Televize Nova uvažuje o zavedení tarifu s reklamou u streamovací služby Voyo. Podle generálního ředitele Daniela Grunta na to ale ještě není správný čas, protože počet předplatitelů stále roste, a navíc rychleji, než Nova čekala.
Aktuální počet předplatitelů Voyo v Česku a na Slovensku je 650 tisíc, jak Grunt uvedl v rozhovoru pro nové vydání časopisu Forbes. Služba dosud razila přístup, že má jeden měsíční paušál a k zavádění tarifu podporovaného reklamou, jak to dělají světové streamovací služby, není důvod.
Předchozí data o počtu předplatitelů jsou ze začátku srpna, tehdy jich bylo přes 570 tisíc na obou trzích dohromady.
„Pro reklamní vrstvu teď ještě není správný čas. Ten nastane, až trh placeného videa v Česku přestane růst. Vidíme ale, že Voyo jede zásadně rychleji, než jsme čekali. Dokud SVOD takto rychle poroste, není důvod reklamní vrstvu zavádět,“ prohlásil Daniel Grunt při úvodní mediální debatě na konferenci Czech Internet Forum 2023.
Nova zároveň nechce snižovat hodnotu a cenu televizní reklamy, takže druhou podmínkou pro případný reklamní tarif je úplné vyprodání prostoru pro obchodní sdělení v klasickém vysílání. Souvisí s tím třetí podmínka, kterou Grunt zmínil – současná cena za tisíc zobrazení videoreklamy na internetu (CPT), která je podle něj příliš nízká, dokonce prý násobně nižší než v USA. Nemělo by tedy smysl v takové situaci dělat reklamní tarif.
Z čerstvých dat kontinuálního výzkumu pro Asociaci televizních organizací za 3. čtvrtletí letošního roku vyplynulo, že 31 % českých domácností pravidelně využívá nějakou placenou službu pro sledování filmů a seriálů podle vlastního výběru.