Je to zkrácené na 10 dnů, ale výpovědní lhůta může být maximálně 30 dnů. Tomu moc nerozumím. Když tedy mám ve smlouvě výpovědní lhůtu 30 dnů, jaký vliv na to má nový zákon? Dojde k přenosu odteď do deseti dnů nebo musím čekat třicet dnů a pak je číslo přenesené do deseti dnů?
" Přenos čísla pro Vás znamená mimo jiné také to, že se nepřevede zbylý kredit"
A to plyne z jakeho paragrafu zakona? Dle meho laickeho nazoru by neco takoveho naprosto dokonale odpovidalo bezduvodnemu obohaceni se, tzn dotycna strana si ponechala plneni, aniz by za nej dodala jakekoli protiplneni.
Mam dotaz. Tato zmena umoznuje urychlit ukonceni smlouvy (do 10 dni) u operatora a prejit k jinemu. Nicmene standardni ukonceni je do 30ti dnu.
Je mozne zrychlit ukonceni smlouvy tj. take do 10ti dnu tim ze vyzadam misto predcasneho ukonceni smlouvy prevod k operatorovi (napr. dobijeci karta) kterou pak nedobji a tudi ukoncim?
Chapu ze se to nekomu nebude zdat rentabilni, ale predstavte si ze mate tarif ktery je drazsi nez, koupeni jednorazove dobijeci karty, nebo se vam ta karta povaluje v supliku. Takze usetreni 2/3 mesice je porad zajimavejsi.
Ne, operatorovi zaplatite maximalne 12x (0.2x 500). Nebot je to jiz nejaky ten patek, kdy bylo schvaleno, ze v pripade predcasneho ukonceni smlouvy se spotrebitelem, muze poskytovatel sluzby pozadovat maximalne 20% neuskutecneneho plneni (coz vychazi z toho, ze se predpoklada, ze to +- mohou byt jeho naklady, ktere mel s tim ze pro vas vyhradil nejake kapacity).
Chápu to tedy dobře, že to bude následovně?
- Uzavřel jsem smlouvu s provozovatelem A na dva roky. Standardní cena je 1000 Kč, cena po slevě je 500 Kč při úvazku na dva roky.
- Já se po roce rozhodnu smlouvu ukončit a přejít k operátorovi B
- Operátorovi A doplatím rozdíl mezi standardní cenou a cenou po slevě (tzn. 12x500 Kč) a po zaplacení mohu do 10 dnů odejít k jinému operátorovi.
Nebo je to jinak?
Jirka
Kdepak ... tady se vychází z toho že operátoři mají zásadně silnější pozici vůči spotřebitelům. Proto zákon spotřebitelům zakazuje se tak moc zavazovat. To ovšem znamená že spotřebitelé mají v porovnání s firemními zákazníky nejen menší obraty ale i menší závazky a tak jim nejsou operátoři ochotni dávat tak výhodné ceny jako firmám.