technická podpora (díky malinko větší kokurenci) jsou už téměř na únosné míře. Takže vypouštím první vlaštovku a tchýni chystám staršího eMaca s českým vybavením... Uvidíme.
Bohužel s prodejci je to prostě pořád těžký. S CDS a jejich parodií na online AppleStore jsem si užil svoje (prakticky každý kontakt s nimi je příčinou nějakého průseru), s bývalým MacSource taky - sice ochota sama, ale všechno trvalo měsíce čekání a doprošování... Nejspokojenější jsem s firmou Tauer (http://www.tauer.cz), tam žádný problém není a můžu je každému jen doporučit (kromě eshopu mají i stánek v Praze v obchodním centru na Floře). Ale tak jako tak, Apple v Česku je něco o dost jiného než Apple třeba ve Francii nebo UK a něco diametrálně odlišného od Applu v USA nebo Japonsku. Tam by tyhle naše "špecifiká" nepochopili a mají úplně jiné nákupní rozhodování než my... Bohužel je to začarovaný kruh: maců je u nás málo, takže je málo prodejců/podpory/konkurence, takže se u nás prodává málo maců. S tím se asi už nic neudělá...
Pripad se me netyka a nic o nem nevim, ale neodpustim si obecnou poznamku.
Je uplne jedno, jestli je historka stara 3 dny, nebo 3 roky. Proste kazda firma se nese svoji historii chovani k zakaznikum. Jestli ma Datart pocit, ze to predtim bylo spatne a chce se od toho odstrihnout, tak muze zmenit spoustu veci v cele s nazvem. Jestli ma Datart pocit, ze je mu jeho znacka a jeji historie vice ku prospechu, nez ke skode, tak at si znacku necha - coz dela.
Kdyz se potom objevi kostlivec ze skrine, tak je potreba zatnout zuby a klidne upozornit, ze to bylo za jineho vedeni a ze dneska je to uplne jinak a kdesi cosi. Reci o kazeni vaseho snazeni mi ale vhodne nepripadaji.
Presne tak, podobne reci vede na svou obhajobu kazdy obchodnik ("to ubylo tenkrat ..., to sem tady jeste nebyl ...").
Kdyz uz Datart, nevim jestli to jeste bezi, ale meli tam takove cedule ve stylu "garance nejnizsi ceny" (to je v souvislosti s jejich predrazenym zbozim uz zabavne samo o sobe ;) ).
Napadlo me, ze se na to preptam, no dostal jsem informaci, ze si musim zbozi nejdriv koupit a pak musim prokazovat, ze ten nekdo ma totozne zbozi za nizsi cenu a navic ma "kameny" obchod (coz samozrejme na letacich nebylo). Co je to "kameny" obchod teda nevim, v poslednich letech se vetsinou stavi z betonu a podobnych materialu, takze by se to vztahovalo mozna na nejakeho obchodnika v historickem centru mesta.
No zkratka prodejce mi nakonec rekl ze to vlastne jeste nikdo nechtel a ze ani nevi jak na to.
FireWire kabel (totozny) jsem si koupil u konkurence, precejen rozdil 400% mi prisel docela dost.
Ja si zase DELL nemuzu vynachvalit. Zaruka NBD je skvela, jsou tolerantni i k rozbiti ze strany uzivatelu a vymenuji je v ramci zaruky. od dellu mame asi 30 ntb.
mame i hp a toshiba ale dell je sujektivne nejlepsi.
"Vytváření trhu pro ISV", člověče vy mluvíte jako okopírovaná brožurka microsoftu.
Ve skutečnosti když Microsoft vidí zajímavý a úspěšný software jiné firmy (neboli "ISV", v microsoftím newspeaku), vyvine ho sám, začne ho prodávat a trh pro daného "ISV" zabije. Firmy které vyvíjejí na Windows tedy vlastně dělají velkému bratrovi bezplatný průzkum trhu.
