Je vidět, že vám zcela uniká pointa dovozu potravin.
Já tomu rozumím, je to vaše svobodná volba. Ale kde berete tu odvahu, lidi s jiným názorem a jiným hodnotovým žebříčkem, kritizovat a urážet? Napadlo vás třeba, že jsou možná daleko chytřejší než vy, jen o tom nemusíte vědět?
Dám vám pár argumentů:
- ušetříte několik dní svého času za rok, které nemusíte zabít v obchodě.
- šetříte přírodu, protože nejezdíte do obchodu a zpět autem jen se svým nákupem. Kurýr objíždející trasu se zákazníky je mnohem efektivnější. Navíc používá ekologičtější pohon - CNG.
- objednávat může u kvalitní služby, která vám nepřiveze šunt. Svého dodavatele kultivovat a nutit k perfektní službě. Což teda iTesco asi nebude.
- dovoz potravin lze vhodně kombinovat s nákupem do ruky. Takže o čerstvý chleba od Antonína, nebo hezké ovoce z Delmartu, nemusíte přijít.
Hezký den a zkuste víc ovevrít svou mysl. :-)
Někdy inspirace od okolí není od věci.
Jeste bych dodal odpadnutí flustrace s dohledavanim produktu, ktere nekam vyregaloval pracovnik dle aktualniho schematu - "jak jdou trendy". Jsou fazole v sekci "testoviny", nebo jine (lusteniny nejsou)? Nebo uplne jine v uplne jine casti Globusu, kde jsou "zdrave potraviny"? Proc maji chiachia seminka 40m od kuskusu? Kde asi maji hořčice, půl roku jsem je nekupoval... jo oni nemaji klasickou "XY"... za 5 minut "jo oni ji maji a maji ji vyskladanou do hlavni ulicky, protoze je v akci" a na svem miste neni,
Jinak to jsou problemy s velkym kseftem. V malych zase zazivam peklicko kdyz hledam napriklad "libecek" (koreni - dosadte si skoro cokoli), hledam dlouhe "hodiny" (tak mi to pripada), asi realne treba 5 minut, pak sezenu obsluhu, pokud ma do tak 30. let, tak nevi co je to libecek, pokud vice let, tak se jde v polovine pripadu podivat, protoze nevi a v polovine pripadu mi rekne, ze to nemaji??? Fakt jako?
Proti tomu je fulltext a "Favorites" balsam na dusi. Zejmena kdyz chci varit podle receptu, kde jsou treba 3 polozky, ktere jsem jeste nikdy nekupoval ;-)
To je chvalehodne ze to dela.
Bohuzel ale nestiha obsluhovat sve stale zakazniky. Nakupuji v iTESCO od zacatku co sluzba je a od vypuknuti epidemie mnoho polozek chybi. Nemyslim tim v obchode ale pri dodani. Vecer si proklikate nakup podle toho co na webu maji a na druhy den nemate 10 polozek tak za 800.- Tohle neni bezna situace ale doufal jsem ze maji web zesynchronizavany s tym co je v skladech.
Ale OK jestli to pomuze lidem kteri jsou na ne odkazani pak to beru a drzim jim prsty.
. nakupujete od začátku? to by mě zajímaly důvody PROC.. .. protože se vracíte (vy či oba dva) domů až pozdě večer a tedy nemáte čas na nákup? nebo je to pro vás "pohodlnější"?
- tímto přístupem. kdy lidi začnou spoléhat na "pravidelné" in-time dodávky nákupů se za pár let společnost propracuje na SOUCASNOU úroven automobolike - které pochopitelně také spoléhají na "just in time" dodání dílů pro kompletaci auta
P.S. nikdy jsem nepochopil ty _i-- di- ty, kteří jsou schopni přenechat výběr tzv. "čerstvého pečiva" (rohlíky atd) na přepravní službě.. ).. bezpochyby mají i po více jak 10h+ naprosto "křupavé, měkké" kousky.. ačkoliv čerstvě rozpečená (ze zmraženého polotovaru - jako všude jinde) , do regálu vyložená bageta při osobní přítomnosti doplňování regálu je již po 5h naprosto gumová..
. ale kdo je líný, nevadí mu podobné gumové pečivo - nebo možná ani pečivo nejí - hodně štěstí.
Problémem Rohlíku byla častá nedostupnost mnoha položek a malý výběr v některých kategoriích. A s tím opět souvisí nedostupnost - pokud vyprodali jednu obvyklou položku, tak v nabídce už jinou neměli nebo jen nějakou šílenou pseudo eko bio veganskou alternativu za čtyřnásobek ceny.
U Tesca online nebo ve všech supermarketech můžu základnější potraviny kdykoliv vyměnit za jinou značku s podobnou / stejnou cenou a kvalitou. To nakonec mě u Rohlíku odradilo, protože stejně jsem vždy musel něco dokoupit normálně v obchodě. Takže na doplnění zásob jednou za čas je Rohlík OK (a oproti Tescu věšinou nebyl problém s dovozem ten samý den max druhý den ráno - nepočítám současnou coronapaniku). Malý výběr, vysoké ceny - dříve nebyl Rohlík tolik "in" a "cool" co se týká různých bio a podobných kravin, ale zase se dam dalo líp nakoupit. Dneska už prakticky není moc důvod tam nakupovat, spíš jen když není čas či chuť jít do obchodu. A na velký nákup na doplnění "zásob" je zase výhodnější Tesco, protože Rohlík je prostě drahý ve srovnání s běžnými prodejnami.
