samozřejmně, že žádný e-shop nemá nejlevnější všechno, ale alza nemá nejlevnějsší NIC spíš mi přijde, že má všechno nejdražší a jejich vychcanej servis kapitola sama pro sebe vše si od vás jen převezmou a pošlou výrobci/dodavateli a veškeré problémy námitky s vyřízením reklamace neřešíte s alzou ale s někym jiným alza je jen prostředník vždy se vymluví na autorizovaný servis kam si nedojdete a nikomu nedovoláte...
Na Heurece mohli lidi zjistit, že třeba u takovéto blbosti https://www.alza.cz/connect-it-m7-d2817622.htm je konkurence o rovnou stovku levnější, že?
Ač se Ivánkem obvykle bavím, tady se ho musím zastat. Ono to s tou informovaností není tak přímočaré, Heuréka zvyšuje informovanost zákazníků jen v rámci výseku trhu (obchody, jež s ní spolupracují), navíc jen pokud jde o vybrané parametry. Možná její přínos tuto selektivitu vyvažuje či převyšuje, ale že by to bylo na první pohled jasné, to mi nepřijde.
"Srovnávač zboží je zlo, je to porucha, která omezuje optimální rozdělení zdrojů ..."
Clovece, jste normalni? Snazite se tvrdit, ze informovanost zakazniku omezuje optimalni rozdeleni zdroju? Evidentne naprosto nechapete ekonomickou teorii, kterou se snazite propagovat! No - spis zdiskreditovat :-(
Nejste vy od Svobodnych? Tam je takovych "expertu" jak na****
Teď úplně nechápu, proč to píšete. Krakonoš tvrdí, že 85 % občanů ČR pobírá žebráckou mzdu, já (přesněji ČSÚ) tvrdím, že těch zbylých 15 % pobírá minimálně 35 000 (což potvrzujete, ostatně čerpáme ze stejného zdroje), celkově z toho plyne, že podle krakonoše je právě tohle hranice mezi mzdou žebráckou a nežebráckou.
Takže děkuju za rozvedení mého příspěvku a odkaz (bohužel ten konkrétní je nefunkční), ale i tak jsem zmatený, co bylo smyslem...
85percentil znamená, že 15% zaměstnanců má měsíční hrubý příjen min. 35000tis. kč.
Podrobnější data jsou na stránkách www.czso.cz
Alza není důkazem ničeho, protože měla zásadní tržní postavení ještě před vznikem srovnávačů.
Kdežto každý další podnikatel začínající dnes od nuly má NESROVNATELNĚ těžší pozici.
Víte, bylo by zajímavé realizovat jeden pokus vyloženě pro zajímavost - kdyby třeba původní dva majitelé Alzy zkusili rozjet obdobný obchod od nuly úplně stejně jako v 90 letech od nuly tj. vyčlenit si na to třeba 200.000 a ani o korunu víc a schválně zda by se jim to i se vším tím know how podařilo...
Berete na svou diagnozu nějaké léky? Jestli ne, tak máte špatného doktora.
Alza i další eshopy jsou jasným důkazem, že i přes existenci srovnávačů zboží lze vybudovat silný subjekt, který nakonec daný srovnávač nepotřebuje. Tímto faktem lze popřít prakticky všechno z Vašich plků a demagogických polopravd.
Ze srovnavacu muzou utect, stejne uz vsichni vedi, ze Alza, to jsou vychcankove, podvodnici a gauneri.
Takze at tam jsou nebo ne, vysledek je stejny - bez ohledu na cenu (ktera u nich je i v akci vyssi nez jinde bezne) bych tam po zkusenostech s temi smejdy nekoupil ani baterky.
