Jednak možná přestanu krást ale rozhodně nezačnou platitm to je klasická iluze téhle legislativy, a druhak i kdyby platit chtěli, tak zhusta není komu a za co protože to, co tam bylo se nedá jinde sehnat. A to nemluvím o tom, že když se člověk chtěl na něco podívat, tak prostě šel a našel to tam. Teď? Budu kvůli tomu dvě hodiny prohlédávat internet? Nebudu. Budu si kvůli tomu platit Netflix? To už vůbec ne.
Tímhle si fakt moc nepomůžete.
Já si třeba uložto naprosto běžně platím a bylo mi líto, že kdysi nějaké to sdružení autorů odmítlo s uložto spolupráci (a část poplatku).
Kromě toho, že dost věcí už jinde ani neseženeš bylo uložto pro ČR reálně nejlepší videotéka, navíc za rozumnou cenu.
Tip na náhradu, kde si můžu za rozumné peníze stáhnout tolik českého obsahu a přehrát offline bez reklam bych uvítal, nemám problém za obsah platit, ale on to jaksi nikdo nenabízí... Takže nám zatím zbývá skt a časem se rozjedou nové způsoby., případně ožije něco jako dc++ :D :D Jednou nás budou nahánět v podzemních tunelech za to, že sledujeme filmy stažené offline, žereme maso a máme jen 2 pohlaví.
Existuje několik podobných úložišť:
https://gozofinder.com/cse/ulozto/cz?query=lupa.cz
https://webshare.cz/#/search?what=lupa.cz
https://www.edisk.cz/vyhledat/lupa-cz.html?search=lupa.cz
https://datoid.cz/s/lupa.cz
https://sdilej.cz/lupa/s
https://fastshare.cloud/lupa.cz/s
Alternativou pro veřejné sdílení jsou P2P sítě (z důvody ochrany IP adresy je nutná VPN https://ceskeforum.com/viewtopic.php?f=6&p=27524 ) kterými jsou:
Bittorrent https://ceskeforum.com/viewtopic.php?f=6&t=6
DirectConnect: https://ceskeforum.com/viewtopic.php?f=6&t=7654
eDonkey https://www.stahuj.cz/internet_a_site/sdileni_souboru_(p2p)/shareaza/ nebo https://www.stahuj.cz/internet_a_site/sdileni_souboru_(p2p)/amule/
Soulseek (pouze hudba) https://www.ecosia.org/search?q=soulseek+nicotine
Tlučhuba Jirsák opět udílí nevyžádané právněmorální rady, přižemž jako vždy nepochopil podstatu věci. Je pozoruhodné, že člověk, který je známý zaplevelováním diskuzí svými bezcennými monology v rozsahu středních románů nedokáže pochopit jednu jasně položenou otázku.
Takže k věci, pokusím se psát pomaleji, aby jsi to stíhal číst:
"KDE najdu tu službu, kde si to můžu stáhnout LEGÁLNĚ za peníze?"
To je škoda, kolikrát tam člověk fakt sehnal věci, které tu v Česku prostě jinak sehnat nejde.. A to teď ve volných chvílích dělám na českých titulcích jednoho zahraničního pořadu, který tu není vůbec známý, ale podle mě je skvělý. Tak jsem to tam chtěl nahrát, abych to neměl jen pro sebe. Takhle budu muset využít služby zaměřené vysloveně jen na stahování titulků.
Tak tím si Ulož.to vykopalo vlastní hrob. Na ulož.tu jsem často našel to, co už dávno nejde koupit (staré hry jako The Sims 2, dokonce aplikaci se základy Českého znakového jazyka nebo některé filmy určené pro neslyšící - ty jsem kromě DVDček a Ulož.ta nikde naviděl). No nic, vzhledem k tomu že měsíční poplatky za streamovací služby opravdu platit nehodlám, měl bych oprášit DVD přehrávač, najít jinou stahovací službu (pořád je tu Fastshare - dříve sharerapid) a nebo začít nahrávat na USB přímo z vysílání a potom přes PC vystříhat reklamy.
"Snad ještě dokážete rozlišit rozdíl mezi nahráváním pořadů z televize a lhaním u soudu, že jste si nahrál pořad, který jste stahoval z Ulož.to a který v televizi už dlouho neběžel."
Ano, to dokážu, bohužel však nedokážu najít rozdíl v tomto:
V roce 2000 jsem si na VHS nahrál pořad, který už televize dávno nereprízuje a nemá ho ani v online archivu = nechce, aby se již divák kouknul znovu. Já ho mám na VHS a můžu si ho přehrát, můžu ho někomu přehrát a můžu tu VHS kazetu taky někomu půjčit. VHS mám v polici pod televizí.
Na uloz.to je ten samý pořad ke stažení (to je ekvivalent té police pod televizí). Je tam nahraný pořad, který už televize dávno nereprízuje a nemá ho ani v online archivu = nechce, aby se již divák kouknul znovu.
Jaký je rozdíl v tom, když to mám já na VHS (aniž by si to televizní stanice přála nebo o tom věděla) a tím, že to je uloženo ne na VHS ale někde na serveru (aniž by si to televizní stanice přála)?
"Na uloz.to je ten samý pořad ke stažení"
Tj. je tam nelegálně šířen a kdo si ho stáhne, pořizuje nelegální kopii.
Máš v tom dost hokej, protože ten, kdo si jakýkoliv obsah stáhne pro osobní potřebu (a neprolamuje při tom nějaké zabezpečení, např. DRM u některých pořadů v iVysílání ČT), tak se žádného protiprávního jednání nedopouští a ani nemůže, protože nelze předjímat, jestli je ten obsah na daném úložišti legální či nikoliv. V podstatě totéž, jako když si nahrávám film z TV vysílání, tak také nemusím zkoumat, jestli má daná TV stanice vypořádaná autorská práva nebo ne, to je čistě její věc.
Porušování zákona se ale pochopitelně dopouští ten, kdo takový obsah někde veřejně šíří bez souhlasu majitele práv, tj. v případě ulozto ten, kdo tam takový obsah nahraje a veřejně zpřístupní.
"když vám někdo něco nenabízí, tak vám to prostě nenabízí a máte smůlu"
To je právě otázka, jestli je správné, že zveřejněná audiovizuální díla nejsou povinně dostupná. Například u knih to vaše tvrzení neplatí a každý vydavatel je povinen odevzdat několika knihovnám tzv. povinný výtisk. Takže i kdyby následně vykoupil celý náklad a knihu už nechtěl nabízet, má smůlu a ty knihovny ji stejně mít budou.
Podle mého soudu by bylo vhodné, kdyby něco podobného platilo i pro audiovizuální díla (minimálně filmy a seriály). Půjčovné by klidně mohlo být za poplatek, v tom problém není. Problém je v dostupnosti.
27. 11. 2023, 09:52 editováno autorem komentáře
Tak jak ho známe možná jo, ale i pokud by vše mělo být uloženo pod jedním uživatelem, nikde se neříká, že uživatel "Jan Novák" nemůže vytvořit přístup ke svému účtu z vícero zařízení. Pokud by trafic mezi zařízeními měl být nějak ze strany serveru omezen, můžeme se i přes tu byrokracii dostat ke stejnému účetnímu modelu. Tzv. vlk by se nažral a koza zůstala celá.
Teď mě ještě napadlo, že je to vlastně uložto a to doteď dokázalo vybruslit opravdu z čehokoliv. Třeba je to záměr - z uložto udělají osobni cloud a tu samou službu, co je ulozto teď spusti jen pod jiným názvem a jinou firmou i s těmi soubory. Nějakou chvíli by trvalo, než by si jich vůbec někdo všiml a všechny ty televize, a další vlastníci práv, kteří mají s uložto problém, by ty soudy v podstatě musely absolvovat znova a to by uloztu znovu získalo nějaký cas. No uvidíme, jak tohle dopadne.
Zásah do autorských práv je to, co je jako zásah do autorských práv definujete zákonem. Právo přečíst si prakticky zadarmo jakoukoli knihu je rovněž "zásahem do autorských práv", ale autoři to holt musí skousnout, protože to zákon dovoluje.
Počet autorů není v tomto směru relevantní, i na knize může pracovat celý tým autorů a dalších pracovníků nakladatelství.
Spousta audiovizuálních děl není dostupných navzdory tomu, že podle vás snad každý mediální dům a každé studio už takovou "půjčovnu" má, říká se jí streamovaci služba. Existuje totiž mnoho starších děl, u nichž už je minimální možnost komerčního využití.
Knihy jsou veřejně dostupné kvůli zájmu společnosti na vzdělanosti a kultuře. Zajistit jejich dostupnost je možné už dlouho a proto existují zákony, které nařizují jejich zpřístupnění. Zajistit dostupnost audiovizuálních děl je komplikovanější a je to možné teprve v poslední době, ale už to jde, a proto by měly vzniknout analogické zákony zpřístupňující i tato díla.
Kde je vůle, tam je cesta. Věc nestojí tak, že je čirá utopie, aby soukromá studia dala své předměty podnikání do nějaké státní půjčovny. Věc stojí tak, že je to žádoucí a k debatě je, jak to udělat, aby byly vyváženy zájmy autorů a zájem společnosti. Situace, kdy zveřejněná díla jsou nedostupná, společenským zájmem určitě není.
Mr Jirsak jako vzdy zvani o vecech, o kterych stejne jako vzdy nic nevi.
Tzv autorska prava jsou provozovatana prave a pouze proto, aby dila dostupna byla, pokud nejsou, je treba ochranu zrusit a to zcela bez nahrady. Ostatne uz tak je zcela nesmyslna, protoze co asi tak autor vytvori 80 let po sve smrti.
Já myslím že je hezké, že víte jak by měl svět fungovat... ale on tak nefunguje. Když potřebuji o půl deváté večer obskurní časopis který vyšel v šedesátých letech v USA ve stovce kopií, tak ho seženu během dvaceti minut. Když potřebuji dejme tomu zase v půl deváté nějaký český časopis, který vyšel roku 1992 a všechny knihovny ho mají - tak mám podle vás vyrazit do Prahy nebo do Brna abych si ho přečetl. Možná to myslíte dobře, ale výsledek vačeho ppřístupu: nikdo nebude mít časopis, autoři stejně nic nedostanou, všichni mají pocit že díky retardům kteří vědí nejlíp jak má všechno být nic nefunguje.
27. 11. 2023, 18:16 editováno autorem komentáře
Kde je poptávka, vždy vznikne nabídka.
(zlidovělá ekonomická poučka)
Na chvíli odhlédnu od legálnosti sdílení a oprávněnosti zájmů majitelů práv - tak mi, prosím!, nepodsouvejte, že něco obhajuji nebo nabádám k nelegálnostem. ;o)
Z dosavadního působení úložišť typu uloz.to lze dovodit, že existuje celkem velká poptávka po možnosti získat a (opakovaně/opakovatelně) sledovat audiovizuální díla
. Dodávám, že nemusí jít nutně o sledování zdarma
, neboť velká část uživatelů je ochotna za to i zaplatit - a právě to je pobídkou pro vznik těchto úložišť
. Poptávka prostě existuje a dokonce ji lze ekonomicky kvantifikovat
.
Na druhé straně jsou majitelé práv k oněm dílům (nikoliv nutně autoři), kteří mají snahu maximalizovat zisky z prodeje práv
. Ti ve skutečnosti většinou nemají příjem ze samotné distribuce - na to jsou zprostředkovatelé. A ti by rádi prodávali jedno zboží stále dokola
. Film v kině shlédnete - a když ho chcete vidět znova, zaplatíte další vstupné. To samé platí pro půjčovny a streamovací služby.
Naopak distribuce na médiích (DVD/BD) je nezajímavá, protože nese vysoké náklady a zároveň takové médium prodáte jen jednou.
Pro tyto - distribuční - společnosti je úložiště, odkud lze dílo stahovat opakovaně, konkurencí. Je konkurencí, protože přináší nabídku, kterou ony prostě přinášet nechtějí.
A zároveň se dost dobře jistí (u majitele práv), aby takové služby nenabízel nikdo jiný.
Z toho plyne, že většina (ne všechny!) takových nabídek je nelegální - tedy riziková, což se nutně promítá do ceny. Přitom z té ceny neplyne majiteli práv žádný dodatečný příjem - neboť jej nechce.
Ze samé podstaty je boj proti úložištím (a podobným službám) zcela marný a jediným výsledkem je zvyšování ceny, tedy (při vyšším riziku) zisků toho, kdo službu nabízí.
Nikdy, opakuji, nikdy, nemůže dojít k úplnému vymýcení sdílení takových děl.
Možná by pro všechny zainteresované strany bylo výhodnější, kdyby to dostalo vhodný legální rámec
: majitelé práv by měli další příjem, distributor zázemí a klid, konzument díla za rozumnou cenu a stát něco málo příjmu na daních.
Jediní, kdo by na tom byli biti, by byli současní distributoři - pokud by se rychle nepřizpůsobili a nechopili se nové obchodní příležitosti.
Ze zpráv o průzkumu trhu v Africe, fa Baťa:
Je to špatné, všichni obyvatelé chodí bosi!
Výborná příležitost - všichni obyvatelé chodí bosi!
"Babička se bude holt muset naučit chovat v souladu s českou legislativou"
A tu porušuje jak?
§ 30 autorského zákona: "(1) Za užití díla podle tohoto zákona se nepovažuje užití pro osobní potřebu fyzické osoby, jehož účelem není dosažení přímého nebo nepřímého hospodářského nebo obchodního prospěchu, nestanoví-li tento zákon jinak.
(2) Do práva autorského tak nezasahuje ten, kdo pro svou osobní potřebu zhotoví záznam, rozmnoženinu nebo napodobeninu díla."
Neobhajuji pirátění, jen čistě z pohledu české legislativy mají podle mě problém "nahrávači" souborů s veřejným přístupem, nikoli "stahovači".
Takže jestli je ulozto legální nebo ne, o tom Jirsák opravdu nerozhoduje, což sám i potvrdil. A jelikož soud ohledně ulozto nic protiprávního neshledal, tak se ani není o čem bavit a stahování z ulozto je zcela legální a uživatel si před stahováním rozhodně nemusí někde něco zjišťovat nebo to preventivně nestahovat jenom proto, že si to jakýsi Jirsák - zcela bez právního vzdělání i povědomí - představuje a motá do toho jakási auta nebo co se mu to zase urodilo v hlavě za pitomost. Tím veškerá další debata končí a je velké štěstí, že rádoby právnické názory poplety Jirsáka naštěstí nepřekročí práh této diskuze, protože jinak by se jim musel smát i student prvního semestru právnické fakulty, co to je za naprostou neznalost práva a ještě takto veřejně prezentovanou.
Kopie z nelegálního zdroje nepřiměřeně zasahuje do oprávněných zájmů autora.
A kdo určuje, že se jedná o nelegální zdroj? Jirsák? Tak to jakoby se nic nestalo. Jinak samozřejmě (ne)legálnost může rozhodnout pouze soud, což se v případě ulozto nestalo, takže opět jenom ukázka toho, že máš v dané problematice naprostý hokej a podle nějakých vlastních dojmů se snažíš utvářet svět (a samozřejmě zcela zbytečně).
Dál si žij v těch svých "průlomových rozhodnutích" jakýchsi soudních dvorů, které tady ale nejspíš nezajímají vůbec nikoho, natož aby tady někdo psal podobné žvásty jako ty. Občana ČR zajímají rozhodnutí zdejší justice, dle toho se i řídí a vymalováno. A ne tím tvým Adamem. Skutečně štěstí, že tvůj narcismus začíná a končí na zdejší diskuzi a dál se nedostane, takže si dál pindej co je libo, mně už nestojí za to dál na takovou sbírku nesmyslů reagovat.
"můžu ho někomu přehrát a můžu tu VHS kazetu taky někomu půjčit"
Nikoli. Tu nahrávku máte pouze pro osobní potřebu.
Nahrál jsem si pohádku z televize na VHS, uložil mezi ostatní kazety pod TV, jedno sobotní ráno jsem si přispal, přijdu do obýváku a desetiletý vnuk si jí pustil.
Mám udat sebe, že jsem to nelegálně šířil nebo vnuka?
Tvůj tříkrokový test je irelevantní, protože v české justici nebyl zaznamenám ani jeden jediný případ, kdy by byl někdo odsouzen za to, že si stáhl veřejně přístupný obsah. V podstatě i stahování třeba z Youtube není nelegální. Nepouštěj se do debat, u kterých je předem jasné, že nemáš šanci na úspěch, což jsou právě autorská práva.
A fungují tam už digitální kopie, pořiditelné přes internet? Uloz.to bylo pohodlné, i když za celou dobu jsem stáhl možná pár krátkých filmů a něco málo časopisů. Národní knihovna snad taky archivuje úplně všechno, ale "Tištěná periodika a kopie na mikrofilmech jsou zpřístupňovány vždy pouze prezenčně".
OK, pojďme k věci. Dopouštěl jste se neoprávněného užívání autorských děl. Ulož.to na nelegálním užívání autorských děl vydělávalo. Ta nabídka ani vzniknout nemohla, a vy přesně ilustrujete důvod – když se mezi legálním a nelegálním rozhodujete jenom podle ceny, to legální nikdy nemůže přežít. A ten váš požadavek je nemravný – když vám někdo něco nenabízí, tak vám to prostě nenabízí a máte smůlu. Nemáte žádné právo vzít si to proti jeho vůli.
Takže jestli je ulozto legální nebo ne, o tom Jirsák opravdu nerozhoduje, což sám i potvrdil.
Pokud jste si myslel, že o tom rozhoduju já, pak jste totálně mimo.
A jelikož soud ohledně ulozto nic protiprávního neshledal, tak se ani není o čem bavit a stahování z ulozto je zcela legální
Tak ještě jednou. Nějaký čin je nelegální tehdy, pokud je v rozporu s platnou legislativou. Nemíchejte do toho pořád rozhodnutí soudu – k tomu dojde jen v některých případech a vždy až dlouho po daném činu. Když ukradnete auto, je to nelegální – a vaše argumentace, že je to legální, protože vás ještě žádný soud neodsoudil, je absurdní.
tak se ani není o čem bavit a stahování z ulozto je zcela legální
Ano, není se o čem bavit. Pokud je autorské dílo na ulož.to šířeno nelegálně, je i jeho stahování nelegální.
proto, že si to jakýsi Jirsák - zcela bez právního vzdělání i povědomí - představuje a motá do toho jakási auta nebo co se mu to zase urodilo v hlavě za pitomost. Tím veškerá další debata končí a je velké štěstí, že rádoby právnické názory poplety Jirsáka naštěstí nepřekročí práh této diskuze, protože jinak by se jim musel smát i student prvního semestru právnické fakulty, co to je za naprostou neznalost práva a ještě takto veřejně prezentovanou.
Jasně, takže máme věřit popletovi nitruhira, který je zcela bez právního vzdělání a povědomí, a neumí dokonce ani googlit.
To, co vám tady vysvětluju já, tvrdí ještě pár dalších lidí:
V poho jste, ale to, co potřebuju tam stejně nenajdete. Např. určitý seriál, který se dával 1x na TV Doma před 18 lety.
Když chcete zjistit kde, na které VOD je určitý méně rozšířený seriál k dispozici, tak jak to děláte abyste se neotravoval s tolika vyhledáváními? Je nějaká veřejná databáze, která eviduje obsah několika VOD služeb pod jedním hledáním?
Takze vydali prohlaseni, ze se vzdy chovali podle zakonu, vyhrali soudy, ale i tak to teda rusi... :D
Napad na uloziste je dobry. Ma to jen dva hacky.
Stoji to penize a tak potrebuji hodne uzivatelu (kteri... by to platili???)
Jejich duveryhodnost se mota nekde kolem nuly. Za tyden muzou ohlasit, ze kvuli vseobecnemu spiknuti to musi ukoncit :D
V tom případě se ale babička dopouštěla trestného činu nelegálního šíření autorského díla, soudě podle toho, že i na webu české televize je v archivu Krtek přítomen, ale nelze z licenčních důvodů přehrávat.
Babička se bude holt muset naučit chovat v souladu s českou legislativou a naučit vnoučata, že se nemá nejen krást, ale aniyi nelegálně užívat autorská díla. A pokud zrovna nehodlá předčítat z Matoušova evangelia, že "hoden je dělník své mzdy", může dětem pustit třeba Káťu a škubánka nebo Štaflíka a špagetku zcela legálně z webu ČT nebo z Déčka...
Rozdíl je jednoduchý a zásadní. Pro svou vlastní potřebu si smíte zaznamenat jakýkoliv pořad, který byl někde legálně a nebyl pod DRM ochranou. Nicméně takhle nahrané dílo nesmíte sdílet se sousedem, svým městem ani státem. To je ten zásadní rozdíl.
Díky.
Jen ještě jedna taková absurdita k tomu nelegálnímu šíření.
Když někdo jede po silnici, řve mu tam muzika z CD a je to slyšet ven, tak logicky nelegálně šíří dílo a mělo by to být postihnutelné stejně jako to stahování.
Když si soused nahlas pustí muziku, že to je přes zeď slyšet tak rovněž.
Když si pustím DVD, přijde soused a já to nestihnu vypnout a on to uvidí, tak rovněž šířím dílo nelegálně a ne jen pro svou potřebu.
Ze takovy rozsudek neexistuje opravdu neimplikuje, ze dane konani je v poradku. Kolik lidi kazdy den parkuje v rozporu s predpisy a taky postihu uniknou? ;-) A vite, tenhle pristup stylem "a oni me u toho nechytli" je jednou z pricin bordelu, ve kterem zijeme. A pak jezdite do Rakouska nebo Nemecka obdivovat, jak to oni maj tam krasny... ale uz vam nedochazi, ze oni nemaji potrebu vsecho ojebavat, tak jako vychytrali cechacci, ze? :D
Rozdíl je jednoduchý a zásadní. Pro svou vlastní potřebu si smíte zaznamenat jakýkoliv pořad, který byl někde legálně a nebyl pod DRM ochranou. Nicméně takhle nahrané dílo nesmíte sdílet se sousedem, svým městem ani státem. To je ten zásadní rozdíl. O šíření toho díla nemáte právo rozhodnout vy, ale majítel práv. Vy máte právo na férové užití díla, které jste mohl oprávněně vlastnit, což je něco jiného.
Upřímně nechápu, proč ani u děl starších 10 roků neexistuje legální způsob, jak dílo nabýt reálně. Třeba gog.com prodává i hodně staré perly z branže her. Ale i přes to, že úplně každá televize dnes umí přehrát film na flešce, stále není služba, která by ani 10x reprízovaný pořad umožnila zakoupit a vézt si třeba na dovolenou na chatu nebo do zahraničí. Upřímně, pokud se vlastník práv se vůbec nesnaží nabídnout chráněná díla starší 10+ let a nesouvisí to se závadností díla, neměla by být vymáhána práva na ochranu. Chápu, že zvěřejnění taky něco stojí, ale pokud lidem ani neumožním se podílet, tak nemám právo požadovat cokoliv. Alespoň někteří jako já by menší částu klidně zaplatili, ale nemají (legálně) kde. Tím nemyslím filmy, co zrovna teď běží ve všech multikinech, nebo pořady na netflixu.
Nicméně to je třeba řešit systémově, nikoliv berličkami typu uloz.to. Jsem rád, že konečně končí. Byl to výsměch autorům jakýchkoliv děl.
