Vlákno názorů k článku Aktualizace mobilního OS je dobrou vůlí výrobce, ne právem zákazníka od Jiří Macich ml. - „Osobně nevidím ani tak problém v tom, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 7. 2012 20:52

    Jiří Macich ml.
    Podporovatel

    Osobně nevidím ani tak problém v tom, že některé modely nejde aktualizovat. Mnohem větší problém vidím ve faktu, že (ne)dostupnost aktualizace je prostě obchodní rozhodnutí výrobce.

    Naprostý souhlas.

    A mimochodem - když bych koupil v EU nějaký Android a neměl bych k dispozici opravu pro nějakou chybu, tak bych jej reklamoval - mám na to 2 roky a výrobce mi musí tu chybu opravit, nebo vrátit peníze.

    Chtěl bych vidět toho obchodníka, který by takovou reklamaci bez soudní tahanice uznal.

  • 22. 7. 2012 19:06

    Jiří Macich ml.
    Podporovatel

    Ano, pokud je chyba viditelná, jistě nebude problém. Ale pokud jde o skryté chyby, které se nemusí kontinuálně projevovat, tak skončíte s reklamačním protoklem, kde bude „Závada se neprojevila“. Pochybuji tedy že jakákoliv neošetřená softwarová chyba bude důvodem vydupat si zpět peníze nebo nový mobil. Tudy cesta nevede ...

    22. 7. 2012 19:07 redakčně upravil Jiří Macich ml., důvod: Korektura ;-)
  • 22. 7. 2012 18:23

    x (neregistrovaný)

    Ja bych spis chtel videt takoveho, ktery by to neuznal. Za poslednich par let sem reklamoval nekolik SW vad telefonu znamych a pribuznych ... vse vyreseno bud aktualizaci firmware (v servisu samo) nebo vymenou kompletniho zarizeni nebo vracenim penez. Zajimavy, ze sem se s nikym soudit nemusel. Asi si mozna dobre uvedomujou, ze ty soudni tahanice by je vysly pekne draho.

  • 21. 7. 2012 11:15

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)

    Osobně nevidím ani tak problém v tom, že některé modely nejde aktualizovat. Mnohem větší problém vidím ve faktu, že (ne)dostupnost aktualizace je prostě obchodní rozhodnutí výrobce.

    U Apple se snaží aktualizovat relativně dlouho tak, jak to ještě drží hardware a když jsou některé funkce příliš náročné na hardware, tak prostě nefunguje jen ta určitá funkce (byť i tady jsou mnohá čistě marketingová omezení, viz siri či neaktualizace pro starší ipody)

    Tady totiž nejde jen o funkcionalitu, ale i o bezpečnost - chytré mobily jsou v mnoha ohledech náročnější na ochranu - máme je u sebe permanentně, permanentně jsou připojené k internetu, sledují naši pozici, naše hovory, naše zprávy. A mít sebe 2 roky starý operační systém bez aktualizace, to prostě pro mě nepřipadá v úvahu a nemělo by ani pro nikoho dalšího s dostatečným IQ to pochopit.

    Proto mi ani nevadila neaktualizace mých starých telefonů - tam hrozba zneužití prakticky neexistovala.

    Nicméně bych to neviděl tak tragicky v tom směru, že uživatelé to prostě budou brát v úvahu při koupi. Mohou si nyní vybrat, co budou chtít koupit a jestli za tu aktualizaci budou chtít zaplatit.

    U Androidu aktualizace zaručují jen firemní Google Nexus mobily, u Windows bude nově aktualizace zaručena po dobu 1 roku, tedy prakticky žádná nebo maximálně 1, protože větší aktualizace budou vycházet max. 1 za rok.

    U iPhone nic sice zaručené není, ale víme, že to je min. 1-3 aktualizace oproti aktuálně prodávaným modelům, když si koupíte ten nejnovější, tak bude na 99% aktualizován 2 - 3 roky, což už je myslím u takového zařízení dostatečné, vzhledem k tomu, jak dlouho tyto telefony v průměru u svých majitelů vydrží (půl roku u hloupých telefonů, 1,5 roku u drahých smartphone). Takže vlastně budete mít neaktualizovaný telefon jen v případě, že jej koupíte v bazaru či z druhé ruky, což je OK.

    A mimochodem - když bych koupil v EU nějaký Android a neměl bych k dispozici opravu pro nějakou chybu, tak bych jej reklamoval - mám na to 2 roky a výrobce mi musí tu chybu opravit, nebo vrátit peníze.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).