Tak to není pravda, jako obchodník a podnikatel pro mě platí záruka jakou si s daným distributoirem domluvím, na hodně věcí tam je roční záruka a záruku lze na dva roky do koupit. Sám autor článku psal že zboží s jednoletou zárukou bylo levnější. Dvouletá záruka platí pouze pro občana jako koncového spotřebitele.
No to jste napsal je sice v cechacc tak popularni "pragnmaticke reseni" - jsme slusny lidi tak se nejak dohodneme, ne? - a asi jste to myslel dobre. Bohuzel je to uplne postavene na hlavu - proc by si mel zakaznik proboha cokoliv dokupovat?
Jestlize soucasti objednavky byla standardni dvouleta zaruka chybu udelal prodejce tak at je jeho zamestnavatnancem jakkoli slusny a sympaticky clovek, tak prodejce by mel dodat to co bylo soucasti objednavky a ne nabizet cokoliv za doplatek.
To je jako by jste si objednal auto s dvema airbagy a kdyz se prijde na to, ze tam je bohuzel jen jeden, tak vam budou tvrdit, ze tam fakt uz ten druhej nemuzou namontovat protoze kdyz vam ho tam domontuji tak to bude na jejich (dealerovy) naklady.
Ale hele prihodte 35 tisic, a my vam tam dame airbagu 6, normalka to stoji 45, dobra cena ne?
NE. Cena byla zaplacena, v objednavce jsou dva roky, dva airbagy za tu cenu a je nutno dodat druhy rok - druhy airbag.
Firma odopovida za zamestnace a uzvarene objednavky. A bohuzel i kdyz na tom bude tratit musi dodatto co je v objednavce. Pokud ji takto vznikne spatnou praci zamestnance skoda, muze se o to se zamestnancem soudit a muze mit uzavrene pojisteni pro kriti takovychto rizik.
To jsme taky resili, ze antisemitismus neni profilovan proti semitum obecne, ale jen a pouze proti zidum. K overeni v kteremkoliv vykladovem slovniku. V nekterych je slovo antisemitismus dokonce uvedeno jako modelove slovo jehoz skutecny vyznam se nekryje s vyznamem doslovnym a intuitivnim.
protoze 99% procent lidi ani netusi kdo to semite jsou, ale pristom naproste presne vedi (modri uz vedi, kde jen ten logicky paradox) co je antisemitismus, posilam jako startovaci link napr. http://en.wikipedia.org/wiki/New_anti-Semitism
to ja nepsal flasi kvuli tobe, ale diskuze je prostor, ktery ctou i jini lide tak proto..
takze vis, ze ja tuto nepresnou definici neuznavam a proto vzdy radeji explicitne reknu ze nektere ano..
stejne nepresne definice a automaticky naucene pravdy jsou skryty i za tim slovem koser, ve skole kazdeho obcana nauci, ze zidi trpeli, zaroven ale zakazou toto studovat a a nebo to proste jen zpochybnit, o uznani jednotliveho obcana se ani nesnazi, zdaneni za jejich utrpeni odvede rovnou stat
, nedavno jsem mel zajimavou debatu se p. Zverinou a nakonec se priznal, ze definici svobody slova je i podle jeho nazoru v ceskem pravnim rady tak mizerna, ze umoznuje kriminalizovat defacto vse
ja mam jeste stesti ze se proste jakoukoli aritmetikou nikomu nepodari me zatahnout pred nebo do roku 1945, coz je podotykam vice jak 60 let stara historie
Ja zase neuznavam nepresnou definici automobilu, ktera z me neznamych duvodu nezahrnuje vlak. Neuznavam nepresnou definici slova letadlo, ktera nezahrnuje ptaky a letajici hmyz.
A jsem vzdycky za pitomce kdyz mluvim, ze jsem se vezl automobilem Ceskych drah po kolejich a ze nas pes ulovil v bazantnici letadlo.
Fakt chapu, jak to mate tezke, se svou "nelaskou" k zidum, ktera neni antiseminismus.