Srovnávač zboží je zlo, je to porucha, která omezuje optimální rozdělení zdrojů, to proto, že srovnávač zboží oslabuje kreativní roli kupujících a odsuzuje je do role ovcí, které koupí to, co je na prvních řádcích srovnávače a to je zaplacené, z prodeje se stává pouhá distribuce, zpětné vazby jsou oslabené. Srovnávače zboží ovlivňují ekonomiku stejně negativně, jako třeba státní plán, nebo kvóty, či dotace. Jsou příčinou stagnace a vzniku deflačních tlaků, tento trend se bude dále prohlubovat protože je globální. Naše srovnávače jen kopírují ty zahraniční. Obory více postižené srovnávači budou v dlouhodobém horizontu technologicky zaostávat, protože z trhu vytěsňují prostor pro odlišnosti a tedy i pro inovace, příliš podporují stádní chování, které je sice potřebné, ale jen v optimální míře a srovnávače ho z optimální polohy vychylují. Přílišná unifikace evoluci nesvědčí, nakonec vede k hromadnému mizení druhů, v našem případě výrobků, služeb a odvětví.
Především úmysl zákonodárce byl přesně tento ... zákazník si nemůže před nákupem zboží osahat, vyzkoušet, proto má právo ho bez udání důvodu vrátit. Prostě mu nevyhovuje. Vrácení špatné velikosti bot do toho určitě patří.
A kolem a kolem ... kdyby to nešlo, tak si to objednám prostě třikrát ...
Ale je fakt, že tento způsob mi osobně moc nevoní. Je ovšem dobře, že ta možnost je.
To jistě není, dokonce mě ani nenapadá, jak to interpretovat jinak. Jen nechápu, jak to souvisí s tím, co jsem napsal, Heuréka je soukromá firma a jejím účelem je zisk, pokud mají majitelé pocit, že jim ho neobjektivnost zvýší, budou neobjektivní. Onen "přispěvovatel" tvrdí, že existuje nějaký princip, podle něhož je tato úvaha chybná, mě by zajímalo, o jaký princip jde.
Aha, takže když obchodníci zákazníky obelhávají a odrbávají nehoráznými cenami, tak je to v pořádku, protože je to jejich obživa a zákazník, který se odrbat nenechá, je gauner?!? S takovým kapitalismem jděte do drůbežárny snášet vajíčka! Zapomínáte na jedno, a sice na to, že aby se peníze mohly utratit, musí se napřed vydělat. A když berete žebráckou mzdu, (85% občanů v ČR), je naprosto logické, že se snažíte ušetřit, kde se dá. A na námitku, že obchodník musí vydělat na mzdy zaměstnanců říkám toto: Když obchodník vydělá víc, přidá zaměstnancům? odpověď zní NE! Ale když nevydělá, tak jim klidně výplatu vůbec nedá, ale sám si od huby neutrhne.
Ono u těch granulí to může mít ještě jiný důvod. Ví se, že v elektronice se často jede na jednotky procent přirážky. Kdežto u granulí je trh ještě víc pokroucenej. U těch top prodávaných se v podstatě prodává s nulou a jede se pouze na zpětný bonusy. V tom případě má většina u některých druhů stejnou cenu - nákupní.
A určitě k tomu přispěla i Heureka svým dílem. Pro zákazníka je to ale zatím fajn. Pro konkurenci už ne.
Kapitalismus možná ano, ale to, co prezentujete, není kapitalismus, ale vychc-nost a bezohlednost. Patřím také k těm, kteří když jdou do kamenného obchodu, tak proto, abych si to tam kuopil. A pokud chci nakupovat přes net, vybírám přes net. Vám totiž, že v kamenném obchodě podpořím i prodejce, kteří nejsou kamenní, ale lidé z masa a krve a zaslouží si odměnu za svoji práci, dělají-li ji kvalitně.
Jestli chcete pasovat heureku.cz na zachránce malých a středních eshopů, tak jste úplně vedle. Abyste se dostali na heurece na prvni pozice tak co musíte udělat? Buď jít s cenou dolů tak, že vám nezbyde žádná marže. A protože jste malý eshop tak určitě nemáte nákupku nižší než velký eshop, který bere na sklad několikanásobně víc než vy. A nebo musíte si tu pozici zaplatit a pak jste stejně znevýhodněn oproti velkým eshopům s velkým rozpočtem na reklamu.
O recenzích a hodnocení se ani nebavím, protože tam jako malý eshop s pár zákazníky nemáte šanci taky..
Takže v konečném výsledku je úplně jedno jestli inzerujete na googlu, seznamu nebo heurece.