Ze vy jste nam mentalne zamrznul v devadesatkach? To byla takova doba, kdy si s dusevnim vlastnictvim lidi tak maximalne vytirali zadek. Chapu, vas to vlastne az tak netrapi, v zivote jste toho zjevne moc nevymyslel - takze se vam nemohlo stat, ze by na vami vyprodukovane myslence vydelal nekdo uplne jiny... :-)
1) Nespočívá ale rozpor se zájmy autora "už" v nahrání chráněného obsahu? Babička se přece nestává "spolupachatelem" nahrávače při jeho tvorbě nelegální rozmnoženiny. Pokud si rozmnoženinu někdo stáhne, proč nejde (v rovině Vaší úvahy) porušení zákona pouze za "poskytovatelem" nelegální rozmnoženiny?
2) Jak babička ověří, že rozmnoženina je nelegální? Vím, že jste vedle napsal "když to nevíte, tak to prostě nestahujte". Ale jak byste si to představoval v praktické rovině, pokud někdo chce zjistit, zda je ta či ona kopie legálně ke stažení? Máme také pravidlo "co není zakázáno, je dovoleno". Jak velkou povinnost "nenechat se podvést" (zjednodušeně řečeno) občan má?
(Opět, nic proti obezřetnosti a autorským právům, zajímá mě to v rovině eticko-právní disputace.)
můžu ho někomu přehrát a můžu tu VHS kazetu taky někomu půjčit
Nikoli. Tu nahrávku máte pouze pro osobní potřebu.
Na uloz.to je ten samý pořad ke stažení
Tj. je tam nelegálně šířen a kdo si ho stáhne, pořizuje nelegální kopii.
Jaký je rozdíl v tom, když to mám já na VHS a tím, že to je uloženo ne na VHS ale někde na serveru
Rozdíl je v tom, že vy to máte nahrané jen pro osobní potřebu a nesmíte to dál šířit. Na tom serveru to nebylo pro osobní potřebu. Je tedy (řádový) rozdíl v počtu uživatelů.
Nevím jak v Brně, u nás v Olomouci máme knihovnu VKOL (má také výhodu povinného výtisku) a tam jsou tyto věci POUZE prezenčně.
Přestože to vše mají zdigitalizované a přestože jsem přihlášen jako platící user, přesto tam vidím - objednat můžu, ale status pouze do studovny, digitání verzi to nanabízí. Nebo špatně hledám a nikde to tam nevidím.
Takze to bude takovej Google Disk nebo Dropbox, ale s orezanou funkcnosti o moznost sdilet konkretni soubor ci adresar s kamarady nebo kolegy formou odkazu?
Chapu, ze sdileni formou odkazu je zneuzitelne "k pirateni" prostrednictvim nejakych katalogu odkazu, warforum apod. Ale je to take dost legitimni funkce cloudoveho uloziste ne? Kdyz to nabizi Google nebo Dropbox, proc to nenecha i ulozto?
Take jsem celkem zvedavy, jestli budou padat i dalsi hlavy..tech filesharing serveru s vyhledavani je hromada, casto levnejsich nez byvalo ulozto.
Ale ochranci autorskych prav si z nejakeho duvodu nejak zasedli zrovna na ulozto. Driv pro me ulozto bylo synonymem pro server s drazsim kreditem, kde se ale dalo najit prakticky vsechno. Se zasahy autorskych organizaci to ale v poslednich par letech museli celkem casto promazavat a spousta veci tam k nalezeni nebylo.
27. 11. 2023, 02:48 editováno autorem komentáře
Máte hokej ne jen v autorském právu, ale v právu obecně.
O tom, zda je zdroj nelegální nebo nelegální, rozhoduje to, zda je dané dílo šířeno v souladu se zákonem. Pokud o tom jsou pochybnosti, rozhodne soud.
Váš argument tím, že nevíte, jestli je něco legální nebo nelegální zdroj, je úplně mimo. Když to nevíte, tak to prostě nestahujte. Tak jednoduché to je. Váš argument je na takové úrovni, jako kdyby vás policajti chytli, jak se pokoušíte bez klíčků nastartovat auto s rozbitým okénkem, a vy byste argumentoval tím, že nevíte, jestli vám majitel to auto náhodou nedaroval a nezapomněl vám dát klíčky.
Ten výklad SDEU byl v ČR pro spoustu lidí překvapivý, ještě od té doby neuběhlo dost času na to, aby se někdo pustil do takového sporu a prošlo to soudy až k pravomocnému rozsudku. Každopádně vaše představa, že cokoli, za co ještě nikdo nebyl odsouzen, je legální, je zase úplně mimo.
Podle vašich kritérií byste se do debaty o autorských právech neměl pouštět vy. Něco si o tom přečtěte, po rozhodnutí SDEU o tom vyšla spousta článků i v češtině.
nitruhir: Argumentoval jste právním vzděláním, které sám nemáte žádné. Tak jsem vám dal několik odkazů, kde jsou i vyjádření právníků, nebo jsou to celé texty právníků. Vy nemáte vůbec nic. Nejste schopen odkázat jediný článek, citovat jediný názor právníka, který by potvrdil vaše názory. Nevíte, co je Soudní dvůr EU. Nevíte, jak fungují soudy, jak funguje právo. Jediné, co zvládnete, je navážet se do mne. Ale věřím vám, že máte pocit, jak jste mi to nandal – to je u lidí, kteří nevědí vůbec nic, celkem běžné.
Proč se stále omezujete jen na ulož.to?
Asi proto, že je článek o ulozto, to dá rozum. Ty už se v tom trollení tak rozjíždíš, že jenom lezeš rovnou do diskuzí a ani nevnímáš, k jakému článku ta diskuze vlastně je, hlavně když můžeš cokoliv vypotit, aby sis ulevil. Ani nevím, jestli se ti mám smát nebo tě spíš politovat...
U spousty jinych veci je kradez rovnatak jediny zpusob, jak se k dane veci dostat. Kdyz si budu chtit v obyvaku vyvesit original Mona Lisa.... tak v realu budu mit celkem smulu, ze? ;-) Ono takove to "chci vsechno na co si ukazu prstem" v konecnem dusledku dost zavani chovanim rozmazleneho fracka...
On ten problém bývá i v tom, že ono "upirátění" může být jedinou možností jak nějaký titul získat, protože legálně není nikde v nabídce, není ho kde koupit.
Ne, to není problém. Mimochodem to samé (že je legálně neseženete – třeba protože na ně nemáte) platí i pro spoustu hmotných věcí. Problém jsou lidé, kteří si myslí, že na to autorské dílo mají nějaký nárok. Ne, nemají. Nedá se to dílo sehnat? No, tak to máte smůlu. Prostě ho neuvidíte.
Ano, i MZK má všechna dosud chráněná autorská díla online nepřístupná. Je možné je vypůjčit fyzicky nebo prohlédnout na chráněném počítači (tj. bez možnosti ukládat či vykopírovávat). Online přístup po přihlášení byl možný během Covidu za jakýsi úplatek "ochranným svazům" a po dohodě s nimi.
Z mého pohledu je tohle skvělá příležitost poukázat na naprosto nevyhovující a zkostnatělý autorský zákon, který brání vzdělání a rozvoji. Jenže typická česká cesta není vyvolat opravu špatného zákona, ale porušovat i ty vyhovující... A je jedno jestli jde o nelegální užití díla nebo třeba dodržování omezení rychlosti. Typický občan ČR ví líp, jak mají být pravidla nastavená - obvykle tak, aby to vyhovoval pouze jemu. Což je ovšem i přístup, který používají různé lobbistické skupiny při přípravě legislativy.
No a pak tu máme vychýlená pravidla: na jedné straně platná omezení, která znemožňují dostat se i k dílům, která jsou legální cestou nesehnatelná. Na druhé straně se lidé dožadují možnosti zdarma stahovat díla, která lze za poplatek sehnat a za která autorovi jistě odměna náleží.
Což zase často souvisí s tím, že klasická tržní ekonomika selhává, protože autor třeba současného filmu dostal dotace případně je schopen prodat licenci různým televizním stanicím, takže už nemá tak velkou motivaci prodat film koncovému zákazníkovi. Pokud pak nastaví nemravnou cenu a film nikdo nekupuje, tolik mu to nevadí, protože peníze získá jinde. A naopak divák nevytváří tlak na pokles ceny, protože si film prostě "ukradne" z Ulož.to.
Dle mého názoru v tom je problém, ba více problémů. Předně zásah do autorských práv. Protože mezi dílem tištěnym a dílem audiovizuálním je značný rozdíl v nákladech, protože je o dost větší počet lidí, co se na tvorbě podílí.
A pokud byste vyčistil tohle minove pole, tak kdo by tu "půjčovnu" spravoval? Vždyť snad každý mediální dům a každé studio už takovou "půjčovnu" má, říká se jí streamovaci služba. Ale tím, že budete direktivne určovat co musí nabízet, je zásah do soukromého byznysu.
A že by soukromá studia daly svá díla (předměty podnikání) do nějaké státní půjčovny, je holá utopie.
Sad, but true, říká se v anglicky mluvících zemích.
Jestli vy tak trosku netouzite po navratu socialismu :-) Je prece do znacne miry veci majitele prav (autora), jak se svym dilem/majetkem nalozi. Trosku mi tu pripominate takove ty udernicke mladezniky z doby z doby pred tri ctvrte stoletim, co nam si tu vesele privlastnovali majetek udajne zlych kapitalistu s tim, ze oni nejlepe vedi, co je pro lid dobe... no akorat s tim majetkem pak hospodarili tak skvele, ze to jen chatralo a zastaravalo, ze? :-) A za ctyricet let nas ze svetove spice posunuli... hluboko do temnych mist.
Takže třetí rozumbrada do party je Danny, který zase šermuje Ústavou a ještě i mezinárodními smlouvami, které jsou údajně nadřazeny zákonu ČR nebo údajným nařízením EU.
Je od vás hezké, jak svou totální neznalost práva otevřeně přiznáváte. Ústavu ČR tedy také neuznáváte? Nebo ji uznáváte, ale nevíte o článku 10?
Takže abychom k něčemu dospěli, tak ukaž mezinárodní smlouvu o zákazu stahování z ulozto, resp. nařízení EU o tomtéž a bude jasno
Proč se stále omezujete jen na ulož.to? Proč nezkusíte své právní bezvědomí aplikovat i na něco jiného? Třeba byste Františkovi Novákovi ukradl pět tisíc, a až by si pro vás přišli policajti, uzemnil byste je: „Tak mi ukažte mezinárodní smlouvu o zákazu ukradení pětitisícovky z peněženky Františka Nováka. Jasně, nic takového neexistuje, takže nashledanou.“ A policajti by fakt sklapli podpatky, řekli by, že nejste případ pro ně a že vás předají kolegům. A pak by přijeli takoví pánové v bílých pláštích, půjčili by vám i bílou halenu, ale oblékli by vám ji opačně…
Fakt si nechcete tu Ustavu alespon precist? :-) Protoze jediny, kdo tu produkuje spoustu nicim nepodlozenych blabolu z kategorie dojmologie jste vy.
A ted si predstavte, ze vedle dila volne dostupneho v ivysilani zdarma se bezne nabizi vedle ke koupi na DVD za penize... :-) Krome tech projekci v kinech teda. Funguje to uz dnes v pohode, neni duvod proc by se to najednou melo nejak dramaticky zmenit.
A vas argument o levnejsim nataceni - kvalita tvorby se nemeri tim, kolik "lucasovskych" efektu do vytvoreneho dila nasazite. Naopak, spousta kvalitnich veci vznika s relativne malymi rozpocty a take uz dnes. Strasit tim, ze s mene nakladnejsi tvorbou klesne kvalita je chucpe :-)
Dobry den,
Nazvu tohle pomerovani pindiku a deleni na lepsi a na horsi lidi debatou. Timto se omlouvam svetlym vyjimkam prispivatelu, kteri pisi zajimavejsi veci nez to co je zname i prumerne inkluzivne nadanemu skolakovi.
