Uber vykázal ztrátu 1,78 miliardy dolarů, v Česku zavádí další bezpečnostní opatření

7. 8. 2020

Sdílet

Uber zástěna

Alternativní dopravce Uber vykázal za druhé čtvrtletí ztrátu 1,78 miliardy dolarů (39,6 miliardy Kč), globální pandemie koronavirového onemocnění dočasně prakticky zastavila zájem o přepravu lidí.

Přesto je ztráta ve srovnání s předchozím rokem výrazně nižší, tehdy totiž společnost vykázala ztrátu 5,24 miliardy dolarů. Na rekordní ztrátě se tehdy podepsaly mimořádné položky související s plánovaným vstupem na burzu.

Příjmy společnosti klesly ve druhém čtvrtletí meziročně o 29 %, tedy na 2,24 miliardy dolarů. Nejvíce utrpěla přeprava lidí, tedy divize mobility, která zastřešuje spolujízdy a půjčování motocyklů a elektrokoloběžek. Zde dělal propad příjmů 67 % a zisk se propadl dokonce o 90 %, na 50 milionů dolarů. Naopak divize Uber Eats, která se v Česku nechytla a byla letos ukončena, příjem zdvojnásobila na 1,21 miliardy dolarů a tvoří tak nyní hlavní příjmový pilíř společnosti. Ani tak se ale divizi nepodařilo stát zatím ziskovou, po očištění dělá její hrubá provozní ztráta 232 milionů dolarů. Společnost také musela letos na jaře propustit 6 700 zaměstnanců. 

V Česku Uber ve čtvrtek oznámil zavedení dalšího bezpečnostního opatření pro přepravu osob. Prostřednictvím bezpečnostního PIN je nově možné ověřit, že cestující nasedá skutečně do nasmlouvaného vozidla. Novou funkci lze aktivovat přímo v nastavení aplikace klepnutím na volbu „Zkontroluj, jestli nasedáš správně“. Zde uživatel přepínačem aktivuje ověřování a vybere si, jestli má tato kontrola probíhat při každé jízdě, nebo jen u jízd ve večerních hodinách. Jakmile je funkce povolena, pasažérům po objednání jízdy zobrazí náhodně vygenerovaný bezpečnostní PIN. Když vůz dorazí na místo, řidič do aplikace zadá kód, který mu pasažér nadiktuje a systém okamžitě vyhodnotí, zda se jedná o PIN, který patří k dané objednávce.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).