Už dnes se produkty internetového obchodu pohybují na spodní cenové hranici tabletového trhu. Šestipalcový Kindle Fire HD vyjde ve své verzi s reklamami na sto dolarů. Podle deníku Wall Street Journal chce jít Jeff Bezos ještě níž.
Amazon by měl podle WSJ ušetřit na součástkách a osekat tablet na minimum. Místo stereo reproduktorů bude mít novinka jen mono a podobně. Pro srovnání, pokud nový člen hardwarové rodiny Amazonu bude stát opravdu padesát dolarů, nejlevnější iPad mini 2 začíná na šestinásobku a sedmipalcový Samsung Galaxy Tab 3 Lite na víc než dvounásobku ceny.
Amazon chce ale svou nabídku tabletů ještě rozšířit. Měly by přijít i osmi a desetipalcové modely. Firma se po propadáku svého chytrého telefonu zase vrací do vod, kde byla úspěšnější.
Taktika dumpingových cen výměnou za reklamu a zisky z ekosystému už ale Amazonu u tabletů vyšla. Padesátidolarový tablet tak může být úspěšný stejně jako první čtečky Kindle. Otázkou ale bude, nakolik bude kvůli úsporným opatřením tablet vůbec použitelný a jak se popere především s neznačkovou čínskou konkurencí.