Ted k veci.
Ekonomicka podstata veci. Firma sidli v Ceske Republice a zamestnava lidi a plati dane. Z dani stat financuje treba stavbu silnic, coz by se vzhledem k velikost firmy Ulozto a rychlosti vystavby dalnic dalo nahlizet i tak, ze nam Ulozto z odvedenych dani zaplatilo velkou cast. Ono tech novych kilometru taky moc nebude ze.
Firma meni svuj business model a da se predpokladat spise pokles prijmu a pokles odvodu na danich. Zatimco firmy na Panenskych Ostrovech napriklad budou dal podnikat, protoze jim ubude vyznamna konkurence v tuzemsku.
Tedy pres vsechny ty moralni poplacavacky po ramenech jak zatocime se zlodeji, budou premie nizssi Halik, k***a nizssi.
Proc to zminuju, protoze je to videt v zemedelstvi, v prumyslu a v energetice. A o to mi jde. Kratkozrakou politikou regulujeme firmy v EU, byt i s uslechtilym zamerem, ale mimo EU narizeni neplati.
Nemate tak uplne pravdu :-) SDEU rozhoduje i o tzv. predbeznych otazkach - ktere na stul prijdou drive, nez se vycerpaji moznosti reseni v narodnim pravnim systemu.
Mně je úplně jedno, o čem ten tvůj soudní dvůr kdesi rozhoduje, protože já se řídím právem závazným v ČR. A tady stahování z ulozto prostě a jasně není v rozporu se zdejšími právními předpisy. Takže na závěr mohu jenom dodat, že tady Faistauer plká stejně jako Jirsák, ale ani jeden z těchto dvou chytrolínů neukázal ani jeden jediný soudní verdikt, který by někoho odsoudil za stažení obsahu z ulozto, což je meritem věci (a ne pindy o soudních dvorech a jakási další omáčka o ničem, jenž má jenom odvést pozornost od vlastní totální neznalosti práva).
odpověz na jednoduchou otázku, kdo byl kdy odsouzen za to, že stahoval obsah na ulozto
Nikdo, nikdy. Akorát že to nevypovídá nic o tom, zda to stahování je či není legální.
A nemotej do toho Ústavu a další kýble marastu na zakrytí vlastní nevědomosti.
Nevědomost tu nikdo neskrývá. Jediný, kdo tu o právu neví vůbec nic, jste vy, a vy tu svou nevědomost vystavujete na odiv.
Do doby, než se dočkám odpovědi (které se samozřejmě nedočkám, protože nikdo nikdy odsouzen nebyl) je tato debata jenom mlácením prázdné slámy.
Takže jste se odpovědi dočkal.
Ale samozřejmě zbylí dva pánové ti klidně mohou nadále sekundovat ve vypisování kravin
Pořád píšete o tom, že ostatní píšou kraviny. Ale vy jste nepodal ani jeden jediný důkaz vašeho tvrzení, zatímco z opačné strany tady bylo uvedeno důkazů spousta.
Máte nějaké vysvětlení pro to, proč právníci v roce 2014 psali články o tom, že stahování z nelegálních zdrojů je nelegální? Proč nevyšel nějaký článek, který by potvrzoval váš názor, že je to legální? Máte nějaké vysvětlení, proč nemůžete citovat jediného právníka, který by potvrdil to, co píšete? Pořád se oháníte tím, jak jsou ostatní úplně zabednění, ale sám jste nepředložil jediný argument. Místo toho tady pořád řešíte, jestli byl někdo odsouzen – což je irelevantní.
Tak víceméně normální průměrně inteligentní člověk chápe že zákony nedokážou uspokojivě vyřešit všechno, že někdy je lepší přivřít oči a nechat věci běžet, protože to přináší víc užitku než škody. Vaše sny o ideálním světě jsou fascinující, ale nejvíc se kupodivu přiblížili k ideálu tam, kde chápou že 100% je ideál je nebezpečná blbost.
To si myslim, ze mi podsouvate neco, co tam vubec neni. Ale budiz. Tak tech ceskych streamovacich sluzeb bude jako safranu. Netflix, Hulu, Disney ti asi moc tuzemskych zamestnancu nemaji.
Me ta Vase vyprava za autorskymi pravy, ale vubec nezajima, papouskujete to tady uz asi po dvacate. Jak kolovratek. Na druhou stranu Vas chvalim za nazorovou konzistenci. Ta prava snad chape i to dite ve skole.
Jde o regulaci trhu, kdy si kazdy zlodej aut najde sve misto at si o tom my dva myslime cokoliv. Prestehovat v globalnim svete takovou montovnu bude mensi prace nez treba vyrobu cipu. Ale ten soubor se zmigruje zatracene rychle a ulozto, zkonci, ale ve fronte uz stoji desitka dalsich. Uz jsem o tom psal, poplacejme se po ramenou, jedna se jen o bouri ve sklenici vody a taky s odpustenim ve Vasi makovici.
Ekonomika neni perpetum mobile, ale iVysilani nefunguje zdaleka vsem v takove kvalite, aby se na to dalo vecer smysluplne koukat. A na vine nebyva vesmes zdrojova cast (i kdyz obcas take), ale spise posledni mile k divakovi :-) Narku na nefungujici internet od XYZ mate plny internet, a to ze vy to v Praze moc nepocitujete fakt neimplikuje, ze po cele republice to funguje stejne jako vam. Takze ve finale si to DVD oblibeneho poradu koupite - i kdyz byste na nej mohl cumet na internetu.
A pokud jde o me, kdyz uz zas jedete tu adhominem vrstvu, tak ja nektere cinnosti vykonavam i bez naroku na honorar :-) Jestli z toho dovozujete, ze vysledky jsou horsi nez kdybych za to dostal tatrovku nalozenou zlatem, tak zase vynasite sve soudy bez znalosti skutecnosti nutnych k posouzeni odvedeneho vykonu... A co teprv takove beneficni akce, kde ucinkujici hraji take bez naroku na honorar - chcete tvrdit, ze ti tam svuj vykon odflaknou? Jste az prilis profesne zdeformovany praci pro statni spravu, zda se... :-)
Jestli to nebude tim, ze ten presun nebude uplne levny reseni... :-) Ano, tak uz to v podnikani chodi - tu cinnost vykonavate zpravidla proto, abyste si nahrabal, jinymi slovy chcete mit z te cinnosti take zisk. A sluzeb, co skoncily proto, ze se provozovateli uz nevyplacely pamatuje historie spoustu. Vyjimkou jsou veci, co jsou tezce dotovane... ale tam je princip podobny, provozovatel sluzby vydelava... jen to jeste platite ze svych dani :-)
Zjevně nechápete nic, protože plácáte nějaké nesmysly o koncesionářských poplatcích a trestném nahrávání na VHS nebo USB k příspěvku, který nemluvil ani o koncesionářských poplatcích ani o nahrávání na VHS nebo USB.
Snad ještě dokážete rozlišit rozdíl mezi nahráváním pořadů z televize a lhaním u soudu, že jste si nahrál pořad, který jste stahoval z Ulož.to a který v televizi už dlouho neběžel.
zde od stránky 67
https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/92260/DPTX_2016_1_11220_0_379785_0_183159.pdf
tldr - strašlivá disputace a cucání argumentů z paty
Úplně jste mě vylekal, že bych měl urychleně stáhnout z Ulož.to všechny díly Amatérského radia, co tam najdu. A pak jsem si najednou uvědomil, že existuje knihovna. V Brně dokonce MZK, kde je úplně každý vydaný časopis či kniha minimálně za posledních 50 let, či od kdy existuje zákon o povinném výtisku...
Jo, zájem společnosti... Aha, rozumím. Ony to jsou soukromé společnosti ta filmová studia, víme, chlapče? A řídí se úplně jinou legislativou a taky mají jiné slovo.. Kolik z nich je českých?
Ale očividně nechápete co jsem napsal.
Tak velmi zkráceně: nikdo si nenechá sahat na byznys pro nějaký "zajem společnosti"... Hezký večer.
Mr Jirsak to ma poradne vymazano, protoze nechape ani primitivne trivialni vec.
Ale otestujeme ho. Mr jirsak, ocekavam, analyzu, minimalne 100 stran, na tema overeni legality odkazaneho zdroje.
http://download.nohavica.cz:8080/praha2006/audio/prazska_palena_2006.torrent
Nenechte se vysmát, inteligentní člověk především chápe, že současná situace dodržování práva v ČR má rozhodně výrazně blíž k anarchii než ke 100% ideálu. To co nabízíte vy, je nebezpečný totalitní precedens, a sice rezignace na soulad reality s právem a následně exemplární trestání vybraných nepohodlných někým udaných jedinců.
V právním státě nemůže být normální zavírat oči před davovým stahováním soudobé autorsky chráněné filmové tvorby s občasným exemplárním trestem pro jednotlivce "na které to praskne".
Ti ve vládě a jiných státních institucích jsou normální Papaláši, kteří se už ani neřídí výsledky hlasování na jejich fóru. Pirátská je pouze členská základna. Sám Bartoš pouze tvořil tabulky pro knihovny před x lety. Za doby krále Klacka. Takže je spíše poučený uživatel.
3. 12. 2023, 07:05 editováno autorem komentáře
Rozdíl je v tom, že upirátěním nevznikne hmotná škoda, protože se jedná o vytvoření kopie (Mona Lisa je jen jedna a právě jedna) Upirátěním nedostupné věci dokonce IMHO nevznikne žádná škoda, protože zaplatit za pořízení legální kopie vůbec nemáte možnost.
To je jako kdybyste tvrdil, že když někdo ukradne auto, bude s ním jezdit a pak ho vrátí, nevznikne hmotná škoda. Protože původní majitel dál může auto používat.
Jenže v naší kultuře holt považujeme za nesprávné neoprávněné užití, tj. neoprávněné obohacení, bez ohledu na to, zda tím původnímu vlastníkovi vznikne nějaká reálná škoda.
Je to stejné, jako kdyby třeba někdo hladový v nějaké velkopekárně ukradl dva rohlíky. Ta pekárna to nepozná, běžný odpad tam bude daleko víc, než ty dva rohlíky. Ale stejně to bude považováno (lidově) za krádež.
Nepostřehl jste produkci jako například Devadesátky, Případy 1. oddělení, Marie Terezie (2017-2022), Dukla 61, Metanol, z akvizic například Peče celá země, což je od stejného poskytovatele jako StarDance, tedy od BBC?
Mimochodem, reprízy nejsou nutně znamením nedostatečné výroby, ale také právě toho, že jde o úspěšná díla (tzv. míra reprízovatelnosti) a efektivně vynaložené náklady (za stejné výdaje je pořad úspěšně využit opakovaně, ne jen v době premiérového uvedení).
A chcete-li vy hospodsky zvanile nejake srovnani skrze tvrda data, tak v roce 2022 odvysilala CT 20376 hodin nove vyrobenych poradu, v roce 2017 to bylo 17 772 hodin, v roce 2012 to bylo 16946 hodin, v roce 2007 to bylo 14127 hodin, v roce 2002 dokonce jen 7564 hodin. Ze se vyrabi mene jste si proste jen vycucal z prstu a sve tvrzeni demagogicky dovozujete pravdepodobne z toho, ze v tech hodinach vy nenachazite to, co by vas osobne nadchlo. Ale ono milej zlatej tu CT neni jen proto, aby uspokojovala zrovna vase touhy a potreby :-)
Použijete libovolný disk, jako je například soukromý https://drive.proton.me nebo https://mega.nz/ a odkaz na soubor pošlete třeba mailem komu chcete. Pokud soubor může vidět kdokoli, můžete vytvořit torrent a poslat torrent magnet link, tím budete nahrávat přímo bez využití online úložiště, ale hádám, že jeden z vás musí mít otevřený port.