Ze je v CR a ve vetsine statu Evropy svoboda slova omezena o propagaci hnuti smerujici k potlaceni prav a svobod je zname. Ze se za to pri velke politicke vuli muze vejit cokoliv je taky jasne. Ze popirani holokaustu je jenom zvlastni druh omlouvani (a v konecnemu dusledku i propagace) nacismu je taky zrejme. Studovat to muzete jak chcete. Ze to nesmite spochybnovat se mi nelibi, ale zatim jsem neslysel o zadnem serioznim (!) historikovi, ktery by s tim mel problem.
Mimochodem definice naproste vetsiny veci je v pravnich radech tak mizerna, ze umoznuje cokoliv. Kde je hranice dobrych mravu, kterym nesmi odporovat obchodni smlouva? Kde je hranice ohrozovani mravni vychovy mladeze? Patri tam treba to, ze nenutim dite aby vysavalo a vynaselo odpadky?
Nic mate pravdu. Jak jsem psal vyse, i mezi temi s.r.o. se najdou kvalitni. A Visual tak vypada. Takze pokud budu kupovat v Cechach, tak na 90% u Visualu at uz Pc nebo Mac.
Pri tech svych kalkulaci jsem srovnaval zrovna z ceniku Visualu obe platformy.
Ale ani tam jsem nenasel jak se bude resit az se mi Apple podela. Odvezou mi ho? Na jak dlouho? Budu platit techniky, vyjezd, v cene budou jen dily? Opravi na miste?
Kdyz jsem nenasel info o podpore Apple u Visualu, sel jsem tedy na stranky Apple. Taky nic.
Chapu ze me pozadavky jsou trochu specificke. Nepozaduji vsak odbornika na HDV z Apple.cz ani z Čech. Chci vedet kdo a jak mi opravi pocitac, tady v Čechách, kdyz se mi podela a jak to bude probihat.
A ohledne ostatniho (HDV) to klidne muze bejt telefonni a mailovy suport z US, kdyz mi ho Apple poskytne. Ale mám na něj vubec nárok? O tom taky nikde ani slovo.
Tak odo koho to kruci kupuju? Až se to podělá, budu tedy pak - jako autor clanku tocit kolečka jedno za druhým - dealer - lokalni zastoupeni - apple US - nekolik mesicu a samej problem?
Ac potencialni klient Apple vypada to, ze jsem klient druhe kategorie.
Ten samy visual nabizi worktation HP W6200 o kterem taky pise kulovy ohledne podpory.
Ale na HP.cz se dozvim, ze mam v cene u tohoto vyrobku jako Cech narok na ceskou telefonni podporu pet dni v tydnu v pracovni dobe. A servis na u me v kanclu do 24 hodin po dobu 3 let. Jasne mozna to bude stat za kulovy a nebude to fungovat, ale je to alespon jasne definovana nabidka na co mam narok za svy penize a co muzu pozadavat a pak se muzu hadat/soudit primo s HP cz, kdyz to nebude fungovat.
Kdyz to budu pronajimat jako striznu, a rozbije se to, tak kazdej den co stojim tecou strasny prachy ze to nebezi, kdyz tam zrovna nekdo striha. U HP vim ale, ze do 24 hod by to melo byt OK. Kdyz nebude volam technika odjinud, zaplatim ho a soudim se s HP o prachy co jsem musel dat technikovi, kdyz HP support nezafunguje.
Kdyz zavolam do 24 technika aby mi spravil Apple, muzu vubec po nekom neco chtit? Po kom? Po dealerovi, po lokalnim zastoupeni? Nebo snad Apple INC? Podminky jak vino - trochu trpké že pane Bušku...?
Myslim, ze to od Applu smrdi na 100 honu. A je uplne jedno jestli od INC, CDS,nebo dealer s.r.o. Měto nezajímá.
Za stejnou cenu, ci spis o 20 litru nizsi je ten rozdil naprosto tragicky.
Vsak jsem take na 80% rozhodnut pro Avid. Jednine co hraje jeste ve prospech Final Cut je ze poporuje SDI a Avid udajne (v teto verzi co mate vy) ne.
