Celkem 324 partnerských webů už zveřejňuje odkazy na své články nebo svá videa či podcasty v tzv. Newsfeedu na hlavní stránce Seznamu. Chodí na ně v průměru 7,5 milionu návštěv za den, ze kterých firma denně nabídne v průměru 1400 článků. Vyplývá to z interních statistik, které Seznam zveřejnil v průběhu konference Seznam.cz Newsfeed Forum.
Svůj obsah mohou do Newsfeedu dostat weby, které se Seznamem uzavřou partnerskou smlouvu. Na stránkách, kam jim poté portál přivede ze své hlavní stránky návštěvnost, musí mít nasazen výhradně reklamní systém Seznamu a firma jim vyplácí 30 % z výnosů ze zobrazených reklam.
Na hlavní stránce se podle podmínek Seznamu mohou zobrazit jen texty, které splní řadu podmínek – nesmí například jít o komerční články, nesmí obsahovat žádné odkazy vedoucí mimo web partnera a nesmí na nich být prvky třetích stran – třeba boxy služeb na doporučování obsahu jako je Strossle nebo diskusní model Facebooku. O přípustnosti spolurozhoduje automatický robot, který obsah klasifikuje, a tým lidských editorů, kteří kontrolují, zda obsah všechny podmínky splňuje.
DOPLNĚNÍ 17. 9. 2021 16:10 – Podle šéfa obsahu HP / Newsfeedu Ondřeje Tolara je bod v podmínkách, který zakazuje odkazy mimo web partnera, trochu složitě formulovaný, ale podmínky odkazování nezakazují: „Komerční odkazy jsou zakázány kdekoli na webu kromě jasně definovaných ploch, ale odkazy na související články či relevantní zdroje (pokud to opět není komerce či e-shop) jsou samozřejmě povoleny,“ napsal Tolar na Twitteru.
Nově na články podle Seznamu dohlíží také „detektor clickbaitu“, který s využitím strojového učení vyhodnocuje titulky. Klasifikuje je na stupnici 0,0 – 1,0 s tím, že skóre nad 0,5 je signálem, že je titulek clickbaitový a obsah tak bude mít v Newsfeedu sníženou viditelnost, popisoval na konferenci manažer produktového týmu divize Reklamy Štěpán Škrob.
Podle datového analytika Josefa Šlerky díky Newsfeedu Seznamu na českém internetu v minulém roce vyrostla skupina webů, které z něj čerpají velkou část návštěvnosti a jsou pro Newsfeed optimalizovány. Netvoří přitom většinou původní obsah, ale „přepisují“ zprávy jiných médií.
„Princip obsahu těchto ‚made for Seznam‘ webů ale spočívá v tom, že vydávají články o tom, co někdo jiný někde jinde napsal, pokud možno v bulváru. Velmi oblíbený žánr je ‚podívejte se, jak vypadala celebrita před 20 lety‘ nebo ‚tyhle senzační věci ukázala na svém Instagramu‘. Ale také recyklují třeba dva roky staré články, které vydávají za nové,“ popisoval Šlerka v rozhovoru a podcastu na Lupě.
Seznam plánuje v blízké budoucnosti upravit svůj algoritmus tak, aby sledoval i míru originality nebo podíl vlastního obsahu, řekl na konferenci Tolar.
Seznam se také snaží přesvědčovat partnery, aby na své weby nasadili modul Seznamu pro diskuse pod články. Podle ředitele divize Reklamy Ondřeje Krišici už jej momentálně používá kolem 40 partnerských webů. Seznam je k tomu tlačí mimo jiné tím, že při využití jeho diskusí započítává partnerům zobrazení stránek, která jim při využívání jiných diskusních modulů nezapočítává.
Podobně Seznam tlačí na to, aby partnerské weby nasadily přihlašování svých čtenářů přes účet na Seznamu. Firma tak je schopná získávat o chování uživatelů mnohem více dat využitelných pro cílení reklamy, což má do budoucna kompenzovat konec podpory coookies třetích stran v prohlížečích.
Firma Internet Info, která je vydavatelem Lupy, má se Seznamem uzavřenu partnerskou smlouvu.