Další zbytečný prostředník nebo něco, co může eshopům pomoci?
Pro velké shopy je to nepoužitelné, ty mají většinou svá řešení, u středních to asi na cenu dopravy vliv mít nebude, shop expedující desítky až stovky zásilek denně jistě dokáže stlačit cenu u dopravců lépe než agregátor které navíc začíná. Zajímavé by to mohlo být pro menší eshopy, které se na slušné ceny nedostanou, jenže ty zase nejsou zajímavé pro agregátory... možná trochu v té administrativě to může pomoci, ale to je spíš o nastavení procesů v logistice shopu než o tom, že by agregátor extra pomohl, už proto, že většina shopů těch dopravců má kromě pošty kolik? Maximálně 2 možná 3 další. Nepočítám osobní odběry Uloženka / ZS apod., to agregátory stejně neumí resp. když jsem to testoval, neuměli to.
Jedna z mála užitečných služeb pro eshopy je právě Uloženka, která za slušnou cenu umí nabídnout to, co malým shopům chybí - výdejní místa, která by se shopům absolutně nevyplatilo provozovat. Kromě nějakých problémů co byli v prvních sezonách v předvánoční špičce, funguje spolehlivě, rozšiřuje služby, dá se přes ně poslat za slušnou cenu třeba před DPD, které by se jinam malým shopem ani nezabývalo. Až tedy na ten nový web pro administraci, to je trošku krok mimo...
Pak ještě můžu zmínit Zásilkovnu, ta šla taky trochu nahoru oproti dřívějšku. Možná Heureka může trochu pomoci, ale její provize už jsou dost vysoké, spíš tam jde o nějaké to Ověřeno zákazníky atd., ale pro počáteční rozjezd to něco přinést může, zvláště u sortimentu, který neprodává každý (lidi prostě hledat neumí).
Všichni ostatní chtějí jen provizi za různé poradenství, prodej (drahých) služeb a ještě mají takové obchodní podmínky, že nikdo soudný s nimi spolupracovat nemůže (třeba Twisto)