Bezuplatny povinny vytisk se tyka jen vybranych instituci a slovy se bavime o sesti svazcich a peti knihovnach. U nekterych knihoven jeste existuje povinnost nabidnout ke koupi - a kdyz se na ten vycet podivate, neni zas tak velky taky neni. Rozhodne to neni tak, ze by vydavatel musel vyzasobit vsechnky existujici knihovny v republice, ze? ;-) Tak zas prosim nemystifikujte. Povinny vytisk neni zadna masova distribuce.
Takže třetí rozumbrada do party je Danny, který zase šermuje Ústavou a ještě i mezinárodními smlouvami, které jsou údajně nadřazeny zákonu ČR nebo údajným nařízením EU. Už se začínám dobře bavit, tolik blábolů na jedné stránce, to se jen tak nevidí :D Takže abychom k něčemu dospěli, tak ukaž mezinárodní smlouvu o zákazu stahování z ulozto, resp. nařízení EU o tomtéž a bude jasno - no samozřejmě, že neukážeš nic, protože ani nic takového neexistuje a v oblasti TZ a autorského práva musí pochopitelně o všem rozhodovat zdejší soudy a nikoliv mezinárodní smlouva nebo nařízení EU (nebo co to tady házíš do placu za osloviny).
Takze koprodukce podle vas znamena co? ;-) Viz treba tady. Podle me ten termin ma jasne dany vyznam.
Asi proto, že je článek o ulozto, to dá rozum.
Jenže vy píšete o obecných právních principech. Teda o vlastních výmyslech, které pokládáte za právní principy. Nebo ten váš princip, že cokoli je legální do té doby, dokud soud nerozhodne, že je to nelegální, se uplatňuje jen na ulož.to? A podle kterého zákona?
Jakoze videopujcovny u nas nefunguji? :-) Ale jdete, vy brepto...
A ano, drtiva vetsina knihoven si svuj fond musi normalne kupovat. A vydaje na knihovnicky fond (knihy, noviny, audio, video) jsou beznou soucasti jejich vydaju. A samozrejme si typicky v nejakem hudebnim oddeleni muzete vypujcit CD, DVD, MC, LP... prekvapeni, co....? Kdyz ze jste to byl naposledy v nejake knihovne? :D
ISP ale neni zodpovedny za to, co vy na te pripojce delate. Mate v hlave tak trosku bramboracku :-) V nakupnim centru ci v tramvaji take budete tvrdit, ze za kapsare, co vam ukradl penezenku jsou zodpovedni oni? :D
A samozrejme u P2P je zodpovedny kazdy, kdo seeduje. Nikoliv jen ten, kdo s tim zacal. A na to, ze nevite jak technologie funguje to u soudu fakt neuhrajete... ona neznalost, kterou vy primo prekypujete fakt neomlouva... :-)
Nahrání chráněného obsahu je přímo porušením § 12 (v souvislosti s § 18). To, že si někdo stáhne nelegálně zveřejněné dílo, je umožněno právě tím zveřejněním. Proti oprávněným zájmům autora je to, že v důsledku nelegálního činu je autor dál postižen a někdo jiný z toho čerpá výhody. Je to podobné, jako kdyby vám někdo ukradl auto, naboural s ním a způsobil by škodu – a tu škodu byste musel platit vy jako původní vlastník. Tj. už jste byl postižen jedním nelegálním činem, a teď byste byl postižen ještě jednou něčím, co z toho nelegálního činu vyplývá.
Tj. porušení zákona je samozřejmě obojí, jak neoprávněné šíření tak stažení neoprávněně šířeného díla. Šíření je závažnější porušení zákona. Psal jsem jenom o té „novince“, tj. že nelegální je i to stahování nelegálně šířeného obsahu – protože v ČR byl dlouho převládající výklad takový, že stažení pro osobní potřebu legalizuje nelegální stav. Výklad SDEU je ale závazný v celé EU, takže se i v ČR musel ten převládající výklad opustit.
Ale jak byste si to představoval v praktické rovině, pokud někdo chce zjistit, zda je ta či ona kopie legálně ke stažení?
Pokud by to řešil soud, přihlédne samozřejmě i k tomu, jak snadné či obtížné bylo rozlišit, že jde o nelegálně šířený obsah. Ale v případě ulož.to podle mne není co řešit – těžko může někdo věřit tomu, že si třeba nějaká hollywoodská distribuce vybrala jako oficiální platformu pro šíření svého filmu zaheslovaný RAR na ulož.to.
Máme také pravidlo "co není zakázáno, je dovoleno".
Nikoli, v autorském právu je to opačně. Autorský zákon v § 12 říká, že veškerá autorská práva má autor, a ostatní mohou dílo užít buď v zákonem stanovených případech nebo se svolením autora.
Podstatné není to, aby byl hned někdo trestán za stažení nelegálně zveřejněného díla. Nemyslím si, že by v nejbližší době za něco takového byl někde trestán. Spíš by se to použilo tak, kdyby měl někdo nějaký obří archiv s zjevně nelegálně získanými díly a nepodařilo se mu prokázat šíření, použije se alespoň to nelegální rozmnožování děl.
Důležité je, aby lidé přestali běžně stahovat díla ze zjevně nelegálních zdrojů, jako ulož.to, s výmluvou, že oni přece nic nelegálního nedělají. A tím aby se výrazně omezil dosah služeb, které reprezentuje právě ulož.to – tedy takových, které založili svůj byznys na nelegální činnosti někoho jiného.
Zapomněl jste na úplně základní věc – že potřebujete porovnat dva případy. Když lidi nebudou nelegálně stahovat autorská díla z ulož.to, alespoň někteří z nich budou platit za něco jiného – za streamovací služby, nebo si ten film pořídí legálně, nebo na něj půjdou do kina. A z toho se zase budou platit daně.
Kdybyste na to šel tím vaším způsobem, můžete také tvrdit, že by se měly podporovat krádeže aut. Protože kradené auto se zase prodá, aspoň část toho se musí prohnat oficiálním účetnictvím, aby se to zlegalizovalo, a zase se z toho zaplatí daně. Takže profit pro všechny, ne? No, ve skutečnosti ne – nemůžete sledovat jen to, co vás zajímá; musíte zohlednit všechny navazující věci.
Vy jste tu zacal se strasenim, ze mene penez znamena mensi kvalitu tvorby. Podle vasi logiky by ale kvalita tvorby musela upadnout uz davno, vzhledem k tomu, ze 15 let se vyse koncesionarskych poplatku nezvysila - zatimco hodnota penez za ten cas sla dosti dolu, ze? :-) O kvalite produkce to rozhodne rict nemuzete. Nehlede na to, ze cela diskuze o kvalite je ciste subjektivni vec a s penezi nikterak nesouvisi, vice penez samo o sobe vetsi kvalitu rozhodne nezaruci. Muzete utratit stamiliony a vysledkem muze byt totalni brak.
> Ktery zakon rika, ze si ISP muze vytvaret kopie autorskych del?
OMG! Pěkně jste to překroutil na něco, o čem vůbec nepsal. Kde tam proboha píše, že ISP může vytvářet kopie děl? A když už, tak žádný zákon to neříká. Ten říká jen to, že poskytovatelé nejsou odpovědní za obsah přenášený uživatelem.
Jak jsem psal níže. Vůbec nejde o technologii, ale o úmysl. Pokud ISP tu kopii přenáší jen v rámci technologie, tak se ničeho nedopouští. Pokud ale kopii přenáší úmyslně, ví, že se to přenáší a podporuje to, pak už porušuje zákon. Je to tenká hranice. Tak jako celé Ulož.to. Sice moc dobře věděl, že jsou tam uložené nelegální díla, ale zde se může vymluvit, že nad tím nemá úplnou kontrolu a není v technicky možné všechna nelegální díla odstranit.
ISP nebo provozovatel služby má také nějaké povinnosti. Sice není odpovědný za obsah uživatelů, je však povinen zabránit, aby se něco takového stalo.
Myslím si, že se částečně přesunou na jiné podobné služby, pokud budou chtít mít možnost veřejně sdílet. A těch služeb není mnoho. Některé i P2P služby byly zmíněny v jednom z příspěvků v této diskuzi: https://www.lupa.cz/aktuality/uloz-to-meni-zpusob-fungovani-uzivatele-uz-nebudou-moci-sdilet-soubory-verejne/1192261/
Nevím jestli Bittorrent klient Tribler má nějaký centrální bod, ale je dost pomalý, nemá dost funkcí a snad ani není česky: https://www.zive.cz/clanky/tribler-temer-dokonaly-bittorrentovy-klient-jehoz-vyvoj-financujete-i-vy/sc-3-a-191583/default.aspx
MuWire možná také nemá centrální bod. Je ale také velmi pomalý asi 50-100kB/s. Momentálně ho nikdo nevyvíjí (kdyby se někdo našel, to by bylo, je přeložený do češtiny), https://github.com/zlatinb/muwire/#readme
Ze kvalita tvorby poslednich 15 let upada je vas ciste subjektivni vjem - a vase vnitrni pocity nejsou zadny dukaz. A opet do diskuze vnasite neco, co jsem nerekl. Treba to libovolne nizkou jste si sam (s)proste vymyslel, nic takoveho jsem nikde nenapsal. Naprosto mimo je vas nejakou prapodivnou chorobou postihly mozecek, co v diskuzi vklada druhym do ust neco, co nikdy nerekli :-)
Dobře, Případy 1. oddělení už mají 3 řady, takže se dají s Četnickými humoreskami srovnávat alespoň rozsahem. Výpravností podle mne těžko. Zbytek jsou věci, které mají pár dílů, a není jich podle mne v souhrnu ani zdaleka tolik, aby to bylo srovnatelné s dobou před dvaceti lety.
Já nemám nic proti reprízám. Akorát to nevypadá, že by je ČT nasazovala výhradně proto, že je o ně takový zájem. Daleko spíš je to proto, že nemá, co nového by do vysílání nasadila.
Může to být tím, že obdobný obsah už vzniká i jinde, není potřeba, aby ho vyráběla ČT a nižší koncesionářské poplatky tak stačí. (Ale i k takové věci se má dojít po celospolečenské diskusi a záměrně, ne tím, že politici chtějí mít na ČT svou páku.) Ale netvařme se, že s daleko nižšími reálnými náklady vyrábí ČT kvantitativně i kvalitativně to samé, jako před dvaceti lety.
Skvele tu demonstujete svou vlastni neznalost toho, co vse CT produkuje a na zaklade te sve neznalosti se snazite dokazovat udajnou klesajici kvalitu produkce :-) K vasi smule ono tu jsou i jine veci, ktere vas zda se vubec nezajimaji - takze je ani ve svych snahach o srovnani ani nezminujete. V honbe za (svou) zabavou jste preskocil treba celou dokumentarni tvorbu. Vy tu kvalitu produkce proste zjevne merite tim, co vas osobne v ty televizi bavi. A jestli si to predstavujete tak, ze kazdy vecer budete mit na obrazovce premierove dilo, tak jste blazen... tak to nefungovalo vicemene nikdy ;-) A neargumentujte prosim dobou, kdy vysilani bezelo sotva par hodin denne - to spoustu vysilaciho casu vyplnoval... ehm... monoskop :-) Ktery uz dnes taky vlastne nepotkate.
Danny: Vy zase někdy někoho kritizujte, že někomu něco podsouvá. Kde jsem psal, že nenacházím něco, co by mne nadchlo? A nově odvysílané pořady? Zpravodajská relace odvysílaná převážně ze studia je nově odvysílaný pořad. Další díl soutěžního pořadu vysílaného 25 let je nově odvysílaný pořad. Ale nějak to nesvědčí o tom, že má televize dost peněz třeba na vývoj nových pořadů. Co se týče kvality diskutovaných seriálů, můžete se podívat třeba na hodnocení na ČSFD. Myslím, že je to průkaznější, než vaše dojmy. A co se týče důkazů, nějak tu postrádám důkaz vaší objevné ekonomické teorie, že je možné patnáct let při klesajících reálných nákladech vytvářet díla ve stále stejné kvalitě i kvantitě. A ještě víc by mne zajímalo určení toho zlomu, kdy to perpetuum mobile přestane fungovat.
