Nechápu tyhle bouře nad nějakým do-not-track, když dnes má velká řada velkých reklamních síti implementováno něco na způsob https://panopticlick.eff.org/
Díky věcem, jako je výpis nainstalovaných pluginů, lze browser zcela jednoznačně identifikovat dokonce i v anonymním modu!
Pak už jen stačí, abyste někde vyplnili skutečné jméno (např. při objednávce z eshopu, krádeži nějaké databáze) a může se stát, že dojde k ztotožnění celé vaší historie pohybu po internetu.
Za domácí úkol si můžete zkusit nastavit svůj prohlížeč tak, aby na https://panopticlick.eff.org/ zapadl do masy ostatních a nebyl tak jedinečný. Běžnými úpravami nastavení, bez pomoci specialzovaných nástrojů (např. pluginu FireGloves), to nejde.
Mimochodem - tu sviňárnu s identifikací pomocí "otisku prohlížeče" dělá třeba i sklik a stejná firma provozuje třeba i zbozi.cz a největší český freemail. Jistě si každý dovede představit, co se může stát s vhodným soudním přikazem. Policejní odposlech telefonu je proti tomu maličkost.
V adblocku je možné povolit i tzv nerušivé reklamy :D
Osonně povoluji a klikám na reklamy těch firem které nemamám rád na webech které chci podpořit. A komerční reklamy na svých antikapitalistických webech mám v podstatě ze stejného důvodu (aby lidé mohli klikat na reklamy o které nemají zájem, ale měl zisk reklamní systém a já...) proto mám také reklamy jasně oddělené od obsahu a umístěné do takových pozic kde neruší a nepřekáží. A nejspíš udělám i bezplatnou reklamu na adblock :)
Hold z nečeho se elektřina platit musí (v kapitalismu), a nejlepší je kdžy je platí firmy nabízející hubuntuí nebo rychlé půjčky.. :)
Mezi nastaveními bylo zašktrávací tlačítko ve smyslu dá najevo webovým stránkám, že nechci být sledován. Myslím, že většinou by stránky toto "doporučení" nerespektovaly a doplatily by na to jen ty poctivé. Kromě toho, internet nás už dávno naučil číst prostředek obrazovky a reklamní zarámování ignorovat. Často se přistihnu, že takto čtu i papírové noviny. Nama pocit, že by se z mých aktivit reklama nějak poučila a nebo je to tak sofistikované, že to nepoznám. Občas nostalgicky vzpomínám na první setkání s internetem, kdy reklama na něm teprve začínala a stačilo jednoduše blokovat obrázky standardizovaného rozměru a doménu adbilboard a bylo vystaráno.
...proč nemůže a nebude fungovat samoregulace na principu dobrovolnosti. Protože typický dnešní kapitalista ojebe, ošulí, překroutí a zneužije co může. Profesní čest? Dobré jméno a tradice značky? Dlouhodobý rozvoj? Loajalita k zákazníkovi? Ale co vás nemá: okamžitý zisk, o nic jiného už nejde. Vyždímat, shrábnout dividendy a prodat dál, ať se stará někdo jiný. Co záleží na tom, že naštveme jednoho zákazníka, když za něj máme pět miliard potenciálních náhradníků?
Nebude on to nakonec přesně týž důvod, proč jde ekonomika k šípku? :-P