Už brzy se dozvíme, jestli projekt Accelerated Mobile Pages (AMP) od Googlu mobilním webům prospěje, nebo přidělá vývojářům práci. Nebo obojí.
Google na blogu oznámil, že AMP začnou v ostrém provozu fungovat začátkem příštího roku (early next year) a slíbil, že brzy zveřejní podrobnější harmonogram. Ostrý provoz znamená, že Google začne na AMP weby posílat traffic.
Accelerated Mobile Pages je – zjednodušeně řečeno – osekaná verze HTML, díky které se mají mobilní stránky načítat mnohem rychleji. Zakázány jsou vlastní javascriptové knihovny i další „brzdící“ komponenty. Zrychlenému načítání má prospět i cachování na CDN Googlu.
Čtěte více:
Projekt je od začátku opensource a od říjnového oznámení o něj projevily zájem tisíce vydavatelů po celém světě, píše Google – včetně velkých jmen jako jsou BBC, New York Times, News Corp nebo Washington Post.
Přibývá také podpora od reklamních systémů. S AMP má nově fungovat Outbrain, AOL, OpenX, DoubleClick či AdSense. A od října se rozšířila i podpora analytických nástrojů – návštěvnost AMP stránek tak bude možné zjišťovat přes comScore, Adobe Analytics, Parse.ly, Chartbeat, Nielsen, ClickTale a samozřejmě Google Analytics.
AMP na GitHubu podle Googlu sleduje na 4500 vývojářů a projekt od října zaznamenal 260 návrhů na změny v kódu či dokumentaci.