Ale spis asi SDI ozelim a bud si to postavim sam a vim na cem jsem, nebo risknu suport nekde ve velke trojce HP/IBM/Dell. (asi HP)
Kazdopadne diky za vasi reakci, Apropo nevite jak je to s podporou toho SDI u Avid Xpress PRO HD, co mate?
Kdyby to melo SDI nevaham ani vterinu... :-)
Nekolik logickych event. demagogickych problemu na ktere te rad upozornim
- neni pravda, ze popirani holokaustu je propagace nacismu
- oznacit lidi jako E. Zundel, D.Irwing a nebo dokonce N.Chomskyho jako neseriozni lidi je pejorativni a treba zrovna v pripade poslednich dvou vzhledem k jejich vyssi kultivovanosti projevu a treba v pripade prof. Chomskyho i nepopiratelna a neprostrelitelna informacni hodnota - ten clovek travi hodiny denne studium vseho mozneho a je v tomto "businessu" uz nejaky ten patek, s nim proste nemuze diskutovat jen tak nekdo. Kdo zna aspon trosku historii procesu s E. Zundelem jiste vi, ze historie holokaustovych fanatiku je zalozena zejmena na faktu, ze jeho predesle soudni vyhry mj. zalozene na jim nesponzorovane, soudem vyzadane zprave, ktera vyvratila velkou, kdyz ne naprostou vetsinu, lidem do hlavy nacpanych nesmyslu ohledne plynovych komor. Proc to vse? Penezovody. Jeste stesti, ze vetsina statu podobne cenzurni zakony nema (tedy explicitne mluvici o nutnosti uctivat holokaust v jakesi statem posvecene forme).
- Studovat to neni mozne, respektive pouze v komunistickem modu - do supliku - publikovat mozno jen se svolenim rabinu a jen je -li vysledek priznivy.
- neni pravda ze "Ze je v CR a ve vetsine statu Evropy svoboda slova omezena o propagaci hnuti smerujici k potlaceni prav a svobod je zname". Viz komunisticka, socialisticka a sionisticka a kdovi jaka hnuti. U nas mame komunisticky v ulici Pol. veznu a krestanskou cirkev na kazdem rohu.
- me slo o to slovo koser. Koser znacka je pouze skryte zdaneni a to dokonce ani ne do statni kasy a toto slovo ma za sebou nepekny obsahovy prvek, tot vse. Ostatne na spolecne problemy s velmi vagnimi, kdyz ne primo nepresnymi definicemi jsi upozornil ty sam.
- zbytek po soukromem emailu, nestaci -li to, ja se domnivam, ze by mohlo.
Mame od Kinetiku nekolik applu. Nechci jmenovat obchodnika. Ctim jeho kvality a narok na privat. Rano 24/12/05 jsem zavolal, ze potrebuji "mini" do rodiny a za hodinu jsem mel vse na recepci a jeste s pohodou stedreho dne. Kolega, nazvisle na mne, napsal mail, dostal mail-"stavte se pro to", a nikdy jsme vic neresili. ibooky si vozime kazdy rok z NY kam jezdime na silvestra, ale jinak nemame zadny problem. mame malo casu a tady to vzdy byla otazka jednoho telefonu/mailu. asi kouzlo osobnosti. nejsme velkoodberatel ani VIP :-)
Morální zastarání na platformě Intel, kterou zřejmě používáte, závisí na instalovaném operačním systému. Např. pro Linux nebo FreeBSD je morální zastarávání mnohem menší než pro Windows, protože nové verze Linuxu/BSD bývají rychlejší při stejné hardwarové náročnosti.
Proto můj linuxový server má před sebou mnoho let života, a na kvalitě a záruce hardwaru potom záleží.
