"Například to, že se ta chyba do programu dostala až nějakou aktualizací"
Někde jsem to četl, pochopitelně, nemám možnost ověřit, zda to je či není pravda. Trochu světla do problému by vnesl rozbor dat, která už tento systém zpracoval, a zda se někdy nevyskytla data se stejnou chybou, která ale kolaps tehdy nevyvolala.
Ten princip je více-méně stejný: nápravy vlaku zkratují levou a pravou kolejnici a pokles napětí mezi nimi spustí varovnou signalizaci. Za komunistů se šetřilo, takže příslušné úseky byly výrazně delší než dnes. A když byly koleje někde na tom dlouhém úseku zkratované nějakou vodivou nečistotou, byly přejezdy bloknuté permanentně. A protože to byl úsek dlouhý, bylo pracné a časově náročné ten zkrat najít.
Ruční zapínání signalizace a stahování závor bylo paradoxně lepší, protože na příjezd vlaku reagovalo pružněji (přejezdy byly zablokované podstatně kratší dobu). Pochopitelně, s rizikem lidského faktoru.
Děláte to běžně.