A navíc je pravda, že v PPc na seznamu a googlu vám navíc konkuruje heureka..
U granulí jsou všichni taky na korunu přesně.
Nedávno tady byl program, který právě obchodům pomáhal srovnávat cenu zboží s konkurencí, analyzovat zboží na kterém mají větší obrat atd.
Když takový program má 1 obchod, tak na tom vydělá, když jej pak má 50% trhu, tak jsou tam kde byli předtím, ale o provizi chudší. Když se k tomu nabalí další provize z heuréky a dalších reklam, tak samotnému obchodu zbyde pár procent zisku.
A znáte ještě někoho takového? Každý normální zákazník se snaží, stejně, jako firma, minimalizovat náklady, o ničem jiném to není. Takže když bude originální kazeta do tiskárny stát 230 Kč a dolití alternativním inkoustem, (v obou případech 15 ml) 8 Kč, tak bych byl totální vůl, kdybych této možnosti nevyužil.
Nelze, než souhlasit. Párkrát jsem tam kouknul a zjistil, že je to jen zbytečná ztráta času. jediné, co se tam občas dozvíte je, kde všude to (ne)mají. A internetové obchody? Jakmile si něco objednáte, okamžitě napíší, že současně s nákupem ,,povinně" souhlasíte se spamováním reklamami. Takže jediná možnost obrany je, objednávat přes dočasnou mailovou schránku.
Heuréka by nezískala nic. Získal by ale celý trh.
Stejně jako u nevýdělečného CZ.NIC nebo NIX.CZ nemůžeme říct, že by tyto subjekty byly k ničemu, nebo že by neměly žádnou hodnotu.
Neutralita je v přímém rozporu se snahou maximalizovat zisk. Heuréka musí být z principu neutrální. Schází se u ní klíčová data, která se konkurenci jednoduše nedávají. E-shopy pomohly Heuréku vlastní hloupostí vybudovat, ale můžou ji stejně dobře zase zničit.
Je rozdíl, pokud chcete sledovat prodej nových aut, nebo spotřebního zboží. Věřím, že kolik se v ČR prodá aut za celý rok, tak stejný počet položek alza prodá třeba za 1 nebo 2 dny. Srovnáváte nesrovnatelné. A tvrzení, že nelze vyhodnotit TV kampaň? To jako opravdu?
Nicméně přít se s vámi nebudu, nevidím v tom smysl. V marketingu neděláte, ale přitom víte, že ty jejich metody nefungují. Zvláštní..
Je videt ze vubec netusite ... kuprikladu takove automobilky oslovuji sve zakazniky prave postou a jmenovite a programove napriklad po 5 letech od nakupu vozidla s nabidkou adekvatniho typu. To lze s nejakou davkou nepresnosti pomerne solidne vyhodnotit (protoze vam nikdo nerekne, jestli ten dopis vubec cetl, ale da se zjistit, kdo z tech lidi si v danem obdobi novy vuz koupil).
Naopak kampan v TV vyhodnotit nelze vubec, protoze nikdo neni schopen rict, zda lide prisli na zaklade kampane v TV, nebo proto, ze nakupiji vanocni darky, odmeny za vysvedceni atd atd. Proto prave takoveto kampane vsichni marketeri doslova zboznuji, protoze mohou utratit "neomezene" penez aniz by se museli zodpovidat z nulovych vysledku.
>> Pokud chcete odstoupit od smlouvy, musíte zásilku vrátit tak, jak jste ji koupil, ne jenom část
Je pravda, že zákon je formulovaný takhle. Na druhou stranu prodejce by byl sám proti sobě, kdyby na tom trval - lepší nějaký kšeft než žádný, a hlavně: při částečné vratce nemusí vracet poštovné.
>> Není důvod aby vám to připadalo kruté nebo nefér
Prodejce s takovým využitím téměř jistě nepočítá => nemá to zakalkulované v ceně => bude to pro něj ztráta (aspoň pokud je to slušný prodejce a vrácené zboží bude nadále prodávat se slevou jako "rozbalené"; navíc pokud ho neměl skladem a kvůli mě objednal, může trvat nějakou dobu, než se ho zbaví).
