Vysílací rada zkoumá reklamu na Nově s nepřipoutanými dětmi

27. 7. 2020

Sdílet

Auto, řízení, doprava Autor: Pexels.com

Autobazar AAA Auto si v březnu zadal reklamu na Nově, ve které se objevily prostřihy na dětské pasažéry. Reklamní spot teď začala zkoumat Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Podle její analýzy možná porušil zákon. Majitel autobazarů, společnost Aures Holdings, musí ke své kampani poskytnout radě vysvětlení v přestupkovém řízení.

Reklama odvysílaná 12. března po Poledních Televizních novinách obsahovala záběry nepřipoutaných dětí na zadních sedadlech vozu. “V některých záběrech se dokonce vyklánějí z okénka, přičemž je evidentní, že se takto děje během jízdy na frekventovaných pozemních komunikacích v rámci běžného provozu,” napsala rada v tiskové zprávě. Scény s nepřipoutanými dětmi se opakovaly, děti nebyly ani v autosedačkách.

Podle rady tato reklama zcela nevhodným, návodným a schvalujícím způsobem ukazuje osoby mladší 18 let v nebezpečné situaci. Zákon o regulaci reklamy, na jehož dodržování v televizním vysílání úřad dohlíží, však takové scény zakazuje. Výsledek přestupkového řízení bude známý zřejmě během několika měsíců.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).