Omlouvám se za zmatení s tím Markovým testováním, neměl jsem tam ten odkaz vkládat. Ovšem nesouhlasím s Vámi, pane kolego, že Google žádnou jinou reklamu než cestovní pro český obsah nemá. Porovnejte výsledky Intervalu s výsledky DigiWebu.
Interval (27. 6. 2003 ve 13.45): Simplicity for J2ME/MIDP; Chorvatsko - výhodné ceny; Dovolená v Chorvatsku; Italkontakt; Istrie, Kvarner, Dalmácie.
DigiWeb (27. 6. 2003 ve 13.50): Kamiónová přeprava; Prague Hotels With Charm; SMS do T-Mobile; Registrace domény .NET.
Z pěti reklam pro Ival byla jen jedna k tématu, ale cizojazyčná. Ze čtyř reklam pro DW byly dvě k tématu a česky.
Usuzuji z toho, že má DigiWeb lepší optimalizaci pro AdSense. Patrně je toho důvodem sémantický kód, logické zvýrazňování a profesionální editace nadpisů a upoutávek. Domnívám se, že pro úspěch účasti v takovém reklamním systému je stavba zdrojového kódu a obsahu zcela zásadní.
Mimochodem, vzhledem k tomu, že se obsah titulní strany DigiWebu ve všední dni mění téměř každou hodinu, střídají se také reklamy z AdSense. O pouhých deset minut později nám totiž AdSense nabízí: Prague Hotels With Charm, Byty v atraktivních lokalitách Prahy, Registrace domén .NET, SMS do T-Mobile a k ADSL zdarma, kdežto v případě Intervalu se vůbec nic nezměnilo.
Souhlasím s Vámi v tom, že Google nepustí AdSense do neanglického obsahu právě z důvodu nedostatku inzerce pro další jazyky. Ovšem zrovna testy na DigiWebu (narozdíl od těch na Intervalu) ukazují, že v určitém segmentu nedostatek reklamy určitě neexistuje.
Děkuji za pochvalu článku, věřím, že Vám ji při nejbližší příležitosti budu moci oplatit.
Martine, Digiweb má možná dobře sémantický kód, ale s tím jeho ostylováním je to už slabší. V Mozille mi Digiweb připomíná spíš rozsypaný čaj, než přehledný web.
Je fajn, že je Digiweb přehledný pro roboty, ale co já? :-))
Pokud se nemýlím, součástí redesignu bylo i velmi zásadní překopání klasifikace. Popravdě řečeno, mi ta současná na první pohled připdá lepší, ale aspoň přechodný negativní dopad na vyhledávání (a orientaci čtenářů) je logický.
Co je asi horší, je to, že během redesignu procházel Interval několika fázemi, z nichž některé byly z pohledu navigace tristní. Jeden čas (a bylo to dost dlouho), byly např. TITLE všech stránek stejné. Článkům chyběla zpětná navigace do rubrik druhé úrovně, dodnes rubrikám chybí nadpis.
Kapitola sama pro sebe jsou URL, která byla ve vnitřních odkazech sjednocena na variantu domény bez www na začátku. Tím Interval přišel o značný objem PageRanku a pokud s tím něco neudělá, bude o něj částečně přicházet nadále.
Připouštím, že problém s parametry id v URL asi nese největší část problémů (články nejsou vůbec indexovány), ale opět zřejmě jde o souhru dalších negativních změn (byť třeba jen dočasných). Podle mých průzkumů totiž Google neignoruje URL s id vždy, ale jen u nových stránek/webových míst, které nemají vybudovanou dostatečnou odkazovou popularitu, což případ Intervalu před redesignem rozhodně nebyl.
V každém případě je poněkud na pováženou, když magazín o Webu, který nota bene běží na vlastním serveru, používá dynamická URL s parametry. V kontextu obdobných světových webzinů se jedná téměř o unikát.
A ještě na závěr: rady Martina Kopty výše v této diskusi bych se nesnažil vyvracet, ale spíše bych je bral v potaz. Martin SEO rozumí velmi dobře a publikační/editorské práci na Webu taky.
V článku Google AdSense: chytrá reklama s otazníky, na který, Martine, odkazuješ (děkuji!) píšu o dobrých výsledcích anglicky psaných stránek (CSS Workshop), nikoli českých. Pro české jsem dostával samé zahraniční zájezdy.
Jinak hezký článek dobře vystihující podstatu věci. Jen bych snad uvedl, že cena za klik byla zvolena zřejmě především proto, že se jedná o inzeráty Google AdWords, která tímto způsobem již zpoplatněny jsou a Google je tedy může bez obav použít, aniž by měnil dohodu s inzerenty.
Neumožňuje, ale testy dopadají dobře. Přiznám se, že jsem četl Markův záznam ve weblogu nepozorně, ale z našeho rozhovoru v Barettě jsem si zapamatoval, že se zmiňoval i o vcelku úspěšných testech AdSense na českých stránkách, což mě vedlo k jejich opakování pro DigiWeb, Lupu a Živě (Lupa a Živě dopadají srovnatelně, DigiWeb zatím obsahuje méně balastu -- ale to se změní ;-).
Myslím, že pro Centrum nebo Jyxo by neměl být zase až tak velký problém podobný systém pro české stránky vyvinout, potíž je spíš v tom, že nemáme tolik inzerentů (Seznam a Centrum by možná našly), aby ta síť mohla být opravdu efektivní.
Díky za pochvalu, podělím se o ni s týmem, který DigiWeb připravuje.