Já jenom doufám, a teď mluvím jako zákazník O2TV, že O2 na požadavek omezování funkce Timeshiftu nepřistoupí ani v delším časovém horizontu. A Primu nechá pro nás zákazníky vyřazenou.
Protože já nechci platit víc a ještě nemít možnost přeskočit reklamy. Tudíž bych na Primu stejně nekoukal. Raději akceptuji, že Primu mít nebudu vůbec. Dívám se na Primě na tak málo pořadů, že ji nebudu mít problém oželet docela.
Jediné za mne správné řešení, balík programů Primy přeřadit do samostatného placeného a volitelného balíčku. A nechat na zákaznících, ať rozhodnou svou peněženkou. Jestli chtějí za programy platit a ještě strpět reklamy, stejně jako nic neplatící diváci v terestriálu (kde financování reklamou chápu).
Případně, ať si zaplatí ještě dražší balíček, kde bude Prima úplně bez reklam. OK, to Prima neudělá. Takže myslím balík programů s možností přeskakovat reklamu.
Jak bych třeba volil ponechání O2TV bez Primy.
Třeba to časem dozraje do toho, že si budu moct objednat třeba jen balíčky:
• programy ČT
• zpravodajský balík (CNN International, BBC World, Euronews, TA3)
• filmový balík HBO, HBO Max, Cinemax
• základní sport
• základní programy o přírodě
A vyčistit program od balastu Novy, Primy, Barrandova, a dalších reklamních a teleshopingovývh kanálů.
Fakt nejsem jako divák zvědavý na to, že Prima vydírá kabelovky, že jestli chtějí přebírat její program, musí ho povině prodávat v základu všem. A ještě za vyšší ceny a s reklamou. Když jsem to nakonec já, kdo to platí.
Fakt tě Primo nechci, neber si mne jako rukojmí.
4. 2. 2022, 23:44 editováno autorem komentáře
Prima asi trpí nějakým předvědčením, že má tak kvalitní pořady, že mi bude stát za to, si je pouštět ze záznamu s reklamou.
Takový tam není snad ani jeden. Když se člověk na něco už dívá přímo, tak ty reklamy stejně přepíná, možná by i to měla Prima zakázat. Nebo chodit na WC taky divákům zakázat.
Prostě se na Primu vykašlu a pokud budu chtít něco vidět, tak to stejně je i na jiných stanicích nebo si to stáhnu a ještě v lepší v kvalitě.
Originální produkce našich komerčních TV je v podstatě z 99% odpad.
A o čemu by mi byl ten konektor byl?
Chlape, čtěte nejdřív, na co reagujete, než napíšete rádoby vtipnej sarkasmus. :-)
Já nepotřebuji koukat na Primu. Já nechci koukat na reklamy. Já nechci platit za Primu, když na ní nechci koukat. O tom jsem psal.
Takže konektor na terestriku raďte někomu, kdo brečí, že nebude mít Primu. Ale ne mně. Mně Prima chybět nebude.
A čtěte, pozorněji, než něco zcestného napíšete.
5. 2. 2022, 12:36 editováno autorem komentáře
Jak jsme psal v obdobných diskuzích už vícekrát, především by pánové z Primy a všech dalších TV programerů měli začít platit za doručení svého obsahu zákazníkovi. Ne tedy aby si koncový zákazník musel připlácet za přetáčení reklam, ale naopak programeři by měli platit provozovatelům internetových sítí za doručení svého obsahu, obdobně jako musí platit za šíření TV pozemního signálu Českým radiokumunikacím.
TV není Internet, ale slouží jen pro vyžívání kapacit operátorů, kteří do sítí musí investovat hlavně kvůli přenášení velkých datových toků, ale reklamní agentury za to rejžují na reklamách, ze kterých nic žádný poskytovatel internetového připojení nemá.
Opravdu by se měla Prima zamyslet, protože to co zavádí je cesta do pekel a nakonec se to obrátí především proti ní v podobě nižší sledovanosti pořadů na TV Prima.
"Protože já nechci platit víc a ještě nemít možnost přeskočit reklamy."
Jak já to ale pochopil, tak oni nechtějí víc peněz. Chtějí jen aby nešli přetáčet reklamy. Takže já na rozdíl od pana Hlaváče hlasuji pro to, aby tam tu Primu nechali za stávajících finančních podmínek a vypnuli přeskakování reklam. Pan Hlaváč si ji vyřadí ze seznamu kanálů, já si ji tam nechám a oba budeme happy.
