Asi tuším, co chtěl autor říct, ale moc netuším, proč by měl být "content marketing" synonymem pro "špatný obsah". Mě jako uživateli webu je zcela ukradené, jestli článek vyprodukovala mašinerie agentury a nebo bloger Franta Vomáčka. Oba mají potenciál udělat super článek i naprosto strašnou hrůzu. Celé je to o tom, jestli se ten nahoře (nemyslím Boha, ale Google) naučí rozlišovat dobrý vs. špatný a tomu přizpůsobí výsledky hledání.
A poznámka: téměř v každé stránce internetu má dnes Google kousek svého JavaScriptu (analytics, adsense, …) a není pro něj problém sledovat, jak se uživatelé chovají při otevření stránky. Zavírají po 4 vteřinách stránku? Pomalu scrollují dolů a zavírají po 4 minutách? Vrací se na tu stránku stejní lidé opakovaně? … Jsem přesvědčený, že nástroje na oddělení zrna a plev máme a přístup, který rozlišuje agenturní text vs. neagenturní je v principu asi špatná cesta.
P.S.: nepracuju v žádné agentuře a content marketingem se neživím
No druhá část teorie je hezká, ale analytics a předpokládám, že i adsense měří na základě interakce tudíž nepozná jestli si stránku zavřel za 4 sekundy, nebo 4 minuty pokud se nestane žádná další změna (načtení stránky).
Samozřejmě ale souhlasím, že je nutné podle chování uživatelů rozlišit kvalitní obsah.