Velká sociální média začínají experimentovat s digitálními tokeny NFT (non-fungible tokens). Šéfka YouTube Susan Wojcicki v dopise tvůrcům videí čerstvě oznámila, že její služba zvažuje, jak se k novinkám ze světa kryptoměn, blockchainu a web3 postaví.
„Vždy se snažíme rozšiřovat ekosystém YouTube tak, abychom tvůrcům videí pomohli využívat nové technologie, včetně záležitostí jako jsou NFT,“ napsala podle serveru TechCrunch. Žádné konkrétní plány ale zatím neoznámila.
Na vlnu NFT se v posledních měsících snaží naskočit i další služby. Twitter minulý týden oznámil, že uživatelům své placené služby Twitter Blue na systému iOS umožňuje nahrát NFT do profilového obrázku.
Na podpoře NFT pracuje podle Financial Times také společnost Meta, která provozuje Facebook či Instagram. Kromě NFT profilových obrázků chce firma také umožnit uživatelům vlastní NFT vytvářet. Údajně také interně debatuje o možném spuštění tržiště, kde by se tokeny daly prodávat a kupovat.