Ale je to samozřejmě fajn služba, jen by neškodilo trošku brzdit v Čuprově superselfpromu, jak jsou skvělí. Nejsou zase až tak a kdo zná jejich zázemí atd, tak by asi taky mohl vyprávět ;-)
suchyrohlik.cz vypadá mnohem líp - můžu si vybrat.
Tohle Tesco je trošku zoufalé, jsou tam věci, které nekupuju snad nikdy (bílý cukr), nebo jen po pečlivém výběru (káva), konzervované maso je taky na pováženou (jaké?).
Ale možná, když se člověk octne nečekaně v karanténě a nemá jak honem si domluvit nákup, může to pomoct.
Nakonec, když to lidi neosloví, nepoužijí to.
Obecně v Tesco online dostanete stejné (často i lepší) zboží než najdete v regálu - lepší trvanlivosti atd.
Mají (nebo měli) v Tescu přímo nařízené, dávat na rozvoz to nejčerstvější co mají.
Osobně se mi nestalo, že bych u Tesca něco vracel nebo reklamoval, pečivo gumové nebývalo. Občas byl problém s chybějící položkou, když třeba náhrada byla dražší.
Cit.: "Vecer si proklikate nakup podle toho co na webu maji a na druhy den nemate 10 polozek tak za 800.- Tohle neni bezna situace ale doufal jsem ze maji web zesynchronizavany s tym co je v skladech."
Jako vážně? Nakupujete "od začátku" a nemáte tušení, jak ta služba funguje? Pošlete nákupní seznam a v den nákupu (proto se taky seznamy mohou měnit nejpozději předcházející den o půlnoci) Vám zaměstnanec Tesca (pickerka) nejbližšího vhodného Tesca normálně na ploše nakoupí. Nebude ve skladu kutat něco z palety. Jde na plochu a naskládá do košíku to, co jste si objednal. Pokud to není v regále, vybere něco jiného.
V Rohlíku to nejspíš bude fungovat jinak. Ten myslím funguje jako normální eshop, ale tesco rozhodně ne. Proto tam teď nenakupuju. Protože těch věcí, co budou v regálech chybět, bude teď spousty. Vozí mraky náhradního zboží a nedá se jednoduše vrátit řidiči. Prostě to tak funguje. Itesco NENÍ eshop. Až to šílenství opadne, tak tam zase nakupovat budu. Předtím jsme byl vcelku spokojený,
Nicméně nechápu ty mraky lidí, co si myslí, že Tesco je eshop a někdo jim tam něco vybere ze skladu. Že když si večer naklikají něco, co na ploše rychle mizí, tak jim to řidič doveze. NEDOVEZE. To je vlastnost, nikoliv chyba.
Jasně, soulasím, nic a nikdo není dokonalý.
Ale když srovnám to, jak funguje a jak se s aktualní situací vyrovnal Rohlik, .. a srovnám to třeba s IKEA, kde vůbec nepochopili trh, tak jse fakt Rohlik superskvělý! :))
Proč zmiňuji IKEA?
- Včera jsem naklikal nakupní košík na webu a při volbě dopravy mi IKEA napsala, že pro dnešek už vyčerpali kapacity a mám to zkusit zítra. Jakože cože? Kdo to designoval? Neumí provést objednávku s dodáním za několik dni?
- opakoval jsem nákup po půlnoci, už to prošlo. Nastalo větší rozčarováni. Logika ceny dopravy podle výše útraty. Čím víc utratím, tím víc zaplatím za dopravu. Ne za rozměr a hmotnost. Ale z ceny zboží.
V mém případě nákup za 5500,- a cena dopravy 890,-. Spadli z višně na hlavu? 15% přirážka?
Nákup jsem zas smazal a koupím jindy a jinde.
Asi chápete, že Rohlík musím skoro blahořečit. :) A Chválihodné programy jako “zvýhodněná doprava a přednostní sloty pro důchodce a držitele ztp” tomu jen pomáhají.
Synchronizovaného nemají nic, protože objednávky se vychystávají normálně z prodejní plochy hypermarketu. Možná to mají napojené na nějaký skladový systém, spíše ale ne, protože v době tvorby objednávky ještě nemusí systém vědět, ze kterého hypermarketu Vám objednávka pojede, pokud nemáte rovnou zadanou adresu (a i ta se dá pak změnit).
Prostě počítají s nějakým objemem, co běžně prodají on-line a běžně mají na skladě. Ale když pak mají x hodin nebo dní zpoždění resp. dobu dodání, tak z regálů lehce něco zmizí v dnešní době a Vy to nedostanete. V lepším případě podobnou náhradu, v horším nic. Tesco obecně není vhodné na nákupy položek co "nutně" potřebujete co nejdříve, ale spíše na určité doplňování hlavně trvanlivých potravin jednou za čas.
Neznám jejich důvody, ale zase si dovedu představit, že taky mohou řešit problém naložení / vyložení nákladu. Tj. pokud mám mnoho různých levných položek, tak musím zaplatit člověka, který je všechny posbírá, naskládá do auta, pak zase vyskládá a ve výsledku se cena té práce může blížit hodnotě kupovaných položek.
Tak ale když se podíváte na ceník dopravy u Ikea, tak vy jste zvolil nebo kvůli váze a rozměrům byla zvolena automaticky doprava s výnosem až do bytu/baráku, takže se tam imho vyhodnocuje fakt, že čím je to dražší tím to bude i těžší/větší nebo toho bude prostě více, čímž to omezí kapacitu auta a zabere více práce pro toho kdo vám to poveze. Jinak tohle není případ jen Ikea, ty ceny takto určuje i Sconto nebo Moebelix.