Chápu že ztráta na mém jednom nákupu prodejce nepoloží, ale přesto nechci rozdávat lekce "pro dobrotu na žebrotu". Naopak, chci obchodníkům dávat zkušenost, že vstřícnost, důvěra a ochota se vyplácí - koneckonců, to je v dlouhodobé perspektivě výhodné pro obě strany.
Kruté je to především od obchodníka. V Německu s tím e-shopy počítají a retoure je pro zákazníka v naprosté většině případů zdarma. Štítek na balík bývá občas přiložen jako samolepka v zásilce či jej lze vytisknout ze stránek e-shopu. Navíc namísto zákonných čtrnácti dní dostanete na rozmyšlenou často od třiceti do sto dní. Je naprosto běžné si nechat poslat boty či oblečení ve dvou třech velikostech a nevyhovující vrátit. Jako důvody vrácení obchodník ve formuláři mimo jiné rovnou nabízí příliš malé, příliš velké či výběr velikosti.
Nefungující vratky jsou dle mého názoru největší bolestí českých e-shopů.
Jen technická - pokud koupíte najednou troje boty a vrátíte dvoje, tak vám to nemusí prodejce uznat. Pokud chcete odstoupit od smlouvy, musíte zásilku vrátit tak, jak jste ji koupil, ne jenom část.
Nicméně řada obchodníků to neřeší a vezmou zpět i jen část. Není důvod aby vám to připadalo kruté nebo nefér :)) Prodejce chce vaše prachy a vy rozhodujete, kdo je bude mít.
Pokud vás obchodník má v obchodě, držíte vytouženou věc v ruce a přesto vám to není schopný na místě prodat, tak je to amatér a zaslouží si krach.
Já si takhle chodím do Alzy osahat mobily, sluchátka nebo jinou elektroniku. A většinou to i rovnou koupím, i když je to o trochu dražší.
Heureka že je parazit? :-) A co je pak Google a Seznam? Tvoje argumenty jsou naprosto hloupé. Heureka je pro e-shopy nejlepší reklama. Kdyby nebyla, tak většina malých a středních e-shopů už dávno neexistuje, protože v boji s Alzou o organickou návštěvnost by jasně prohrály a jejich brand nikoho nezajímá. Místo toho, aby e-shopy bojovaly s Heurekou by se spíš měly soustředit na kvalitu služeb, ale nepřítel se vždy hodí. Takoví chytráci jako ty pomáhají pouze těm pár velkým e-shopům, které pak přežijí a to si pak budeme jako zákazníci opravdu pískat :-)
Ta stránka zavání neobjektivitou víc než celá heureka, ale je dobře, že se někdo vzbouřil :) Často jsou menší eshopy založené na heurece, mají na skladě všechno zboží, každá položka je o 1% levnější než u většího shopu, budí to dojem fér cen a pak na vás vybalí x poplatků za odběr atd.... Výsledná cena je vyšší, než na velkém e-shopu, kde byste měli k dispozici další služby a nebo alespoň větší sortiment. V horším případě ten polofalešný shop navíc zboží nemá na skladě a předstírá, že je to náhoda. Ve skutečnosti je to běžná praxe, nalákat zákazníka, nechat ho vyplnit složitě objednávku, nejlpépe s registrací a když už je na konci a nechce se mu chodit jinam a ztratit tak x minut co věnoval té objednávce, napaří tam poplatky které cenu srovnají s konkurencí. Pak mu ještě sdělit, že se něco pokazilo a zboží přijde později (musí se objednat od dalšího obchodníka...) Někteří se na to vykašlou, ale určitý procento zůstane. Je to jen jedna strana mince, pohled provozovatele bude na tohle jiný, tohle je názor zákazníka, kterého nezajímá, čemu musí provozovatel shopu čelit a atd.
Taky může zákazník zjistit, že jedna tatáž firma provozuje 2-4 e-shopy se stejným přístupem a stejným zbožím za stejné ceny, nebo dokonce je jeden z shopů předražený jako prase, patří určitě stejným lidem a existuje jenom proto, aby za 1. na něm nakupovali hlupáci nebo snobové co si rádi připlatí :) za 2. podpořil dojem, že ty ostaní shopy jsou tak fér, když jinde to mají tak drahé... Někdy se ani nenamáhají předělat stránky a jen vymění barvy. Nechci nikoho poškozovat, ale stačí si na heurece srovnávat oblíbené PC komponenty.