Takze jste negramotny. Kdyz uzivatel pouzije torent, tak take pouziva jen nejakou technologii. O ktere ani nemusi vedet jak funguje nebo nefunguje, nemluve o tom, ze tu technologii pouzivaji napriklad windows. Uzivatel pouzitim te technologie nic neporusuje.
"Sice moc dobře věděl, že jsou tam uložené nelegální díla, ale zde se může vymluvit"
Muze napsat leda totalni hlupak. Kde je seznam drzitelu autorskych prav? A kde je seznam opravnenych "zverejnovacu" tech del?
Mimochodem, i zde jsou k nalezeni starsi clanky na tema ulozto ... a toho, jak ti zalujici pravidelne odchazeli s neporizenou, protoze nebyli napriklad schopni dolozit prave to, ze jsou opravneni k nakladani s dotycnym dilem. Takze z toho typicky byl jeden film, u ktereho se jim to nahodou povedlo.
Nikoliv, neznalost rozhodne neomlouva :-) A u soudu se tato otazka take uz pitvala, (ne)znalost uzivatele neni rozhodujici a dokonce sber IP adres torrent-seederu neni zasahem do prav na ochranu soukromi.
Danny: Pořád přemýšlím, jestli za vás neodpovídá ChatGPT. Podle odpovědí zjevně tušíte, o jakém tématu se bavíme, vygenerujete text ke stejnému tématu – ale to je vše. Není to odpověď na předchozí komentář, není to polemika s předchozím komentářem, je to prostě jen nesouvisející text na stejné téma.
Nejdriv, ze se vyrabi mene a kdyz se to na poctu premierovych hodin vyvrati, nastoupite s upadajici kvalitou - i kdyz to se i vasi vlastni metrikou (pres CSFD) da v pohode vyvratit.
Nic z mých tvrzení jste nevyvrátil. K vyvrácení mého tvrzení byste totiž musel vyvracet to mé tvrzení a ne něco trochu podobného. Já napíšu, že pes má čtyři nohy, a vy to vyvracíte tvrzením, že kočka má ocas. Já napíšu o investicích do výroby, a vy to vyvracíte počtem premiérových hodin. Já napíšu, že se kvalita zhoršuje, a vy to vyvracíte tvrzením, že kvalita nízká není. Prostě pokaždé reagujete na něco jiného, byť trochu podobného.
Danny: A zase mimo a ještě špatně. Nevím, co byste chtěl měřit na tom, že neustále odpovídáte mimo komentář, na který reagujete. Je to objektivní, zjistí to každý, kdo si přečte váš komentář i to, na co reagujete. Jestli to chcete měřit, klidně si na to nějakou metriku vytvořte. No a i kdyby to byly jen subjektivní dojmy, to, že někdo říká subjektivní dojmy a ne objektivní fakta, neznamená, že je lhář. Ostatně vy jste objektivní fakt k tématu také nenapsal ani jeden, zato subjektivními dojmy nešetříte.
ze objem tvorby CT ma spise rostouci tendenci
Což není v rozporu s ničím, co jsem tvrdil.
kvalita rozhodne neni upadajici
Ne, to vaše čísla neukázala.
ak se tady vy snazite zcela lzive a nicim nepodlozene tvrdit.
To, že někdo píše věci, které nevíte, neznamená, že lže. Spraví se to tím, že si to dostudujete. Třeba zde:
* https://www.lupa.cz/clanky/era-petra-dvoraka-konci-co-se-stalo-behem-jeho-druheho-mandatu/
* https://www.lupa.cz/clanky/televizni-poplatky-uz-nestaci-a-vyrobu-bude-nutne-omezit-varuje-rada-ct/
* https://www.lupa.cz/clanky/ct-miri-k-seskrtani-vyroby-a-vysilani-zmenit-to-muzou-jenom-politici/
* https://www.lupa.cz/clanky/tvrda-data-o-financni-kondici-ceske-televize-kolik-stoji-zpravy-sport-a-serialy/
* https://www.lupa.cz/clanky/rozhovor-petr-dvorak-ceska-televize-konec-ct3-sport-setreni/
* https://www.lupa.cz/clanky/ct-radikalne-setri-skonci-program-ct3-omezi-vysilani-sportu/
Na Wikipedii jsem se samozřejmě podíval před tím, než jsem psal svůj předchozí komentář, abych se ujistil, že mé vnímání toho slova není nějak výrazně posunuté oproti obecnému vnímání.
Televizní pořad: Televizní pořad může být jak jednorázovou produkcí, tak i, mnohem častěji, sérií navazujících produkcí. Dle četnosti se televizní pořady tedy dělí na jednorázové a seriálové (na pokračování).
[Zvýraznění jsem doplnil já.]
Příště, až zase někoho budete chtít někoho poučovat odkazem na Wikipedii, aspoň si tu stránku nejdřív přečtěte. Nebudete pak za rohaté zvíře.
Což by ovšem znamenalo, že by se koncesionářské poplatky a dotace musely zvýšit, nebo by se toho natočilo méně. Protože třeba soukromý producent by nešel do koprodukce s ČT (což je dnes běžné), kdyby věděl, že film uvidí v kinech pár skalních příznivců a všichni ostatní si to pustí zdarma na iVysílání.
Nic proti tomu principu, má něco do sebe. Jenom si nelze představovat, že kdyby se zavedl, tak podpora z veřejných peněz zůstane na současné úrovni a zároveň budeme mít nově všechno zadarmo.
Mně je úplně jedno, o čem ten tvůj soudní dvůr kdesi rozhoduje, protože já se řídím právem závazným v ČR.
Jde o Soudní dvůr Evropské unie. To, že se snažíte zesměšnit tu instituci tím, že ji neznáte, vypovídá akorát o vás, ne o té instituci. Když se řídíte právem závazným v ˇ|CR, řídíte se i smlouvou o přistoupení ČR k EU, kterážto má jako mezinárodní smlouva přednost před českými zákony. A tato smlouva zahrnuje i působení Soudního dvora EU jako nejvyššího soudu EU.
A tady stahování z ulozto prostě a jasně není v rozporu se zdejšími právními předpisy.
Dal jsem odkazy na pět článků od právníků nebo s vyjádřeními právníků, které tvrdí opak toho, co vy. Ale kam se hrabou nějací právníci na vyjádření „prostě a jasně“ anonyma v diskusi.
neukázal ani jeden jediný soudní verdikt, který by někoho odsoudil za stažení obsahu z ulozto, což je meritem věci
Ne, meritem věci je to, zda je to legální nebo nelegální. Už jsem vám vysvětloval, že činnost je nelegální už v okamžiku, kdy je konána a to konání je v rozporu se zákonem.
Totální neznalost práva tu předvádíte akorát vy, když nevíte, co je SDEU, a myslíte si, že je něco nelegální teprve tehdy, když o tom rozhodne soud. K čemu by pak podle vás byly všechny ty zákony, když by na nich vůbec nezáleželo a záleželo by jen na rozhodnutí soudu?
Dal jsem odkazy na pět článků od právníků nebo s vyjádřeními právníků, které tvrdí opak toho, co vy.
Ne, meritem věci je to, zda je to legální nebo nelegální. Už jsem vám vysvětloval, že činnost je nelegální už v okamžiku, kdy je konána a to konání je v rozporu se zákonem.
Klidně si dej vyjádření ještě celé Advokátní komory nebo koho chceš, protože na faktu, že zde v ČR rozhodují soudy a nikoliv nějací Jirsákovi právníci, to stejně nic nemění. Stejně jako se nic nemění na tom, že o jakési (ne)legálnosti nerozhoduje Jirsák v diskuzi podle svých dojmů, ale opět jenom soud. A dál už si klidně zase pindej o těch svých dvorech, ono to stejně nejspíš nikoho nezajímá.
27. 11. 2023, 20:52 editováno autorem komentáře
Prokazat, ze vy neznate ani text Ustavy zas tak tezky neni. Flustraci netrpim, ja se uz naopak tesim na dalsi blbost, co vyprodukujete :-)
...coz samozrejme plati treba i u tech Nemcu, ze? ;-) A i jim samozrejme muze monetarizaci jejich investice zkomplikovat fakt, ze si za pomoci yt-dlp stahnete z iVysilani spolecne dilo v HD kvalite... a pak tam jen nejak prilepite lokalni dabing a poslete to do "neofiko" kanalu...
Ja bych proste netvrdil, ze hrozi, ze by se toho natocilo mene (coz pri mrzke vysi koncesionarskych poplatku hrozi tak jako tak). CT ten online distribucni kanal dnes pouziva defacto standardne, nektere serialy meli primo i premieru v iVysilani driv nez prosli eterem (klasickem pozemnim vysilani).
A i jim samozrejme muze monetarizaci jejich investice zkomplikovat fakt, ze si za pomoci yt-dlp stahnete z iVysilani spolecne dilo v HD kvalite... a pak tam jen nejak prilepite lokalni dabing a poslete to do "neofiko" kanalu...
Jenže to je naprosto zanedbatelné oproti situaci, když ten film nabídnete třeba na jedné streamovací platformě za peníze a na druhé zdarma. Co si asi diváci vyberou…
CT ten online distribucni kanal dnes pouziva defacto standardne, nektere serialy meli primo i premieru v iVysilani driv nez prosli eterem
Ano, ale to natočila a zaplatila ČT, to nebylo natáčené s tím, že to bude vydělávat v kinech nebo na streamovacích platformách.
Naposledy - odpověz na jednoduchou otázku, kdo byl kdy odsouzen za to, že stahoval obsah na ulozto. A nemotej do toho Ústavu a další kýble marastu na zakrytí vlastní nevědomosti. Jediný případ, kdy někoho soud odsoudil za to, že si něco dotyčný stáhl z ulozto. Do doby, než se dočkám odpovědi (které se samozřejmě nedočkám, protože nikdo nikdy odsouzen nebyl) je tato debata jenom mlácením prázdné slámy.
Ale samozřejmě zbylí dva pánové ti klidně mohou nadále sekundovat ve vypisování kravin, aspoň se budou zdržovat zde a neopruzují na jiných fórech aneb všechno zlé je i k něčemu dobré :-)
To uz fakt jen spekulujete :-) Akorat vam uniklo, ze i veci odvysilane a klidne dostupne v iVysilani se v kinech pousti i potom. Ono ten zazitek z filmoveho platna je proste jiny... ze? Predstava, ze jakmile se to objevi nejak na internetu, tak lidi uz si ten listek do kina nezaplati je vytrzena z reality.
To máte pravdu. Ale i tak se toho dopouštíte. Sice někdo musel vydat seed, ale tím, že ho použijete, se stáváte jeho součásti. A pokud sdílíte, tak se stáváte defacto spolupachatelem.
Technologie na tom nehraje roli (tak jako třeba nůž). Rozhodující je úmysl. ISP nebo provozovatel, pokud to nedělá úmyslně, tak se ničeho nedopouští. Ale musí respektovat právo. Tedy když se poškozený ohlásí, musí jednat.
V případě P2P jako uživatel si musíte být vědom, že kromě stahování provádí i sdílení. Tedy nepodnikl jste kroky, abyste tomu zabránil. Ten úmysl tam potom je. Neznalost neomlouvá. To je to samé jako kdybyste nasedl do auta a jel, přitom nemáte řidičák. Že ten řidičák je potřeba, ale nevíte o tom, vás neomlouvá.
