Allegro jsou blázni, jestli si myslí, že můžou zlikvidovat dva obchody s lokálním skladem a rychlým doručením a plně to nahradit něčím, kde člověk musí zkoumat, odkud to vůbec půjde, jak dlouho to půjde a čím to přijde (což v případě, že není dostupná Zásilkovna, ani nezjistí). Už jen kvůli tomu, že se šušká, že Mall od nového roku skončí, jsem na něm přestal nakupovat hodnotnější věci, u kterých je nějaká pravděpodobnost, že bych chtěl později uplatnit reklamaci a nevidím jediný důvod, proč nakupovat na Allegru. Buď to chci rychle, tak nebudu čekat v lepším případě týden, než to přijde z Polska, v horším tři týdny, než to přijde z Číny, nebo na to nespěchám a pak nemám důvod to nekoupit rovnou v Číně bez PL prostředníka.
To si zase někdo myslí, že tady žijeme v chýších a jíme banány.
Přitom Češi jsou zvyklí na luxus Alzy, kterému v mnohém ani Amazon nesahá po kotníky.
Když u nás fungoval Seznam, půlka Evropy ani netušila, co je internet.
Allegro to snad nemyslí ani vážně. Hromada nabídek plná balastu, bez jakékoliv struktury, plné nesmyslných automatických překladů a chyb. A když konečně něco naklikáte, zjistíte, že to půjde od deseti prodejců a poštovné zdarma se na nic nevztahuje. S případným vrácením nebo reklamací hodně štěstí.
Naprosto šilená zkušenost s Allegro - plno věcí z Činy s nejasnou dobou dodání, bez trackovaní platbu požadují hned, vzapěti pošlou mail, že zaplatíte ještě clo blíže nespecifikovaným způsobem. Přes mail z účtu na Allegu chodí místo zboží informace o aktualitách typu, že recenze s negativní hodnocením Allegra nebo Zákaznického servisu budou mazany. Do web. formuláře není možné přitom ani napsat slovo SERvis, protože je to vyhodnoceno jako vulgarismus....asi nějaké zkušenosti Zboží bylo objednáno a zaplaceno před měsícem - stale nedodáno, hlavně že přišla žádost o hodnocení :-( - no zkušenost za 8 stovek. Smutná zkušenost, za mne škoda MALLu - allegro je polský hrob funkčního e-shopu. Když budu chtít nakoupit v číně nepotřebuji Allegro, stačí mi Banggood - tam vše funguje, rychlost nesrovnatelná, Zakaznický servis funguje, zde by se mohli soudruzi v Polsku učit.
31. 7. 2023, 23:17 editováno autorem komentáře
tak říkám to tu "dokola".. chybí mi jakákoliv zmínka v podobných zprávách, že Allegro to nejen v CR, ale i SR, Ukrajině, Maďarsku, Bulharsku a Rumunsku zkoušelo již asi před 10 lety a trpce pohořelo a pomalu jeden trh za druhým opouštělo - až prodalo před 6-7 lety Aukro zpět do českých rukou.. a nyní se chtějí vítězoslavně vrátit?
ad b) kdybyste se podíval na nabídky na tom "novém" allegro.cz, tak zjistíte, že mezi možnostmi dopravy jsou běžně zásilkovna - která to s nimi nějak vyhandlovala a na druhé straně jí tak neskutečně chybí cash flow, že začala posílat upomínky 3 dny po splatnosti na dlužnou částku typu 68 Kč - firmám.. ano prosím.. 68 KC!! tak špatně na tom jsou. Omezili i takovou běžnou věc, že když dříve vám někdo poslal něco na špatnou pobočku, tak vám to po telefonu přesměrovali dle přání jinam. To už asi dva měsíce NELZE
ad c) Polácí jsou tací machři, že jim opravdu ze srdce přeji, že přeplatili šmejda Havrlanta (dříve generální ředitel aukro.cz) a spol o více jak 10 mld korun.
.. k tomu seznamu.. si to na vás zatím nevyskočilo, ale hodně mě překvapilo, když před pár dny na mě při prolítávání zpráv na novinkách vyskočila anketa s jejich čoklem "uvítal byste na Seznam.cz marketplace pro firmy?" .. a pod tím dvě nebo tři odpovědi typu ano, ne, a tu třetí si nepamatuji..
takže SEZNAM něco chystá.. měli jsme dobu "slevomatovou", procházíme dobou "VOD streamovací" a chystá se pozdně ledová doba "marketplaceová" - alza, mall, kaufland, allegro. no. kdo nemá svůj marketplace. .jako by nebyl..
tak ale Allegro to svým způsobem "myslí vážně" . oni totiž nemají žádné praktické zkušenosti s mentalitou okolních národů - protože jinak by už v minulosti asi tak děsivně při své expanzi nekrachli.
Oni to celé berou na základě chování Poláků.. a jsou přesvědčeni, že to takto MUSI fungovat všude.. PROTOZE:
a) polský zákazník je naprosto, ale naprosto vysazen na nejnižší cenu - za jakýchkoliv okolností. dokonce neváhá ani smlouvat u nejnižší nabídky, zdali by ještě mohla být nižší
b) polští prodejci jsou často naprosti lemplové a úmyslně vydávají i za tzv "nové zboží", zboží již ohmatané, odřené, znečištěné .. pro PL shopy na PL Allegru je důležitý obrat stůj co stůj - to, že si někdo pak bude stěžovat a vrátí mu peníze, s tím se tak nějak počítá
c) Polšti prodejci udělali stejnou chybu jako prodejci na Amazonu: Nechali Allegro vyrůst tak moc, že jsou v zásadě jeho nevolníci a musí si nechat diktovat jeden nesmysl za druhým. Stejně jako Amazon i Allegro má za cíl naprosto vymazat jakoukoliv individualitu a všechny srovnat jako uniformní stádo, z něhož nikdo při prezentaci svého zboží nevyčnívá
d) .. k té posedlosti polských prodejců na Allegro - nahrabat obrat prodaných věcí, stůj co stůj.. dle mě za tím stojí i to, jak autokraticky a nesmyslně Allegro stanovuje pravidla.. Takže, kdo to ještě neví, nahrabaná pozitivní ocenění vám Allegro vždy po 12 měsících TOTALNE SMAZE a nový rok jedete zase od nuly.. oficiální vysvětlení: aby všichni měli stejné šance.. .. takže pak se to obchází tak, udělat max prodejů a tím přesvědčit okolí o tom, jak jsme velcí (machři).
Je dobré si uvědomit, že za těch zmíněných 10 let, kdy něco opakujete stále dokola, se právě doba změnila a změnilo se i chování lidí. Je to vidět téměř v celé západní Evropě. Německo nakupuje na Amazonu a pár větších shopech.
Netvrdím, že Allegro dělá všechno správně až geniálně, osobně mi jejich způsob příliš nesedí, ale patrně je jen otázka času, než se jim podaří tu nechuť přetlačit penězi.
Jen čas ukáže, jestli se i v ecommerce prostředí projeví "jinakost" - stejně jako u Seznam.cz vs Google. Ale je vidět, že bohužel i Seznam v rámci vyhledávání tahá dlouhodobě za kratší konec. I když mu fandím.
Seznam Marketplace není až tak velké tajemství :)
https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc-software-chysta-se-seznam-marketplace-zbozi-cz-uz-nyni-obleklo-novy-kabat-40432640