Obří německý módní e-shop Zalando, který od roku 2018 operuje i v České republice, má za sebou mimořádně úspěšné třetí čtvrtletí. Pandemický přesun zákazníků do online mu vynesl čistý zisk 58,5 milionu euro. Začátek roku přitom pro společnost vypadal spíše negativně, v prvním čtvrtletí prodělala téměř 100 milionů eur.
Také ještě v roce 2019 měl e-shop za stejné období čistou ztrátu 13,6 milionu eur. Hrubý objem zboží vzrostl ve třetím čtvrtletí 2020 téměř o 30 % a tržby se zvedly o 2,5 % na 1,8 miliardy eur. Ve stejném období v roce 2019 společnost vytvořila tržby za 1,52 miliardy eur. Hrubý objem zboží (klíčová metrika používaná společností) meziročně dosáhl nárůstu o 29,9 % a v současné době dosahuje částky 2,5 miliardy eur. Související jednorázový efekt měl pak na svědomí nárůst zisku před úroky a zdaněním (EBIT) o 6,4 %. Obě hodnoty silně předčily očekávání společnosti.
Za náhlým růstem stojí pravděpodobně hlavně zrychlený přesun zákazníků do online prostředí vlivem koronavirové pandemie. Společnost nicméně oznámila i mimořádné výkony partnerského programu a Zalando Lounge (vlastní online outlet prémiových značek).
Zalando na základě výsledků upravilo svůj výhled pro celý rok 2020. Společnost očekává růst hrubého objemu zboží o 25 až 27 % (původně o 20 až 25 %), nárůst zisku až o 22 % (původně o 15 až 20 %) a upravený zisk před úroky a zdaněním v intervalu 375 až 425 milionu eur (původně 250 až 300 milionu).