Aktuálně.cz má nový design. Je ještě hranatější a sází na mobily

9. 9. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Economia přeskládala vizuální stránku serveru, který si měsíčně otevře víc než 1,4 milionu čtenářů. Změny se dotkly i mobilní verze.

Nové Aktuálně.cz stojí podle tiskové zprávy na třech základních barvách – modré, šedé a červené, které ilustrují hlavní domény webu. Těmi mají být multimédia, autorské komentáře, blogy a také online přenosy z domácích i zahraničních událostí. 

Vývoj nového webu provázelo několik uživatelských testů, mimo jiné i za pomoci oční kamery. Na testování nového webu se podílela firma UX Focus.

Aktuálně přitom naposled měnilo design během loňského roku. Nový redakční systém od loňska pozná zařízení, ze kterého se čtenář připojuje, a podle toho mu stránku naformátuje. 

A mobilní verze je tématem i aktuálně nového redesignu. Má umožňovat čtení krátkých zpráv bez dlouhého čekání a načítání, tedy i v situaci, kdy čtenáři nebudou připojeni k internetu.

Hned po otevření se totiž u třiceti nejnovějších zpráv načtou souhrny, které obsahují to nejdůležitější z obsahu článků, takže je možné základní přehled získat i například při cestě pražským metrem.

Protože počet přístupů z mobilních zařízení stoupá meziročně takřka o sto procent, snažili jsme se této oblasti věnovat největší péči a zkusit přijít s novým pohledem a způsobem, jak našim čtenářům předložit to nejzásadnější, byť budou mít pouze pár minut času, tvrdí šéf vydavatelství Roman Latuske.

Aktuálně začne premiérově posílat zprávy i v rámci sítě WhatsApp. Se spuštěním nového webu bude zveřejněna také doprovodná stránka, na které se o změnách na Aktuálně.cz dozví uživatel více.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).