A četl jste můj komentář? Proč by změna autorského zákona (např. snížení časových limitů nebo výjimka při nedostupnosti díla) neměla fungovat? Ano, porušovat zákon je pochopitelně rychlejší a jednodušší (když si neumíte naplánovat práci) a v státech s polofunkční až nefunkční policií, jako je ČR, to často nevede k postihu, který by ale následovat měl. Že vy chcete časopis je totiž úplně jedno. V tomhle je to podobné jako když někdo chce oběd, ale uteče bez placení, nebo když někdo chce titul a opíše cizí diplomku.
Nechápu příklad se současnou situací, když jsem sám psal "příležitost poukázat na naprosto nevyhovující a zkostnatělý autorský zákon" a "vychýlená pravidla", čímž snad jasně poukazuji na to, že současný systém považuji za nevyhovující.
A pokud jde o časopis ze 60. let, tak ten vzhledem k tuším srovnatelným časovým limitům autorského zákona v USA také nemůže být legálně dostupný. Snad je ale jasné, že vzhledem k většímu množství anglofonních uživatelů internetu než těch česky mluvících, je také větší množství těch, kteří anglofonní díla nelegálně zveřejňují...
Mimochodem, znáte digitalniknihovna.cz? Třeba časopis Květy tam najdete oskenovaný. Volně dostupný je ale kvůli současnému autorskému zákonu jen do roku 1912...
To uz fakt jen spekulujete :-)
Stejně jako vy.
Akorat vam uniklo, ze i veci odvysilane a klidne dostupne v iVysilani se v kinech pousti i potom. Ono ten zazitek z filmoveho platna je proste jiny... ze? Predstava, ze jakmile se to objevi nejak na internetu, tak lidi uz si ten listek do kina nezaplati je vytrzena z reality.
Neuniklo. Já jsem nikde nepsal, že by to byla absolutní stopka. Jenom je pravděpodobné, že by se množství peněz z neveřejných zdrojů snížilo. Ta úvaha je celkem prostá – aby to celé fungovalo, musí být rovnováha na straně příjmů i výdajů, nebo-li co se do výroby filmu vloží, to je potřeba někde zase získat. Pokud by nově bylo něco k dispozici zdarma, nahradilo by to některá užití, za která se dnes platí. Proto by se přece to zveřejnění zdarma dělalo. Nebo-li by to byl výpadek na straně příjmů, který by bylo potřeba nějak nahradit, nebo by se odpovídající díla netočila vůbec nebo levněji.
A teď si představte, že když je nabízeno dílo na DVD i je volně ke stažení na iVysílání, je to spočítané tak, aby to vyšlo. Tj. ta díla jsou už teď dostupná na iVysílání, počítalo se s tím od začátku, nebyla to žádná změna. Možná je před tím v iVysílání reklama, možná to nebylo v iVysílání dostupné od začátku, možná to bylo prostě levné dílo.
Každopádně ekonomika není perpetuum mobile, abyste mohl něco, co bylo dříve za peníze, dát zadarmo, a nic jiného se nezměnilo.
To, že spousta kvalitních věcí vzniká s malými rozpočty nevylučuje to, že spousta kvalitních věcí vyžaduje velký rozpočet. To, že s menšími rozpočty na tvorbu klesne kvalita, je fakt. Dosaďte si za tvorbu vaši vlastní tvorbu (ne filmovou) a přemýšlejte, jestli někdo dokáže dělat stejně kvalitní práci, jako vy, za poloviční peníze. Pokud to tak není, pak přemýšlejte o tom, zda se vaše práce v něčem liší od práce filmových tvůrců.
Aby přece neutrpěli nějakou duševní újmu. Nejen u "nárokové generace" vidím problém v rozlišování zákonného vs. nezákonného chování. Neznalost práva neomlouvá, ale tipnul bych si, že velká část stahovačů a sdílečů absolutně neřeší, nebo ani netuší, že páchají činnost v rozporu se zákonem. Dělají to tak všichni kamarádi, tak já taky.
Což je ale dané tím, že se pořád dokola opakovala mantra „jakékoli stahování je legální“, která neplatil a nikdy ani při tom velmi volném a svérázném výkladu trojnožky, který převažoval v ČR. Protože jsou tam i další podmínky pro užití díla pro osobní užití – třeba že musí jít o dílo zveřejněné. Což bylo dané pravděpodobně i tím, že ono heslo „kdo nekrade, okrádá rodinu“ s pádem komunismu rozhodně neskončilo.
Koukl jsem se.... Katastrofa. Už jsem ten web odstranil z oblíbených. Těch cca 150 GB co tam mám zaplacených ať si nabouchají do... No přesně tam :-) Budu používat alternativu. Taky českou, ale neřeknu :-) Aby někoho nenapadlo ji nabonzovat. Zatím funguje, sice je trochu jako chudá příbuzná uloz.to, ale je funkční.
Mimochodem, po internetu běhají "zaručené" návody jak nadále stahovat "z uložto zadarmo" a anonymove si nadávají, kdo prý kde jakou metodu proflakl, takže už nejde... Podle té hodně vzrušene debaty to ale nějak tak vypadá, že snad není důležité něco stáhnout, ale to samotné "furt můžu stahovat z Uložto zadarmo". Bože...
Ktery zakon rika, ze si ISP muze vytvaret kopie autorskych del? Takze laskave nezvanit o vece o tech nic nevite. Na kazdem jmenovanem vznikaji v prubehu jakekoli komunikace kopie te komunikace. Zazracna technologie co?
Mimochodem, vrele dopocucuji se do zadnys pravnich sporu nepostet, protoze tak hluboke pravni bezvedomi se hned tak nekde nevidi. Kupodivu i provozovatel nakupniho centra ma spoustu ruznych povinosti a muze nest odpovednost za ledacos, vcetne kradezi.
To vy jste tu psal o jakemsi zavirani ISP :-)
A navic v tom kontextu vlastne tak uplne pravdu nemate - ono dnes uz ISP treba musi blokovat stranky se statem nepovolenym hazardem ci lecivy. Cesticka uz proslapnuta je, takze podobne muze nekoho napadnout chtit blokovat stranky neopravnene sirici cizi autorska dila a do autorskeho zakona tuto povinnost prolobovat. A to nemluvim o dalsich uz dnes realnych moznostech, jak muze moc vykonna hazet klacky pod nohy.
A k tomu vasemu pravnimu bezvedomi - ono je totiz rozdil mezi tim, kdyz vam nekdo ukradne bundu z vesaku a tim, kdyz vam nekdo vytahne penezenku z kapsy. A treba u parkovist bude ta nahrada rovnez zavisla na tom, v jakem rezimu se ta sluzba zaparkovani poskytuje. Aneb kdyz vam z nehlidaneho parkoviste u nakupaku ukradnou auto, nedostanete nic.
Vy jste tu zacal se strasenim, ze mene penez znamena mensi kvalitu tvorby.
Psal jsem, že to znamená menší kvantitu, menší kvalitu nebo obojí.
Podle vasi logiky by ale kvalita tvorby musela upadnout uz davno, vzhledem k tomu, ze 15 let se vyse koncesionarskych poplatku nezvysila - zatimco hodnota penez za ten cas sla dosti dolu, ze? :-)
To, co ČT vyrábí, ale za posledních 15 let upadá – ČT výrazně omezila produkci nových pořadů a natáčí prakticky jen věci, u kterých je jasné, že budou mít velkou sledovanost. A pak občas podpoří něco levného okrajového, aby si mohla odškrtnout veřejnou službu.
penezi nikterak nesouvisi, vice penez samo o sobe vetsi kvalitu rozhodne nezaruci
To ale nikdo netvrdil.
Každopádně vaše představa, že kvalitu lze vždy získat za libovolně nízkou cenu, je úplně mimo.
Ze kvalita tvorby poslednich 15 let upada je vas ciste subjektivni vjem - a vase vnitrni pocity nejsou zadny dukaz.
Není to jen můj subjektivní vjem, podobně to vnímají i jiní lidé a je to také vidět třeba na zastoupení repríz ve vysílání. Vaše vnitřní pocity také nejsou žádný důkaz.
Treba to libovolne nizkou jste si sam (s)proste vymyslel, nic takoveho jsem nikde nenapsal.
Ano, to jste nikde nepsal, já jsem pouze chybějící část vašeho tvrzení doplnil tím nejméně hloupým předpokladem. Pokud ta cena nemůže být libovolně nízká, ale snížení nemá vliv na kvalitu, pak někde musí být nějaká hranice snižování ceny, nad kterou to na kvalitu ještě vliv nemá, ale po překonání této hranice se to na kvalitě začne projevovat. Pokud tvrdíte, že taková hranice existuje a jsme ještě bohatě nad ní, jistě dokážete alespoň přibližně určit, kde ta hranice je a jakým mechanismem vzniká.
V ramci sveho subjektivniho vnimani jste si zda se nevsiml toho, ze odbavovanych kanalu zcela objektivne pribulo. A ono se samozrejme ten vysilaci cas musi neprekvapive necim vyplnovat. Deklarovat snizenou kvalitu na poctech repriz je v takovem prostredi ptakovina, defacto resite nasledky a nikoliv pricinu :-) Ostatne, asi se reprizuje jeste malo - kdyz nam tu jini breci, jak jsou nektera historicka dila pry hure dostupna... nehlede na to, ze kvantita v zadnem pripade nedefinuje kvalitu. A uz vubec se kvalita nemeri nejakou sledovanosti, to je take jen obezlicka pro manazerske pomerovani. Treba dle meho nazoru se verejnopravni medium za sledovanosti vubec hnat nema - to muze byt maximalne prijemny bonus. Koncesionarsky poplatek by mel primarne slouzit k tomu, aby se vyrabely veci, ktere bezny trh svymi komercnimi mechanismy nezajisti, verejnopravni televize si vubec nema hrat na konkurenci soukromych stanic. Ale tenhle model tady nefunguje. To uz je nicmene dost akademicka debata.
Ale vase tvrzeni, ze kvalita (a i kvantita) tvorby CT klesa je proste chucpe :-) Kde pouzivate nesmyslnou metriku a ignorujete zmeny, ktere jsou spolupusobicim faktorem toho, ze zastoupeni repriz je mozna zdanlive vyssi - i kdyz mozna porad male s prihlednutim k tomu, kolik toho v archivech realne lezi...
Za posledních 15 let vznikla ČT3, kterou jsem do repríz nepočítal. Vzniklo také ČT Art a ČT :D, ale to vzniklo už před deseti lety. Pokud podle vás ČT vyrábí stejné množství a stejně kvalitních pořadů, jako před deseti nebo patnácti lety, kde tedy jsou? Kde je něco srovnatelného s Četnickými humoreskami nebo Vyprávěj, například? Kde jsou akvizice srovnatelné se StarDance?
A uz vubec se kvalita nemeri nejakou sledovanosti
Někdo tu snad něco takového psal?
Ale vase tvrzeni, ze kvalita (a i kvantita) tvorby CT klesa je proste chucpe :-)
Vždyť ani nevíte, co slovo chucpe znamená. A ano, kvalita a kvantita tvorby ČT klesá, což je důsledek klesajících reálných příjmů. Že vy si myslíte, že náklady investované do něčeho nemají ve statistickém měřítku na kvantitu a kvalitu vliv, to je váš problém – ekonomie to vidí jinak. Je známo, že když chcete nějakou službu zlepšit, když neuděláte nic jiného a jenom do ní nalejete peníze, pomůže to. Přitáhne to víc lidí, můžete si víc vybírat a vyberete si ty schopnější.
Kde pouzivate nesmyslnou metriku a ignorujete zmeny, ktere jsou spolupusobicim faktorem toho, ze zastoupeni repriz je mozna zdanlive vyssi
Já jsem počet repríz nepoužil jako metriku. Použil jsem to jako ilustraci toho, že když televize nevyrábí nová díla, nezbývá jí, než pořád dokola reprízovat staré věci.
