Z platformy Twitch se rychle stává důležitý hráč v mediálním a internetovém prostoru. Business Insider přišel s informací, že se na něj v lednu v průměru dívalo 962 tisíc diváků. Například CNN má průměr 783 tisíc, MSNBC 885 tisíc a sportovní ESPN zhruba 1,5 milionu diváků. Twitch se tak ve Státech řadí po bok nejsledovanějších stanic na kabelovce.
Twitch byl v roce 2014 za 970 milionů v hotovosti koupen Amazonem, který do služby dále investuje. Poskytuje jí například lepší infrastrukturu. Twitch oficiálně uvádí, že má přes 100 milionů diváků.
Služba umožňuje prakticky komukoliv streamovat svůj obsah. Často jde o videohry, ale objevují se další fenomény jako takzvaný „social eating“, kreslení naživo a tak dále. Tvůrci obsahu si díky předplatitelům, sponzorům a donorům vydělávají na živobytí. Včetně těch českých, viz naše rozhovory.
Popularita Twitche u nás roste. Amazon hledá zaměstnance, kteří se o český Twitch mají starat – shánět nové tvůrce obsahu, pořádat akce, zajišťovat lokalizaci a podporu a podobně. Na Twitchi jsou u nás populární také e-sporty. Podle statistik PayPalu, který často zpracovává transakce, aktuálně v Česku e-sporty sleduje téměř 400 tisíc lidí.
O Twitchi na Lupě: