Zákazníci nových prodejen Lidl budou moci využít služeb Z-BOXů logisticko-technologické firmy Zásilkovna. O plánu na instalaci bezdotykových samoobslužných výdejních míst informovaly Seznam Zprávy (SZ), Zásilkovna následně spolupráci s Lidlem potvrdila v tiskové zprávě.
Do června chce Zásilkovna podle umístit Z-BOXy k devíti novým provozovnám Lidlu, přičemž první už existuje ve Slavkově u Brna. Letos chce firma rozmístit tisíce dalších samoobslužných výdejních boxů v Česku, na Slovensku a v dalších evropských zemích. Momentálně jich firma v Česku provozuje 102, na Slovensku 7.
„Zákazníci jak Lidlu, tak Zásilkovny, si budou moci najednou zakoupit potraviny a nejnutnější zboží v kamenné prodejně, ale také vyzvednout své zásilky objednané na internetu v Z-BOXu, což v současné pandemické situaci navíc velmi ocení. Tímto krokem obě společnosti rozšiřují dostupnost služeb pro své zákazníky. Věřím, že se vzájemná spolupráce se společností Lidl bude dále rozšiřovat, a to nejen v České republice, ale i v dalších zemích střední Evropy,“ uvedla zakladatelka Zásilkovny a výkonná ředitelka skupiny Packeta Simona Kijonková.
Firma s výdejními boxy cílí hlavně na menší města a vesnice, a cílí také na developerské rezidenční projekty nebo komerční prostory. Zákazníci si zboží ze Z-BOXů vyzvedávají pomocí mobilní aplikace, přičemž zařízení díky solárním panelům zvládnou fungovat bez nutnosti připojení k elektrické síti.
SZ upozorňují, že výdejní boxy obecně zažívají velký boom. Kromě Zásilkovny výrazně rozšiřuje svou síť třeba e-shop Alza.cz. Počet AlzaBoxů se loni ztrojnásobil, momentálně jich firma provozuje 837. Schránky na výdej zboží rozmisťuje v ulicích i logistická firma WeDo, která je kromě e-shopům z Mall Group otevře i pro další klienty.