Mno i kdyz opomineme tu vec ze nektere znacky LCD se bezne protavaji s garanci vymeny v pripade vadneho bodu, tak je tu dalsi vec a tou je, ze nelze srovnavat dispaly na LCD monitoru (obvykle s rozlisenim 1280x1024 s tim na fotaku (treba 320x200 ale vetsinou min) ten na fotaku ma radove min pixelu a subpixelu a tudiz radove mensi sanci na vadu..... prodavace kteri misto aby resili problemy (slusnym vstricnym zpusobem) maji "blbe kecy" bych poslal pracovat jinam...
Ja moc dobre vim co vam lezi na srdci. Verte, ze jde pouze o zkratku navlas stejnou te, kterou stat izrael uplatnuje proti palestinskym obcanum (kterym navic nejake formalni obcanstvi ani nedovoli)
je to ostatne zalozeno na trech vecech
a) cista reciprocita - vyjadrena uz i v bibli - co delas jinym. je dobre i pro tebe. Proto nemam jakykoli problem s utoky gueril na izraelce a neoznacuji to za terorismus. Pokud se to obcanum izraele nelibi, maji moznost zmeny rezimu (v soucasne dobe militantniho), vlastnici zbrane HN PRNIHO utoku, nikoli JEN obranne).
b) ta zkratka je obrazem toho, ze extremne korektni povidani by skoncilo tak jako kazde dosavadni jednani. A opet plati, ze diferenciace mezi jednotlivymi zidy je jejich interni politickou zalezitosti.
c) zidovske nabozenstvi je velmi selektivni - kdo neni zidovske viry ma zhruba stejnou hodnotu jako prase (viz tora), totez plati i ve vice ortodoxnich vetvich i ve vztahu k zenam (sex skrze plentu apod), ja jim jen totoznym chovanim prokazuji uctu
Navic plati, ze defacto neexistuje neizraelsky zid - viz charta o zalozeni izraele a opet nabozenske zasady. Vy se samozrejme otocite na cistem formalnim obcanstvi.
... kdybyste ještě někdy měli problémy v DATARTu s reklamacemi, tak je téměř pravidlem, že když si z reklamačního necháte zavolat vedení a budete nepříjemní, tak vyreklamujete i to, na co byste za normálních okolností neměli nárok. Možná nejste první, kdo si ten foťák kuupil...
Já bych se s něma zbytečně nepáral. Udělal jste objednávku na zboží s 2 letou zárukou a předpokládám, že o jejich přijetí objednávky máte doklad. Na základě toho jste zaplatil a převzal zboží. Pokud Vám prodali zboží s jinou zárukou, než jste si objednal a přitom Vám tvrdili, že Vám prodávají s delší, objednanou zárukou, tak Vás uvedli v omyl. Já bych požadoval buď výměnu za jiný kus se zaregistrovanou 2-letou zárukou nebo vrácení rozdílu v ceně mezi výrobky s odlišnou zárukou a nebo bych jim pohrozil ČOI a odstoupil od smlouvy. Důležité je ovšem vědět zda kupní smlouva byla uzavřena podle ObčZ nebo ObchZ.
Diky pekne, podival jsem se tedy na Vase stranky.
Vypada to lepe, nez jinde ale presto:
Zaruka je bezne dva roky, kdyz si zbozi koupi koncovy zakaznik, nebo firma ktera nevyuzije odpoctu 1 roku zaruky oproti cene.
Vy uvádtíte: ... možnost vyřídit záruční opravu první rok po zakoupení mnohem rychleji, než to bylo dosud běžné.
Proč? Co ten druhý rok, v případě že nastane problém? Budu čekat déle, budu doplácet?
Dále uvádíte, že zákazník neplatí dopravu. Japak to bude fungovat? Zavolám Vám a vy mi pošletre kurýra?
Co budu dělat po ty dny až týdny kdy to bude v opravě?
Pokud to opět srovnám s nabídku HP u workstion - Oprava do 24 hodin u zákazníka po dobu 3 let.
Mé jste řekněme trochu rzptýli, ale nezahnal. Zaženejete tehdy pokud vy nebo někdo jiný nabídnete alespoň min., standardní záruční servis v celé zákonem dané délce a v případě že bude po ČR málo servisních středisek/sběren, tak alespoň jedna doprava do servisu kurýrem bude zdarma.
