Epic Games, tvůrci hry Fortnite a Unreal Enginu, vydávají aplikaci RealityScan pro snadné převádění fyzických objektů do virtuálních pomocí chytrého telefonu. Za aplikací stojí slovenská společnost Capturing Reality, kterou Epic loni koupil a která základy své technologie položila na ČVUT.
Slovenský startup vytvořil technologii RealityCapture, kterou chce Epic mimo jiné využívat v rámci Unreal Enginu. Pracuje s takzvanou fotogrammetrií, kdy je možné nasnímat reálné objekty a rekonstruovat je ve 3D modelech. Nová aplikace RealityScan toto převádí do podoby mobilní aplikace.
Na mobilním projektu se také podílí společnost Quixel stojící za projektem Megascans. Nasnímaná díla je pak možné nahrávat na Sketchfab, který Epic rovněž loni koupil.
“Trojrozměrné skenování skutečného světa pomocí technologie rozšířené reality je budoucností tvorby virtuálního obsahu. Mnoho let šlo pouze o sen, který se nyní začíná realizovat,” uvádí k vydání RealityScanu spoluzakladatel slovenské firmy Martin Bujňák.
“RealityScan je prvním krokem k poskytnutí 3D skenování všem tvůrcům,” doplňuje jeho kolega Michal Jančošek.
Aplikace je aktuálně k dispozici pouze v omezené beta verzi pro iOS, a to skrze TestFlight. Early Access verze pro iOS má dorazit letos na jaře, pro Android později v tomto roce. O přístup lze žádat zde, prostor je pro deset tisíc lidí.