Jako zákazník O2TV s vyřazením Primy z nabídky nemám problém. Manželce zase do televize zapojím anténu, alespoň se kvalita obrazu srovná s kvalitou obsahu. Prima bohudík nemá moc velký manévrovací prostor. Může zachovat stávající stav s mírným navýšením ceny v řádu korun, což se dá akceptovat. Nebo nabídne samostatný placený balíček bez reklam, kde si nedovedu představit tak velký zájem o tento racyklát pořadů a herců. Tím samozřejmě klesne procento sledovanosti, které je pro komerční televizi a její inzerenty dost podstatné. A úplná sebevražda je navrhovaný stav, tedy ukončení spolupráce s největším poskytovatelem jejích služeb, který se navíc spíše zaměřuje na sportovní přenosy. Inzerenty určitě potěší, že přišli o skoro 600000 potencionálních zákazníků. Pochybuji, že je pro někoho Prima tak exkluzivní televize aby kvůli ní měnil poskytovatele, možná pár stovek. A pokud Prima tvrdí, že kvůli chybějícím penězům z reklamy nemůže natáčet seriály jako je Slunečná nebo ZOO, tak je to spíše obráceně. Ona může natáčet jenom tuto "kvalitu", protože jiné peníze než z reklamy nemá. A to je špatně. Pokud si matně vzpomínám, tak poslední slušný seriál byl Polda a kapitán Exner.
Bohužel ti menší se vždy podvolí, protože jim nic jiného nezbývá, zejména když mezi zákazníky mají velké procento důchodců, kteří navíc nějaké přeskakování reklamy neřeší. Horší bude, když ti největší, hlavně O2TV, neustoupí a někdo, tedy ti menší, budou muset ten výpadek financí nahradit. Svým způsobem si na sebe ušili ne bič, ale pořádný karabáč.
To je hrozný alibismus. Kdyby všichni postupovali společně, tak by Primě nezbylo než couvnout, protože by přišla kompletně o IPTV, a to není zanedbatelné množství. Ač O2 přímo nesnáším, v tomhle jim fandím a už jen kvůli jejich boji, bych si vybral radši O2TV bez Primy než nabídku ostatních, co se podvolili. Bohužel O2 je na mém Samsungu kvůli neustálému zasekávání nekoukatelná, takže dojedu předplacené období u Lepší.TV a končím. Přesunu se na Disney+, příp. dám šanci novému HBO, pokud tam už půjde nějak filtrovat pořady.
Nevíte podstatu věci, ale hlavně že tu tapetujete písmenky obecných frází...
Smlouvy samotné jsou sice neveřejné, ale byla to Prima, kdo to vynesl do médií.
Zajímavou věc se třeba dočtete na stránkách operátora Nej.cz.
Vidím i přímou paralelu se staršími případy AMC vs Telly a AMC vs O2, kdy taky proběhla masírka směrem od AMC k divákům...
Tak do toho, zavalte mne frázemi, když nemáte nic nového do diskuse :-)
Telly je spolehlivá, kvalitní a rozumná firma. A mají skvělou podporu. Přešel jsem k nim od O2 TV, kteří nebyli schopni dodat za celý rok 2021 aplikaci pro Apple TV a jsem maximálně spokojený. Jejich vyjádření jen utvrzuje můj názor na jejich rozumnou firemní politiku. Takhle má vypadat podnikání.
Prima je na druhé straně, jak to říct slušně... No, řekněme, že bych se raději koukal do zdi, než se dívat na TV Prima. Jediná horší TV je u nás asi už jen TV Barandov a pan Soukup. A to ještě možná.
A proč vlastně jen televize? Neměly by vám platit i weby jako Youtube? Taky si tam uživatelé pouštějí videa a provozovatel "rejžuje na reklamách". A co další weby, kde jsou videa (a reklamy)? A vůbec, proč to omezit jen na videa, ostatní obsah přece taky vyžaduje investice a provozovatelé webů (až na výjimky) "rejžují na reklamách". Takže vlastně stačí doladit ceník a všichni komerční provozovatelé webů z celého světa vám budou platit, nebude to paráda? Jenže... nebudete pak v takovém ideálním světě nakonec naopak vy ten nemrava, který si nechává za stejnou věc zaplatit dvakrát, jednou od klienta, podruhé od provozovatele webu?
(Pokud to není zřejmé: předchozí odstavec je ironie, ten nápad, že by provozovatelé webových služeb měli platit ISP, s nimiž nejsou v žádném smluvním vztahu, považuji za od základu absurdní a zhoubný.)
Pokud programmer používá síť CETINu, aby dodal kontent ( na kterém rejžuje) operátorovi, který bývá zpravidla i ISP, co z toho má CETIN? Náklady...
