E-shop Zoot pod vedením krizových manažerů z Natlandu začal se zavíráním výdejen radosti, zatím zavřel 12 ze svých 28 výdejen a propustil přibližně 100 z celkového počtu 800 pracovníků, upozornil na to v pondělí deník iDnes.cz.
Módní e-shop Zoot.cz podal 29. ledna žádost o vyhlášení ochrany před věřiteli a nachází se nyní do konce dubna v takzvaném tříměsíčním moratoriu, které slouží k tomu, aby mohl eshop vylepšit svoji současnou finanční situaci. V době moratoria nelze rozhodnout o úpadku dlužníka, ten má díky tomu prostor se s věřiteli v mezičase dohodnout. Dodavatelé energií mu také v této lhůtě nemohou například vypovědět smlouvy. E-shop podle dokumentů z doby podání žádosti o moratorium evidoval v lednu závazky v celkové hodnotě 471 996 619,90 Kč, z čehož závazky ve výši 150 857 081,50 Kč byly po splatnosti více jak 30 dnů a závazky ve výši 64 536 067,68 Kč byly po splatnosti déle jak 3 měsíce.
Zoot měl problémy již v minulosti, krize se ale vystupňovala v průběhu loňského roku, kdy již e-shop nedokázal platit některým dodavatelům zboží a služeb. Koncem roku mu pak odmítla Raiffeisenbank prodloužit splatnost investičního úvěru a svou pohledávku prodala. Jejím kupcem se stala právě investiční společnost Natland, která se s pohledávkami za 135 milionů korun stala hlavním věřitelem Zootu a také aktuálně financuje provoz společnosti. Celkově se ale aktuálně věřitelé Zootu počítají na stovky.
Podle krizových manažerů Natlandu táhl Zoot do ztráty především neefektivní provoz výdejen a přezaměstnanost, kromě propouštění a zavírání poboček chystá ale nové vedení také další kroky, ty zahrnují například otevření tradičních kamenných prodejen a větší důraz na vlastní značky Zootu.