Apropo, můžete mi sdělit jak to v případě záruční opravy probíhá s penězi? Komu fakturujete? Dealerovi a ten to řeší dál? Zatoupení Apple do německa? Nebo až do US?
Coz neni pravda, jak by jste se dozvedel, kdyby jste si ty zakony precetl. Dvouleta zaruka se vztahuje na veskere zbozi, ktere kupuje koncovy spotrebitel a tim je i firma/podnikatel, pokud to zbozi nevyuziva k dalsimu prodeji.
Sam planuji porizeni draheho kompletu pro strih HD videa (workstation + software+HD monitor) a rozhoduji se mezi Apple/Final Cut vs PC/Avid.
Vzhledem k tomu, že předběžná kalkulace ukazuje na částku přes dost přes 100 tis. pečlivě jsem se snažil studovat co za své peníze příp. dostanu a co se bude dít až se něco pose..
A právě možnost že by se něco pokazilo u Apple u mě vyvolávala strašné předtuchy a žaludeční nevolnosti, které tento článek bohužel potvrdil.
Studování sekcí podpora - jak u českého zastoupení, tak u jakýchkoliv dealerů Apple - vůbec nedává odpovědi na to KDO TO BUDE ŘEŠIT, Jak to bude řešit, a co se bude dít v případě problému. Resp. ze zákona si dovodíte, že ten živnostník / sročko, který Vám to prodali.
Jenomže, aby bylo jasno - proč apple zůstal v mém rozhodování ve hře: Potřebuji profi řešení a u Apple to vypadá na výhodu - kupuji celé workflow (PC+Monitor+OS+appSW) vše od jednoho výrobce Apple.
Tedy by neměly hrozit, žádné výmluvy typu - to ne my to instalatéři - to ne my to my to ti co dělali fasádu, apod. Takové workflow kupuji m.j. pro tu značku. Ta značka by měla být symbolem kvality, kterou od ní očekávám se vším všudy - za ty mraky peněz.
Bohužel při bližším zkoumání zjsitíte, že ta kvalita je v některých ohledech velmi pofidérní. Dá se to shrnout do jediné věty: Apple na Vás kašle.
Přirovnání s auty je velmi na místě: vidíte drahé krásné auto - třeba které je od známé značky, tedy kvalitní a sklizí spoustu ocenění v různých testech a a magazínech. Ale když si ho chcete koupit zjsitíte, že značka u nás nemá zastoupení. Vy tedy můžete nakupovat buď u Josef Vomáčka auta s.r.o. nebo První automobilová s.r.o. u kterých vůbec netušíte jestli za rok nezkrachují, jestli se dobře vyspí a budou s vámi budou zacházet dobře a jestli nebudou říkat to ne my to ta značka. Také můžou být dobří a kvalitní. Jenože za půl milionu až meloun máte tak akorát solidní nejistotu.
Musim rict, ze jsem velmi rad ze tento clanek vysel, protože jsem měl velké obavy. Nás ostatni tak upozorni na otresne skutecnosti a problemy. Muzeme se tak snazit necemu podobnemu vyhnout, nebo se aspon pripravit pripadne reseni obdobnych problemu.
Zřejmě máte opravdu kliku. Já bloud :) jsem si v hradeckém zastoupení AT Computers před nějakou dobou objednal PC sestavu (přiznávám, mírně zmasen jejich reklamou). Po pár měsících si PC postavilo hlavu. Atˇjsem byl asertivní či nasertivní;) , věc nebyla vyřešena k mé spokojenosti. Po mnoha telefonech, mailech, několika návštěvách v HK a investování cca 10.000 Kč do materiálu a cestovného jsem raději oželel záruku a svěřil PC jiné, tentokrát opravdu odborné firmě v HK. Od té doby plná spokojenost a navíc mě v této firmě nemají za obtížný problém ale za klienta.