No nevím. Alze se vyhybám, skřetího otrapu krmit nebudu. CZC jsem zkusil jednou a čekání týden na věc, co je jinde skladem, je fakt na dvě věci.
Takže zůtávám u TSB. Ceny neřeším, když totiž mají něco hodně draho, dá se použít formulář na webu. Zkusil jsem, došel mail s kódem a když jsem ho přidal do objednávky, zboží bylo za cenu, co jsem nahlásil. Historii cen tam, mimochodem, maji taky. Poslední reklamačka vyřízena do 10 dní. Takže vašim problémům nějak nerozumím...
Na http://www.bezheureky.cz/ se podívejte, jsou tam zajímavé argumenty
Fer? Jak naivni. Kapitalismus je vyhradne o ziskani maxima s minimem nakladu. Tudiz chovani predrecnika je pouze maximalizaci efektivity pri nakupu zbozi.
Kazdy obchodnik se pak prozmenu snazi prodat co nejvice a do nejdraze, take jej nezajima jestli je fer si na produkt dat marzi tisic procent. Pokud je za tu cenu prodejny, tak ho tak proda.
Taky vítám, že bude na webu místo, kde nebude zelená uřvaná obluda. A taky tam nenakupuju, protože moje peníze by pak použili na zaplacení otravné reklamy.
U Alzy bych si totiž koupil jenom velkorážní flintu na mimozemšťany a to by ještě museli dát jako bonus dvě 50kg bedny nábojů a bednu se svázaným maskotem.
Alza se toho nebojí, je to rozhodně pozitivní, protože heureka je parazit, který parazituje na malých obchodnících (vlastně i na těch velkých) a oni místo aby prostředky vložili do reklamy nebo na tvorbu lepšího e-shopu, zlepšování služeb obecně, tak je sypou heurece. Nejcennější jsou potom detailní obchodní data, která mají cenu zlata. Nejlepší řešení by byl další velký nezávislý porovnávač, kde by byli všichni...
Prodavali nejakou LEDkovou zarovku v "akci" za co pamatuji cca 130Kc, pricemz tataz o tyden driv stala +-90Kc. A u te akce tvrdili, ze puvodni cena je 199 nebo tak nejak kolem.
Toto jiz v dobe zrusene historie cen, ale udelali zasadni chybu v tom, ze ta "akcni" zarovka byla prezentovana jako jine zbozi, takze ta puvodni tak byla jeste stale dohledatelna.
Přijde mi nefér něco si osahat v kamenném krámu a pak to koupit online.
Kamenný krám je dražší právě kvůli tomuhle: musí mít zboží skladem a platit prostory prodejny a prodavače. Tzn. když tuto "extra službu navíc" využiju, jsem ochoten ji zaplatit. Pokud je rozdíl oproti ceně na netu moc velký, většinou se dá domluvit na rozumné ceně "mezi".
Krom toho u eshopů je obdobou "osahání si" možnost vrátit zboží do 14 dnů - stojí to poštovné zpátky, ale pořád je to levnější než přirážka za kamenný obchod.
Shrnuto: Když si to osahám v kamenném obchodě, bylo by fér u nich nakoupit. Pokud nejsem ochoten zaplatit "kamennou" přirážku, mám pořád férovou možnost zaplatit "online přirážku" = poštovné zpátky.
Už mě i napadlo, že když se nemůžu rozhodnout mezi 3 věcma, můžu je vlastně objednat všechny najednou a dvě pak poslat zpátky.
Bylo by to řešení např. u bot, kde vždycky musím vyzkoušet tři velikosti, protože každý výrobce čísluje jinak.
