Kolik na českém trhu dokáže vydělat jeden z největších virtuálních operátorů? Tesco Mobile, který se zhruba 300 tisíci zákazníky tvoří hned za Blesk mobil tuzemskou dvojku, v roce 2019 dosáhl na tržby 288,1 milionu korun s čistým ziskem 6,9 milionu. Tržby se propadly o asi tři miliony, zisk klesl jen velmi mírně.
Tesco Mobile spadá pod Tesco Stores a operátora O2. Během aktuálního fiskálního roku chce tento MVNO “udržet průměrný výnos na zákazníka (ARPU), navýšit zákaznickou bázi zaměřením na akvizici a efektivně řídit náklady za účelem maximalizace zisku.”
Vedle Tesco Mobile (300 tisíc zákazníků, síť O2) a Blesk mobil (400 tisíc, O2) na zdejším trhu operují ještě tři virtuálové, kteří byli schopní se dostat na alespoň sto tisíc zákazníků. Mobil.cz od Mafry má 200 tisíc (síť T-Mobile), Sazka mobil taktéž (Vodafone) a Opencall je na sto tisících (O2).