Zkuste https://zalohuj.si nebo jiné servery odkázané níže (i když na těch je méně obsahu, než na zalohuj.si).
"Kde porad beres to, ze ti nekdo MUSI nabidnout to co chces"
Tady zjeven nekdo nema ani poneti o tom, jak funguji napriklad patenty, coz je radove hodnotnejsi (a nakladnejsi) statek. Nemluve o tom, ze prave dostupnosti autorskych del pravidelne argumentuji vsemozni obhajovaci naprosto neobhajitelneho stavu.
Tak treba vyse zminene Pripady 1.oddeleni maji na CSFD 88%, Krajinou domova dokonce 91%, Devadesatky 87,5%, Most 83,9%, Ochrance 83%, Kosmo 78% a i Ceske pocasi se 75% nebo Dobre rano Brno 73% je slusne skore, Marie Terezie ma 70%, Osada 66%... vy takzvana nekvalito :-) A i ta 25 let vysilana soutez ma na CSFD 61% a kazdy dil ma prumernou sledovanost kolem 400 tisic divaku. Takze je nade vsi pochybnost prokazane, ze i 25 let stara soutez muze byt stale zajimava, pripadne muze stale prinaset nove informace jako treba v 13. komnate, co vznika taky uz od roku 2006 (a na te CSFD ma 68%). A se svou nesmyslnou metriku stylem "a just to musi byt neco funglnoveho" jste jak maly rozmazleny fracek, mimoto ve vyctu vyse jsou i zbrusunove veci, ze? :-) A ukolem verejnopravniho media opravdu neni za kazdou cenu urvat 100% na CSFD, ostatne takovou vec tam nenajdete zadnou v celosvetovem meritku. A treba takovy Babylon ma "jen" 57%, Postoloprty 1945 "jen" 51%, no a co ma byt? Je to jen dalsi subjektivni metrika - navic ty procenta sama o sobe se dost lisi, ono tech zminenych 51% ze 127 hlasu moc vypovidajici hodnotu nema. To se zrovnatak v ramci hospodskeho zvaneni muzete pustit do diskuze, ktere pivo je lepsi, zajiste byste v tom exceloval :-)
No vy musite byt nejaka alfa verze toho chatGPT bezici z ukradenych zdrojaku ;-) Furt tu mumlate nejake nesmysly. Nejdriv, ze se vyrabi mene a kdyz se to na poctu premierovych hodin vyvrati, nastoupite s upadajici kvalitou - i kdyz to se i vasi vlastni metrikou (pres CSFD) da v pohode vyvratit. Vy jste si proste vyfabuloval argumenty do diskuze, ktery nedokazete ani sam verohodne obhajit :-) Tak se prosim CT omluvte, uz je na miste si priznat, ze toho vyrabi opravdu hodne a kvalita rozhodne nizka neni.
5. 12. 2023, 16:16 editováno autorem komentáře
Nikoliv, ta cisla vcelku prokazala, ze objem tvorby CT ma spise rostouci tendenci a kvalita rozhodne neni upadajici, jak se tady vy snazite zcela lzive a nicim nepodlozene tvrdit. Ale take co jineho cekat od sedmilhare, na dezinformacnich webicich by z vas meli jiste radost - nespletl jste si nahodou misto na psani tech svych blabolu? :-)
Vy jste komediant :-) Nejdriv tu pobrecite, ze tech repriz je hodne a pak mj. oplakavate konec CT3, kde se realne akorat reprizovalo. Co se ale vyrobniho ukolu tyce, tak 1.pololeti lonskeho a letosniho roku je na srovnatelene urovni (resp. o asi 1% vyssi), to mate v oficialnich materialech. A zas takova financni krize se asi nekona, kdyz neni problem pridat 40-50 milionu na platech nad ramec toho, co bylo puvodne v KS a v rozpoctu pro letosni rok... a rozhodne je treba i prostor u navyseni prijmu z reklamy (je duvod byt levnejsi nez Nova/Prima?), zrovna u sportu pri rostoucich cenach u nakupu prav bylo na miste to kompenzovat i vyssi platbou u reklam (u sportu to i zustava v rozpoctu CT). A nic nebrani vyuzit prostor treba i u Dcka ci CT24 - kde se komercni sdeleni dnes nezarazuji projistotu vubec, ackoliv to nic nezakazuje. Nevyuzite rezervy v kapitole komercnich prijmu rozhodne stale jsou...
Nejdriv tu pobrecite, ze tech repriz je hodne
Nikoli. Já jsem tvrdil, že se méně vyrábí nové pořady. Přičemž za nový pořad nepovažuju tisící díl jednoho pořadu.
pak mj. oplakavate konec CT3
Neoplakávám. O ČT3 jsem psal pouze to, že ji nezapočítávám do posuzování toho, kolik ČT vyrábí nových pořadů, protože je to kanál zaměřený na vysílání starých repríz.
Co se ale vyrobniho ukolu tyce, tak 1.pololeti lonskeho a letosniho roku je na srovnatelene urovni (resp. o asi 1% vyssi), to mate v oficialnich materialech.
A to počítáte v čem – v hodinách vyrobených pořadů, v nominálních nákladech, v reálných nákladech?
Nevyuzite rezervy v kapitole komercnich prijmu rozhodne stale jsou...
Což je opět úplně mimo diskutované téma.
Ze vy novy dil AZkvizu nepovazujete za nove dilo problem opravdu neni smeroplatne. I v kontextu autorskeho prava to nove dilo nade vsi pochybnost je a Jirsakovy nicim nepodlozene dojmy na tom zhola nic nezmeni. Nebo tady priznavate, ze jste pravni analfabet? :-) S cislem vyrobenych hodin za H1/2023 si budete muset pockat, az je zverejni, nebo si je vyzadejte.
Vysilani repriz samozrejme take neni zadarmo - tam se zrovnatak plati reprizne, nejake naklady samozrejme vzniknou i se samotnym odbavenim vysilani, poskladanim programu atd - samo a zadarmo se to neudela. Vycisleno to bylo na nejakych 60 milionu rocne - v rozpoctu na procenta si ce zdanlive drobne, ale za ty penize se klidne muzou natocit dva nove filmy (treba Buko, Pansku klub, Posledni zavod se naklady pohybovaly kolem 30 milionu), kdyz tak brecite ze je "malo" noveho. A naklady na dokumentarni tvorbu - co vas treba i dovzdela - budou jeste nizsi. Ostatne i ten podle vas zastaraly AZ kviz vam muze doplnit mezery ve vzdelani :-)
Ze vy novy dil AZkvizu nepovazujete za nove dilo problem opravdu neni smeroplatne. I v kontextu autorskeho prava to nove dilo nade vsi pochybnost je a Jirsakovy nicim nepodlozene dojmy na tom zhola nic nezmeni.
Zase jste mimo kontext diskuse. To, že nemáte argumenty, nemůžete nahrazovat osobními útoky, nikam to nevede. To už jste si mohl všimnout, vzhledem k tomu, jak to děláte často.
Vysilani repriz samozrejme take neni zadarmo
Zase polemizujete s něčím, co nikdo netvrdil.
A naklady na dokumentarni tvorbu - co vas treba i dovzdela - budou jeste nizsi.
I tady polemizujete s něčím, co nikdo netvrdil.
Ostatne i ten podle vas zastaraly AZ kviz vam muze doplnit mezery ve vzdelani :-)
Já jsem nikde nepsal, že je zastaralý ve smyslu, že by se neměl vysílat. Jenom musíte pochopit, že jsou náklady na vytvoření nového pořadu a pak náklady na vytvoření jednotlivých dílů. Přičemž u pořadu, který se vysílá 20 let, jsou ty úvodní náklady už dávno umořené.
Vy tady blabolite, ze nove dily AZkvizu nejsou nove porady. A jeste si u toho nevidite do huby :-) To jsou nove porady bez ohledu na to, co si vas retardovany mozecek mysli. Kontext diskuze je mimo jine i o tom, ze vyroba nemusi byt draha a presto muzou vznikat kvalitni veci. Nakonec jste sam nakonec dosel k tomu, ze kvalitni veci muzou vznikat i s malymi rozpocty. AZ kviz je krasny priklad toho, ze nemusite utracet miliony za nove myslenky, za novou grafiku, nove aranzma studia... a presto jde o format stale divacky velmi atraktivni. Tim se obloukem vracime k tomu, ze kvalita se nemeri jen objemem penez, co do toho nasypete. Trvalo vam to, nez jste k tomu sam dosel... :D
Vy tady blabolite, ze nove dily AZkvizu nejsou nove porady.
Nejsou. AZ kvíz je pořad, nové díly jsou nové díly pořadu.
Kontext diskuze je mimo jine i o tom, ze vyroba nemusi byt draha a presto muzou vznikat kvalitni veci.
Ne, to není kontext diskuse. Lidé mohou uběhnout 100 metrů po 10 sekund, ale to neznamená, že je to běžné.
Nakonec jste sam nakonec dosel k tomu, ze kvalitni veci muzou vznikat i s malymi rozpocty.
K tomu jsem nedošel nakonec, to vím od začátku. Akorát je to nepodstatné pro naši diskusi.
AZ kviz je krasny priklad toho, ze nemusite utracet miliony za nove myslenky, za novou grafiku, nove aranzma studia... a presto jde o format stale divacky velmi atraktivni.
To nikdo nerozporuje. Akorát pořád zapomínáte na to, že AZ kvíz musel někdy v minulosti vzniknout, muselo se do jeho vývoje investovat. Jenom díky tomu se dnes mohou vysílat další a další díly.
Tim se obloukem vracime k tomu, ze kvalita se nemeri jen objemem penez, co do toho nasypete.
Zase polemizujete s něčím, co nikdo netvrdil.
Trvalo vam to, nez jste k tomu sam dosel... :D
Vzhledem k tomu, že to vím od začátku, tak mi to netrvalo. To jenom vy stále nechápete, o čem je řeč a ignorujete rozdíly mezi malým a velkým kvantifikátorem.
V případě vícedílných pořadů (seriály, soutěže apod.) se jako „pořad“ označuje celá série. I kdyby se někdy slovem „pořad“ označil jeden díl, pořád jsou to dva významy jednoho slova – a pokud nevíte, ve kterém významu jsem to slovo použil, máte se zeptat.
Já jsem jen odpovídal na váš komentář, takže pokud tu diskusi někdo rozvětvil a nedržel se jádra diskuse, pak jste to vy.
Ty máš hodně špatné chápání psaného textu. Vždyť ses sám usvědčil z mylného tvrzení, když jsi sám dodal důkaz, že série navazujících produkcí také patří pod pojem televizní pořad. Ach jo, co zase vypotíš za hloupost. Vyhrazuji si právo nereagovat na další číčovinu.
9. 12. 2023, 13:05 editováno autorem komentáře
Já od začátku tvrdím, že televizní pořad je celá série, třeba všechny odvysílané díly AZ kvízu. Ale byli tady tací, nebudu jmenovat, kteří si mysleli, že televizní pořad je jenom jeden samostatný díl AZ kvízu. Tedy že natočením dalšího dílu AZ kvízu vznikl nový pořad. Tak doufám, že už jste to pochopil, že natočení nového dílu AZ kvízu nevzniká nový televizní pořad, ale je to jen přidání dalšího dílu do série, a ta série tvoří jeden televizní pořad.
Tak k lidem, kteří nerozumí financování televizní tvorby ČT tak dobře, jako Danny, a plácají stejné nesmysly, jako já, se zařadil i ředitel ČT Souček: https://twitter.com/CzechTV/status/1735622270972760103
Schválený rozpočet ale stále neumožní výrobu v objemech realizovaných před pěti nebo šesti lety.
Škoda, že se vás nezeptal, mohl jste mu vysvětlit, že vyrábí pořád stejně.