Ale přijde mi to příliš kruté - proto radši v takových případech zajdu do kamenného krámu :)
Musím taky přispět svým názorem, jak nakupuji na internetu. Možná trochu zdlouhavý postup, mě však vyhovuje. Začínám prohlídkou sortimentu zboží na CZC nebo Alze, pročtu zde umístěné recenze a zkontroluji cenu. Pak přes Heureku nebo Zboží hledám cenu a přečtu další recenze zboží. Pokud nejsem přesvědčen, jak zboží konkrétně vypadá a chci si ho osahat, vyrazím do kamenného obchodu na obhlídku, tam většinou zjistím, že dané zboží mají vystavené a skladem, ale o pár set korun, či dokonce o tisícovku, dražší. Takže přes Heureka nebo Zboží naleznu vyhovující skladovou nabídku e-shopu s dobrými referencemi, kde objednám. Může mě pak hřát pocit, že oproti kamennému obchodu jsem ušetřil pár set korun, a to započítávám i poštovné. Na závěr ještě uvedu, že v Alze a CZC je zboží kolikrát dost předražené, takže pro mě tyto e-shopy skončily cca před pěti lety, na přečtení recenzí a pro základní prohlídku sortimentu na trhu dobré, ale pro nákup už jsou cenově za zenitem. Jo a ten zelenej uřvanej alzáckej kyblík je natolik odpudivý, že nechápu jak tento maskot může vydržet tak dlouho.
Heureka to dělá dobře tzn. pro zákazníky a logicky se to některým e-shopům nelíbí. Vždyť kdo by chtěl vidět to jejich šmelení s cenama, recenzema, apod. Zajímalo by mě jestli většina těch e-shopů co tak hrozně brojí proti Heurece ví co potom, resp. odkud k nim polezou lidi. Tzn. kdyby Heureka opravdu "zavřela". Opravdu si myslí, že k nim lidi najednou polezou napřímo? :-) Prd. jediné co se stane, že budou platit víc Googlu, protože Seznam jde do kopru. Takže nekonec všechny e-shopy vyhrajou. Heureka skončí, Seznam víceméně taky a všem těm tisícům e-shopů se splní sen a budou se přeplácet v AdWords resp. Google Products - no mrda! Nejlepší konverze na světě. Škoda, že nepřemejšlí. Se koukněte někam na Západ od nás a uvidíte jak to tam Google válcuje a kolik e-shopy stojí konverze. Jenže tam nemají žádné pořádné konkurenty jako je Heureka či Seznam. No pokud vám jde jen o konec té "zlé" Heureky, tak hodně štěstí a už to klidně zavřete, protože právě ta "hodná" Alza vás brendem úplně převálcuje. :-)
PS: ty nápady ať si Alza zaplatí nezávislý nový srovnávač myslíte opravdu vážně, nebo jste jenom retardovaný?! :-)))
Když chce člověk něco koupit, je to vždycky problém: Alza chce 30,- i za osobní odběr a cena většinou nic moc, CZC cena taky nic moc, ale místo dodávání často jen slibují (to u Alzy je to spolehlivější a rychlejší), pak spousta dalších e-shopů, které jsou někdy levnější, ale zase problém s dopravou, u všech problém se sortimentem. Teď jsem zrovna stavěl počítač, kvůli cenám a sortimentu poskládáno z 5 zdrojů: etage (5 ks), czc (2), alza (1), mironet (1), comfor (1). Heuréka je při takovém výběru naprosto nenahraditelná.
Alze se asi nejde divit, že nechce platit peníze a poskytovat data konkurentovi.
>> Spekulace a obavy o datové závislosti se objevily už před lety, kdy se stal Mall poprvé součástí stejné skupiny jako Heureka, a celý trh mohl vidět, že tyto obavy nebyly na místě,“ tvrdila tehdy mluvčí Rockaway Michaela Papežová.
Takze neni pravda, ze heureka obsahovala stejny remarketingovy kod jako mall? Ze data byla/jsou v polsku v BI Cognos na jednom miste? a ze byly sdilene analyticke nastroje? Ja bych ty obavy i pochopil.
To jen obkoukali trend z jineho odvetvi, treba hypermarkety tohle delaji uz 10 let, ze stejne zbozi je ve "sleve" drazsi, nez bylo vcera bez slevy. Protoze je ale vse nestoudne predrazene, tak je cena ve "sleve" vlastne jedina trochu normalni. Skutecne slevy jako v zahranici tu neexistuji.
