Air Bank a její klienti se v pátek 17. ledna 2014 museli potýkat s neplánovanou odstávkou služeb. Klasické internetové bankovnictví i bankovnictví z mobilní aplikace bylo mimo provoz přibližně od 15:00 do 20:00. „Důvodem byl krátkodobý výpadek našeho hlavního systému,“ uvedl Lukáš Müller, ředitel divize Péče o klienty v Air Bank.
Doplnil však, že výpadek způsobil více problémů než odstavení internetového a mobilního bankovnictví. Některým požadavkům klientů nešlo vyhovět ani na hrstce poboček, které Air Bank provozuje. Nefungovaly rovněž platební karty pro výběr hotovosti z bankomatů či bezhotovostní platby v obchodech, ovšem údajně jen v ojedinělých případech.
Podle Lukáše Müllera se výpadek celkově dotkl několika stovek klientů. „Od včerejšího večera samozřejmě vše funguje tak, jak má. Uděláme vše pro to, aby se takový nečekaný výpadek již nikdy neopakoval,“ slibuje Air Bank v dnešní omluvě adresované jejím klientům. Dostát slibu ale bude těžké, protože podobné výpadky se čas od času dějí napříč trhem.
Příčinu výpadku svého hlavního systému Air Bank vůbec nespecifikovala. K případné souvislosti mezi pátečním výpadkem a nedávnou aktualizací internetového bankovnictví a mobilní aplikace se banka nevyjádřila. Připomeňme si, že v internetovém bankovnictví byla například vylepšena obsluha účtu více osobami nově s možností nastavení uživatelských práv.
Mobilní aplikace nově podporuje generování kódu pro výběr hotovosti v místech s terminálem Sazky dopředu tak, aby tento kód šlo použít později i bez momentálního připojení k Internetu. Přibyla také funkce pro odeslání platebních údajů z mobilní aplikace ve formě SMS či platebního QR kódu přes Internet.