Google ustoupil kritice konkurence a tlaku Evropské komise a od září změní způsob výběru vyhledávačů na tzv. Choice screen. Jde o volbu, který vyhledávač se má v zařízení nastavit jako výchozí, která se uživateli zobrazí při prvním spuštění telefonu či tabletu s Androidem.
Dosud byl seznam omezený na tři vyhledávače a o zařazení na něj museli provozovatelé soutěžit v aukci. Výsledkem bylo, že se na seznam často dostávaly i málo známé metavyhledávače (pro Česko je aktuálně na výběr GMX, PrivacyWall a Seznam.cz). Konkurenti Googlu dosavadní mechanismus kritizovali a stěžovali si na něj dopisem Evropské komisi (podepsal jej i český Seznam.cz).
Google po tlaku tuto praxi od září změní. Za prvé zvýší počet nabízených vyhledávačů na maximálně dvanáct. Na vrchol seznamu se automaticky zařadí pět nejpoužívanějších vyhledávačů v daném regionu (na základě statistik služby Statcounter) a za nimi se bude zobrazovat dalších sedm obecných vyhledávačů, které v dané zemi působí (pokud jich v regionu funguje více, budou se v seznamu náhodně střídat).
Google také přestane po provozovatelích vyhledávačů požadovat za zařazení na seznam peníze.
Aby se vyhledávač na seznam mohl dostat, bude muset nabízet všeobecné vyhledávání na internetu (nesmí tedy jít o specializované vyhledávače), jeho služba bude muset být lokalizované do jazyka dané země a musí mít aplikaci v Google Play. Provozovatelé se mohou o účast na seznamu hlásit každá rok v červnu.
Choice scren Google zavedl v roce 2020 poté, co v roce 2018 dostal od Evropské komise za zneužívání dominance v Androidu pokutu 4,34 milionu eur.