Co je mi zahadou jsou ale ty na korunu stejne ceny.
u czc mě začíná štvát jiná věc, čím dál častěji objednávám zboží "skladem" (dokonce mi příjde i email zítřejším termínem odběru) a ve výsledku na něj čekám i týden, často se i na stránkách poté objeví, že je na objednávku.
Za posledního čtvrt roku asi 10 případů, párkrát jsem to řešil přes infolinku, ale klasické výmluvy, že se zboží vyprodalo, že nevím, jaký byl stav v momentě objednávky, ale že teď je u dodavatele, že určitě nemohlo být skladem atd. atd.
Ty slevy se párkrát povedlo zdokumentovat u grafických karet, ale nemám chuť dohledávat. Také to je u nich časté a s tím, že zrušili historii cen, je to průser pro mě a již tam přestávám nakupovat, po 15 letech.
JJ, věřím tomu, bohužel. Ale zatím jen u ALZY to někdo pěkně zdokumentoval. ;-) http://www.pooh.cz/pooh/a.asp?a=2018387
na monitoringu cen Karsa můžete zjistit určitá data.
třeba: http://blog.karsa-monitor.cz/povanocni-slevy-triky-s-cisly-ci-skutecne-zlevneni/
Věc názoru. Já se po dlouhé době začínám odklánět od Mall právě k Heuréce. Impulsem bylo zrušení VIP sekce, Dokud to fungovalo, byl jsem velmi loajální a na kačku nehleděl a jinam vpodstatě nekoukal. Teď už koukám.
Díky ochotě komunikace, pružnosti, mi z velkých hráčů začíná Alza vyhovovat nejvíce.
A ten alzák - určitě mají spočítáno, že jim to víc přinese, tak proč by ho rušili.
Spis zaminka ... Alza je uz davno jednim z daleka nejdrazsich prodejcu na trhu v CR, a v naprosto libovolnem srovnavaci to je videt, at uz se vydava za nezavisly nebo ne.
Nadto se da konstatovat ze temer ve 100% pripadu inzeruje ceny, za ktere zbozi ve skutecnosti nelze ziskat. Bud musi dotycny zaplatit za odber na pobocce nebo postovne ...
O jejich slevach z neexistujicich cen netreba ani mluvit.
Heureka je ovsem taktez kapitola sama pro sebe, a inzerovat tam muzou snad jen blazni. Jejich pristup je takovy, ze by nejradsi 30% a vice z prodeje, a 0% zodpovednosti za reklamace.
Zmineny CZC pak u mne osobne popadl na bod mrazu v okamziku, kdy ostranili z webu historii cen, a to v situaci, kdy jim zakaznici nekolikrat dolozili ze jejich 80% sleva na zbozi je ve skutecnosti 20% prirazka.
Vcelku Alze fandím.
Jen si mohli dát pozor na chyby na tom webu bezheureky. Např. věta na začátku "Ta prostřednictvím Heureky může získává informace o obchodních transakcích." nepůsobí důvěryhodně.
Jak Heuréka rostla, bylo otázkou času, čí peníze rozhodnou, využít její možnosti ve svůj prospěch. Pro zákazníky je to vcelku dobrý, pro provozovatele už ne.
Heuréka prošvihla šanci, transformovat se do nevýdělečného a nezávislého subjektu, který by čistil trh od nepoctivých eshopů a vyrovnával nedokonalost informací na volném trhu.
Spotřebitelé něco takového velmi potřebují. Dokazuje to například úspěch dTestu.
Když Alza řekla A, měla by říct i B. Například zadotovat vývoj nezávislého srovnávače, ke kterému by mohly eshopy migrovat. Kdyby to zastřešil dTest, možná by byla nějaká šance monopol Heureky zlomit.
U plno vyrobku (notebooky, fotoaparaty atd) je prakticky ve vsech eshopech, s vyjimkou nejakych garazovych kde to ale ve skutecnosti stejne nemaji, cena na korunu stejna. Vyber se casto lisi jen tim, co k tomu dostanete jako darek v cene a jak je zbozi skladem, tahle informace se v Heurece stejne nesrovnavala.