A čím konkrétně se pro CETIN liší, když si jeho klient pustí film/seriál přes IPTV, od toho, když si obdobné video pustí z Youtube nebo nějakého streamovacího webu? Naprosto ničím. ISP si nechává platit od svých klientů a má jim účtovat tolik, aby mu to finančně vycházelo. Pokud to nedělá, aby cena vypadala na pohled hezky, je to jeho problém. Představa, že si bude k tomu bude navíc nechávat připlácet od náhodně vybraného portfolia cizích společností, které si od něj nic neobjednaly a nejsou s ním v žádném smluvním vztahu, je absurdní. (Ano, jsem si vědom, že v nějaké zemi už se to snaží zavést, ale to na absurditě takového požadavku nic nemění.)
Je docela dobře možné, že s nárůstem sledování televize a živého videa obecně nebude možné dál používat tak vysokou agregaci jako dosud, a bude potřeba se tomu přizpůsobit. Tak se to ale holt bude muset promítnout do cen pro zákazníky, ne že se vybere nějaká náhodná podmnožina poskytovatelů služeb a těm se napaří výpalné, protože to ISP připadá jako super nápad.
Připomíná mi to, jak mi tu kdysi někdo, kdo se nedokázal oprostit od starých stereotypů, tvrdil, že je naprosto nemyslitelné, aby cena za telefonát nezávisela na tom, jak daleko volám. A nenechal si vysvětlit, že internetová komunikace takhle prostě funguje.
Jenže to za prvé mícháte dohromady dvě zcela nesouvisející otázky (vztahy mezi divákem, provozvatelem IPTV, televizí a inzerenty na jedné straně a fiktivní vztah mezi televizí a ISP na druhé), a za druhé jste se pořád ani vy, ani pan EriMobile, neobtěžovali vysvětlit, v čem je ten principiální rozdíl mezi IPTV a ostatními službami streamujícími video přes Internet. Pokud totiž připustíte že není - a on opravdu není - mohli bychom dojít až k tomu, že když budu mít s někým soukromý videohovor, měl bych vlastně platit nejen svému ISP, ale navíc ještě ISP toho, komu volám, protože vlastně "zneužívám" jeho infrastrukturu, abych mohl "poskytovat obsah". Do toho, jestli je v tom videu reklama nebo ne, je totiž ISP houby, pro něj mají být jen data a mají ho zajímat nanejvýš kvantitativní parametry, ani ne to, jestli je to vlastně video a už vůbec ne co je to za video.
Jenže problém nevytvořili ISP, ale třetí subjekt, který si jaksi (z mě neznámých důvodů) myslí, že nabízí zlatý prasátko... Přitom nemá nic exkluzívního (myšleno tak, co by nešlo třeba v jiné podobě sledovat u konkurence), nemůže to ani svést na drahý sport a navíc jsou jeho kanály v DVB-T2 nabídce a reklamní spoty dlouhé. Plně chápu, že mu snad i utíkají peníze (což do teď ovšem nepodložil daty, zřejmě proto, že plné měření reklamy chystá až na 3Q 22), ale lidi berou reklamu jako nutné zlo, které se dá zkousnout v tom DVB-T2, kde koukám jen za konc. poplatek pro ČT a svůj čas vložený libovolným způsobem do přečkání reklamy na komerčkách. Ale v IPTV je to o něčem jiném, tak (s přetáčením, co se mi nelíbí) prostě IPTV funguje, ale někdo do toho už dlouho rejpe, že ne a ne a ne...
On opravdu není rozdíl mezi IPTV a OTT?
Ne, z technického hlediska v tom naprosto žádný rozdíl není. Není to tak, že by jedno z toho a priori zatěžovalo infrastrukturu víc, to záleží jen na tom, kolik je těch klientů, jak moc videa a v jaké kvalitě si ho pouštějí. Jak už jsem řekl: ISP není nic do toho, co je obsahem, když si budu chtít posílat pseudonáhodný šum, je to moje věc. Vadí-li mu kvantitativní parametry, ať účtuje podle množství dat, nastaví FUP nebo co já vím, já se podle toho zařídím. Ale ISP tu není od toho, aby moje datové přenosy kádroval podle toho, co je jejich obsahem.
Konečně se nebudou moci při zpětném zhlédnutí na Primě přeskakovat reklamy. Osobně tuto novinku uvítám, jelikož se koukám na kanály Primy především na reklamy, a když jdou reklamy na více kanálech Primy zároveň, tak se na ně koukám zpětně a přeskakuji pořady, jelikož jejich program a vlastní tvorba pořadů je na prd.
