„Zákazník si objedná své zboží v e-shopu spolupracujícím se Zásilkovnou, z nabídky si vybere express doručení a následně je vybrán nejbližší Liftago řidič. Ten zboží vyzvedne ve skladu e-shopu a doveze ji příjemci.“ Takto popisuje taxikářská služba Liftago svou novou službu, která by měla začít fungovat v druhém čtvrtletí letošního roku.
Služba bude podle firmy nejdříve dostupná v Praze včetně okrajových zón jako jsou Říčany, letiště nebo Kladno, dále pak v Brně a v Ostravě.
Dopravní firma tak začne konkurovat zavedným kurýrním a přepravním společnostem. Služba bude nejprve dostupná jako prémiová možnost pro zákazníky Zásilkovny – to znamená, že bude dražší než klasické doručení.
„Cena takové prémiové služby sice bude logicky vyšší, ale jsem přesvědčená, že si své klienty najde. Protože záruka doručení zásilky do hodiny nebo 90 minut je pro určitý typ zákazníků čím dále častěji vyhledávaná služba,“ popisuje zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková. Ta nedávno ohlásila záměr konkurovat České poště v doručování balíků.
Náš videorozhovor z června 2018 si můžete pustit zde:
Liftago ale nebude spolupracovat jen s její firmou. „Ve všech případech se bude jednat o hráče na poli e-commerce či městské logistiky, které momentální stav zásilkových sítí brzdí v rozvoji. V mnoha případech jsme zjistili, že kapacita našich řidičů je mnohem větší než standardních rozvozových služeb,“ říká spoluzakladatel Liftaga Ondřej Krátký.
Kromě zákazníků má být služba zajímavá také pro řidiče taxíků. „Řidič bude moci během dne rozvážet v kufru zásilky, mezitím nabírat pasažéry na blízkých místech a prakticky nejezdit ‚na prázdno‘,“ doplňuje Krátký.
Liftago podle něj chce být zejména technologickou firmou, která bude nabízet své řešení na trhu a uzavírat spolupráce s dalšími přepravními partnery.
Využívání taxíků k doručování zásilek není úplně nový nápad. Dopravní služba Uber například provozuje službu Uber Eats, která rozváží objednávky z restaurací.