Návštěvnost se bude měřit pomocí amp-pixel tagu - trackovacího pixelu. U cachování bych předpokládal praktiky běžné pro normální stránky (HTTP Cache Headers).
Dost by me zajimalo, jak na AMP strance vubec budu merit navstevnost. Toplisty, GoogleAnalitics pouzit nepujdou. Jelikoz to bude nakesovane u Google, tak nepujdou ani zadne pozadavky na server, tedy ani z logu nepujde nic vycist. A co kdyz budu chtit takovouto nakesovanou stranku aktualizovat? Smula. Nadhera...
pro velké služby (GA, twitter atd.) budou nachystané pluginy, viz citace z dokumentace:
"A number of AMP components supporting features like ads, analytics, and embeds, may rely on third-party JavaScript provided by a specific service. For example: an analytics component from Google Analytics might need to run logic specific to the GA service, or a Twitter embed may need to run Twitter-specific code..."
Ten hype je kolem toho neskutečnej :), nejedná se o revoluci a ani vlastní svět. Kdokoliv si můžeš AMP vzít, přidat tam svoje věci a mít web podle sebe. Podobných knihoven existuje celá řada, jen google to umí protlačit. Googlu udělal specifikaci, nabídl ukázkovou implementaci, řekl, že dá zdarma CDN, tj. zminimalizovat vstupní náklady.
V první řadě to chce chápat jako upozornění na problém a nabídnutí řešení, nic víc. V druhé řadě to je další díleček do skládačky "jak oddělit obsah od prezentace", kterým před pár měsící ve velkém začal facebook a teď konečně to má hezčí obrysy.
V zásadě problém existuje, protože technologie postupně dozrávají a programátoři nestačí nabírat zkušenosti a znalosti, klienti naopak nechtějí tohle vzdělávání platit a nevidí v tom přínos, cena a čas je důležitější. Vy, kdo se živíte webem, kolik klientů vám řeklo, že chce max. 100 kb fotky na webu? Kolik klientů dalo do zadání, že se web má načíst do 100ms? Berou to jako samozřejmost a nerozumí tomu, google nabídl něco, co snižuje možnosti, kde mohou vývojáři udělat chybu a dává budoucím webu jasné mantinely pro klienty.