Krátký rozhovor poskytl serveru MaM.cz programový ředitel TV Barrandov Přemysl Svora. Televize už má rozmyšlený termín, kdy zahájí vysílání. Máme připravené dva termíny, rozhodneme se podle toho, jak se bude vyvíjet situace na trhu,
řekl v rozhovoru Svora. Buď začne kanál vysílat na začátku léta, po Euru 2008, nebo v létě. Přesný start ale programový ředitel neprozradil. S návratností investice se počítá mezi čtyřmi až deseti roky.
ČLÁNEK: TV Barrandov má zpátky licenci. Co bude dál?
Televize by měla být ztrátová přibližně pět až šest let. Vydělávat začne až s větším objemem inzerce, která by se měla dostavit s vyšší sledovaností a souběžným soubojem s dalšími televizemi. Ten očekáváme až po úplném pokrytí digitálním signálem a vypnutí analogu. A na to se byznysově i programově připravujeme. Během tří čtyř let bychom chtěli útočit na komerční dvojku, TV Primu,
upřesnil Svora.
Program televize se bude od stávajících kanálů lišit, a to vlastní tvorbou a skladbou programu. TV Barrandov chce navrátit do vysílání prvek zábavy, který současné televize téměř vypustily. Přesto nepůjde o hlavní pilíř programu. Televize připravuje i vlastní formáty a inspirovala se např. v Nizozemí. Řekli jsme si, že když může v tak malé zemi vzniknout ročně několik nových formátů, které se pak prodávají do celého světa, proč bychom si netroufli něco podobného zkusit i u nás,
konstatoval programový ředitel nové televize.
ČTĚTE TAKÉ: Čekejte nečekané, slibuje digitální televize Barrandov
TV Barrandov bude klást hlavní důraz evropské filmy, dokumenty a hranou tvorbu. Velkou část z nich už má televize nakoupenou. Půjde také o české filmy od současných vlastníků práv. Vybíráme je s ohledem na naši cílovou skupinu, kterou bude převážně městský divák s vyšším příjmem, protože zpočátku budeme šířeni hlavně přes satelit, kabel a předplacené kanály,
upřesnil Svora. Televize se zaměří především na diváka staršího třiceti let. Ti mladí totiž tráví u obrazovky stále méně času.
Co se týká zpravodajství, tak vedení nového kanálu je jasné, že hned od začátku nebude moci konkurovat stávajícím vysílatelům. Chceme nabídnout jinou podobu zpráv, kterou bychom rádi přitáhli i diváky současných televizních novin. Ne ovšem ve stejném čase jako konkurence. Lišit se budeme v dramaturgii pořadu, skladbě příspěvků a výběru moderátorů. Chceme neokoukané lidi, kteří televizní zprávy ještě nemoderovali,
prohlásil Svora.
LICENCE: Licenci získala po RTA také TV Barrandov
Barrandov plánuje produktovou i image kampaň rozdělenou do několika fází. Měla by mít mírně provokativní nádech, aby zaujala pozornost. Stavět prý bude na osobnostním PR a akcích v Praze i v regionech. Do pár měsíců chceme také spustit nový televizní web. Náklady budou zhruba několik desítek milionů korun,
dodal programový ředitel televize, která chce do konce roku pokrýt minimálně 40 % populace a příští rok se chce dostat na 60 %.