Velké online firmy mají v ČR platit novou 7% digitální daň, dohodla se koalice

30. 4. 2019

Sdílet

Největší globální online firmy by měly v Česku začít platit novou digitální daň. Dotknout se má společností s globálním obratem nad 750 milionů eur (přes 19 miliard Kč) ročně, zjistila agentura ČTK.

Podle záměru, na kterém se shodlo hnutí ANO a ČSSD, má jít o zdanění vybraných internetových služeb. Podle ministerstva financí mají nové sedmiprocentní dani podléhat tyto tři služby:

  • umísťování cílené reklamy na digitální rozhraní zaměřené na uživatele tohoto rozhraní
  • využití mnohostranných digitálních rozhraní, která uživatelům umožňují vyhledávat jiné uživatele a interakci s nimi a která mohou rovněž usnadňovat související dodávky zboží nebo poskytování služeb přímo mezi uživateli
  •  prodej dat shromážděných o uživatelích a generovaných činností uživatelů na digitálních rozhraních

Daň se má týkat jen velkých globálních firem jako je Facebook či Google. Návrh nového zákona o dani z vybraných internetových služeb, který má ministerstvo představit do konce května, má stanovit i minimální obrat firem na území ČR, aby se daň netýkala menších domácích společností.

Úřad odhaduje, že nová daň do rozpočtu přinese asi 5 miliard Kč ročně. Ministerstvo předpokládá, že nová digitální daň začne v Česku fungovat od poloviny roku 2020.

Státy Evropské unie (EU) se původně chtěly domluvit na společném zdanění internetových obrů, nakonec se ale nebyly schopné na jednotném postupu dohodnout.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).