Uvědomte si, že reklamy živí tyto stanice a nemají možnost jako ČT, té musíte platit i když je nesledujete. Přirovnám to ke Covidu, ten ohrožuje zdraví a životy a přesto je dnes rozhodnuto, že je to na lidech jak se budou chovat a mají možnost volby. Totéž by mělo být u reklam, mělo by být na vůli občanů, zda to chtějí či nechtějí sledovat. Dnešní reklamy jsou v podstatě jen lživé informace, které mají nějak zaujmout diváka a přesvědčit jej, že ta lež je nutná.
Je to nejasné.
Na jedné straně "Prima vedle zvýšení poplatků za distribuci požaduje i platby za využívání zpětného zhlédnutí a přetáčení programů, kvůli kterým přichází o reklamní příjmy."
a na druhé straně jinde zase píší
"FTV Prima opět reaguje a uvádí, že se dohodla se všemi společnostmi kromě O2. Třecím bodem podle ní není konec zpětného přehrávání, ale funkce s ní související – přeskakování reklam. O2 údajně není schopné nabídnout zpětné přehrávání se zakázaným přeskakováním."
Takže nikdo neví, jak to vlastně je. Zdá se.
Nevím kde co sama Prima tvrdí, když jsou smlouvy mezi podnikatelskými subjekty neveřejné, ale i kdyby šlo o marginálních 5 Kč na údajnou domácnost, tak to je pořád jenom částka, kterou bude platit váš operátor Primě. A je pak pouze na uvážení vašeho operátora, jestli vám tuto částku promítne do koncové ceny, anebo ušetří jinde (případně si sníží vlastní zisk) a vám cenu nenavýší.
Pokud programmer používá síť CETINu, aby dodal kontent ( na kterém rejžuje) operátorovi, který bývá zpravidla i ISP, co z toho má CETIN? Náklady...
Nikdo nemluví o "webových službách", ale o klasických tv, které se neporovnaly s tím, že lidi jsou drzí, klidně si přetáčí reklamu a sabotují tak řečené rejžování...
Navíc, běžná internetová reklama je zakázatelná (AdBlock) i přeskočitelná, třeba po 15 s v appkách atd.
(I v tomto komentáři lze nalézt stopy ironie a vzdálených vizí...)
Ano, má háček. Podmínkou je zařazení do základní nabídky. Jejich kanály nesmí být volitelné, žádný zvláštní balíček (tedy ani balíček "bez Primy").
A Telly vysvětlilo: v zájmu klientů. Žadný společný investor, v Telly jsou peníze pana Lamicha (Lama Group) v Primě pana Zacha (skupina Ges). Pro představu kdo tu drží "dlouhé peníze", žebříček Forbes: https://forbes.cz/zebricky/miliardari-2021/
Samozřejmě, že jde opět o peníze, co případně ustojí O2 se svými skoro 600 tisíci klientů O2TV, může být podstatný problém pro operátory s menší klientskou bází...
Když si to tak probírám v hlavě, tak jediné, co sem tam sleduji je M.A.S.H. - a to ještě kvůli tomu, že čekám na to, kdy už je konečně napadne dát tam závěrečný díl, který jsem naposledy viděl, když ho asi před 25 lety dávali na Nově.
Jestli se nepletu, končí to tím, že B.J. odjíždí na motorce (vypadá to jako H-D Panhead z konce 40. let) z heliportu na kopci směr tábor...
Takže vzhledem k jinak dost ubohé nabídce by mě ani nijak nevadilo, kdyby Prima zmizela z nabídky TV kanálů...
Začíná to postupně vypadat tak, že se radši podívám, jestli se celý seriál dá koupit na DVD, protože tam bude i nedabovaná (byť příšerná) verze. Aspoň nebudu muset dlouuuho čekat na svůj oblíbený dvoustý díl.
To je jak s CT, musim ji platit poplatky za to, ze mam digitalni tuner v tv. Vubec nevim co vysilaj, ani jestli jeste zijou, tv mam pouze na Netflix a Youtube a kdyz nejde internet, tak pak teprve zkousim dvb-t2 a po 10min vypinam (do prvni reklamy).
Takze nechapu s cim mate problem, nekoukate na Primu, tak ji platte za to ze na ni nekoukate. Zaplatte si balicek bez Primy! Vsichni jste to pochopili spatne.
Telly by meli vysvetlit proc na podminky Primy museli pristoupit, Prima na ne ma nejaky hacek? Spolecny investor?
> Podmínkou je zařazení do základní nabídky. Jejich kanály nesmí být volitelné, žádný
> zvláštní balíček (tedy ani balíček "bez Primy").
A tohle vychází z čeho? Pokud ze smluvního ujednání, tak to je něco, co se může teď změnit. Nebo snad z nějakého zákona? Že volně šiřitelné stanice mají být v základní balíčku? Pak ale i jejich kompletní vyřazení je porušení...