Alena Müllerová zveřejnila svůj kandidátský projekt na šéfa ČT

29. 8. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
29. 8. 2011

PROJEKT UVNITŘ Šéfdramaturgyně České televize Alena Müllerová, která se uchází o pozici generálního ředitele tohoto veřejnoprávního média, poskytla svůj kandidátský projekt serveru DigiZone.cz. Jak uvedla v e-mailu adresovaném pro náš web, všechny projekty se brzy stejně stanou veřejnými tím, že je Rada ČT vyvěsí na webových stránkách České televize.

DOKUMENT: Projekt Aleny Müllerové na generálního ředitele ČT (PDF, 541 kB)

Na počátku Müllerová uvádí, že s audiovizí má obrovskou zkušenost. Pohybuje se v ní prakticky již přes třicet let – od roku 1980. Vzpomíná také na svou praxi, například z britské BBC nebo také řady evropských filmových festivalů a setkání filmových profesionálů. Müllerová působí v České televizi od roku 1998 a má za sebou již vedení několika desítek pracovníků, ale také programové, smluvní a výrobní zajištění všech pořadů nehraných žánrů s výjimkou zpravodajství.

K TÉMATU: Petr Dvořák a Alena Müllerová navrhují, jak zlepšit Českou televizi

Ve svém projektu nabízí šéfdramaturgyně Radě České televize především alternativu ke komerčním televizím, stejně jako řada dalších kandidátů včetně již zmiňovaného Petra Dvořáka nebo dnes zveřejněné koncepce Tomáše Kouřima. Dlouholetá práce v médiích pro mě byla vždy posláním, koníčkem a téměř posedlostí. Věnovala jsem jí hodně času a energie, uvádí Müllerová. I když, jak sama uvádí, jí život přichystal několik nelehkých zkoušek, pokládá se za dítě štěstěny.

NEPŘEHLÉDNĚTE: ČT potřebuje šéfa programu, míní kandidát na ředitele Chudárek

Müllerová by změnila v první řadě především manažerský styl a obraz České televize. Je potřeba zlepšit interní a externí komunikaci, pomoci obnovit v lidech pocit hrdosti na práci v úspěšném týmu, okamžitě reagovat na iniciativu pracovníků a podpořit ji, nastiňuje mimo jiné svou představu současná šéfdramaturgyně ČT Alena Müllerová, která navrhuje vytvoření takzvaného ředitele center. Ta by odpovídala žánrům a jednotlivým cílovým skupinám. V novém systému bude mít programový ředitel větší prostor pro vytvoření dlouhodobé koncepce a kvalitního programového schématu i pro koordinaci programu, zdůvodňuje tento krok Müllerová.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

ČTĚTE TAKÉ: Do volby ředitele ČT postupuje 32 kandidátů, čtyři měli špatné přihlášky

Kandidátka na ředitele České televize klade důraz také na schopnost zajištění vyrovnaného financování po roce 2015. Jak zajistit kvalitní vysílání veřejnoprávní služby za těchto finančních podmínek? Cesty jsou dvě. Na jedné straně úspory, na druhé straně hledání systémového řešení a dalšího financování, konstatuje Müllerová. Česká televize by měla být dle její koncepce důvěryhodná, seriózní a objektivní; ČT by měla vytvářet komunitu a pospolitost; vytvářet hodnoty, které společnosti pomáhají a kultivují ji, přinášet původní tvorbu a také mít spojení se světem, mimo jiné díky zahraničnímu zpravodajství a akvizičním pořadům.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).